Blíží se festival 4+4 dny v pohybu


Zahraniční divadelní a taneční program představí například spolupracovnici Andyho Warhola, ženský politický kabaret z Ukrajiny, dokumentární portrét stařičkého páru z Černobylu, multimediální performance se skleničkami na víno i choreografie inspirované súfijskou tradicí nebo “pitvající” Šostakovičovu symfonii č. 7. 22. ročník mezinárodního festivalu současného umění 4+4 dny v pohybu nabídne od 6. do 14. října 2017 na mnoha místech Prahy program mnoha žánrů: od aktuálních a divadelních, tanečních a multimediálních představení tvůrců nejen z Evropy, ale i z Angoly, Alžíru, Maroka, Ukrajiny, USA, Kanady či Pobřeží slonoviny, přes průřezovou výstavu současného výtvarného umění, debaty na aktuální témata z umění, architektury a urbanismu, přes komentované procházky po Karlíně až po premiéry site-specific divadelních představení českých souborů - například divadla VOSTO5, Masopust, VerTeDance, nebo Spitfire Company. Festival jako první zpřístupní veřejnosti jedno patro Kasáren Karlín, které se stanou letošním festivalovým centrem. Program budou dále hostit Divadlo Archa, Ponec, Alfred ve dvoře a Studio ALTA. Více informací na www.ctyridny.cz.

Poprvé v historii festivalu přivážíme umělce, kteří se narodili nebo stále tvoří daleko za hranicemi evropského kontinentu. Jde o špičkové tvůrce, kteří nejen, že vycházejí z jedinečné kulturní tradice, ale současně jsou průkopníky moderního divadla, tance a hudby v zemích jako je Angola, Alžírsko, Maroko či Pobřeží slonoviny,“ říká k zahraničnímu programu dramaturg Pavel Štorek. Představení Respectable Thief angolského multimediálního umělce Nástio Mosquita spojuje hudbu, poezii, videa a texty s kritickými postoji vůči nejrůznějším stereotypům ovládajícím západní kulturu. Multimediální představení Zvizdal (Černobyl - tak daleko, tak blízko) belgického souboru BERLIN nabízí portrét stařičkého páru, který se po výbuchu černobylské elektrárny odmítl vystěhovat ze zakázané zóny a dodnes zde v naprosté izolovanosti hospodaří na svých pozemcích. Seskupení sedmi ukrajinských umělkyň Dakh Daughters Band se na Ukrajině stalo jedním z hlavních symbolů boje za demokracii. Ve svých kabaretně pojatých performancích mísí prvky punku, rocku a rapu s ukrajinským folklórem. Švýcarský choreograf alžírského původu Philippe Saire ve své poslední experimentální choreografii Vacuum propojuje pohyb a výtvarné umění - dvě neonové trubice vytvářejí optickou iluzi prázdného prostoru, v němž se jakoby vznášejí těla dvou tanečníků. Montrealská skladatelka a multimediální umělkyně Myriam Bleau v audiovizuální performanci autopsy.glass experimentuje se zvukovým, vizuálním a symbolickým potenciálem vinných sklenic. Živý záznam zvuků - vibrací, rezonancí nebo praskání - prochází zvukovou transformací a zpětně ovlivňuje světelnou instalaci. Finská choreografka a hudebnice Elina Pirinen se rozhodla ve své nejnovější choreografii Personal Symphonic Moment “rozpitvat” Šostakovičovu symfonii č. 7. V představení En Alerte se osobní vzpomínky marockého choreografa Taoufiqa Izeddiou na první setkání se súfijským obřadem prolínají se současnou arabskou poezií. Choreografka a tanečnice Nadia Beugré z Pobřeží slonoviny zkoumá ve vizuálně interaktivní choreografii Quartiers Libres otázky zakázaných míst či svobody pohybu. Newyorská avantgardní umělkyně a spolupracovnice Andy Warhola Penny Arcade představení Longing Lasts Longer pojala jako divokou směs rock’n’rollu, parodií na sólová vystoupení komiků a osobních vzpomínek na 40 let prožitých ve světě pop-kultury. Show věnovanou v první řadě New Yorku doposud uvedla již ve 22 městech po celém světě.

Premiéry českých site-specific projektů: VOSTO5, VerTeDance, Spitfire Company, Masopust...
Řada českých souborů a umělců připravila pro Kasárna Karlín premiéry site-specific divadelních projektů. Divadlo VOSTO5 v inscenaci Společenstvo vlastníků autora a režiséra Jiřího Havelky zavede diváky na schůzi společenství vlastníků bytových jednotek, kteří právě zde projevují svoji moc. Divadlo Masopust v prostorách kasáren uvede představení Deník zloděje, mysteriózní operu na texty Jeana Geneta a Bedřicha Bridela pro jednoho činoherce – zpěváka (Miloslav König) s hudbou Martina Dohnala v režii Jana Nebeského. Do role školitele Jaromíra Stromšíka se vtělí herec Petr Vaněk v monodramatu Úvod do práce s počítačem, pro které se autor René Levínský a tvůrčí tým Johana Švarcová, Marta Ljubková, Jonáš Svatoš, Martin Ožvold a Ondřej Polák inspirovali u legendy českého internetu Michala Kolesy. Site-specific performance připravují také Philipp Schenker s mezinárodním týmem studentů DAMU, divadlo Home, které navíc zapojuje prvky intervencí do veřejného prostoru. Holandský herec Lucas de Man uvede přednášku - performance o nastupující generaci evropských vizionářů. Prostory Kasáren Karlín také na tři večery zabydlí pokračování projektu Fragmenty #2 Spitfire Company, který kombinuje prostorové instalace s pohybovou akcí.
V rámci festivalu uvede svoji premiéru ve Studiu ALTA také taneční soubor VerTeDance, který se s režisérkou Petrou Tejnorovou  v taneční inscenaci Nothing Sad inspiroval esejí astronoma J. Keplera O šestiúhelné sněhové vločce.

Zdroj: ArtsMarketing.CZ

 
 

Nahoru

Žádné komentáře

Přidat komentář

* - povinné pole

*
*

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
>>DIÁŘ NA CELÝ MĚSÍC<<
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.p.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: