BackStories: Příběhy zad, které se neříkají

BackStories: Příběhy zad, které se neříkají

BackStories: Příběhy zad, které se neříkají

V sobotu 18. dubna 2015 uvede divadlo Alfred ve dvoře premiéru představení BackStories mezinárodního uskupení Beautiful Confusion Collective. Kanadsko-americká dvojice tanečnic Becka McFadden (USA) a Scheherazaad Cooper (CAN), které v současnosti působí v Londýně, se v inscenaci soustředí na široký horizont příběhů, které vyprávějí lidská záda: Jaká tajemství umí pošeptat páteř, co všechno unesou ramena? Co skrýváme za zády a co odhalujeme, když odcházíme?
Tělo je layout mezilidské komunikace, v níž jsou záda němým mluvčím. Jakou důvěru pocítíme k člověku, který se drží zpříma, a jakou k tomu, který před někým ohýbá hřbet? Záda komunikují nepřímo, přesto mluví jasně a říkají víc, než se na první pohled zdá. Inscenace BackStories, tedy příběhy zad, odhaluje, že úsloví „ukázat někomu záda“ má radikálně odlišný význam, než si běžně myslíme. BackStories jsou příběhy, které se neříkají: „Nevyřčený příběh, backstory, odhaluje, proč se postava nějak chová a nějak jedná. Ve skutečném životě nevyřčená část našeho příběhu rozkrývá, co v nás dřímá, kam sami sebe situujeme, odkud jsme a jak naše tělesné reakce a myšlenky pronikají našimi činy, gesty a výrazem,“ dodává dramaturgyně nové inscenace Mary Ann Hushlak.
Becka McFadden je americká performerka, dramaturgyně a režisérka. Pochází z Pensylvánie, od roku 2007 žije v Londýně. Je zapojená do řady mezinárodních projektů (v ČR spolupracovala mj. s Divadlem Letí) a působila také jako pedagožka na Goldsmiths, University of London, podobně jako kanadská tanečnice Scheherazaad Cooper. Ta se vedle současných tanečních forem specializuje na tradiční indickou formu tance Odissi a vedle svého angažmá v Londýně také vyučuje taneční estetiku a performance studies na Simon Fraser University (Vancouver, CAN). Mezinárodně orientovaný Beautiful Confusion Collective se zaměřuje na interdisciplinární performační formy, jejichž primárním médiem je fyzický výraz. Inspiruje se tělesností v sociokulturní krajině, v níž se umělkyně pohybují.

Zdroj: Divadlo Alfred ve dvoře

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: