Carmen Mária Radačovského bude mít za dva dny svou premiéru v Plzni
zprávy
Drama vášnivé lásky, smrtící a sebezničující, ale i lásky něžné a hluboce oddané zasazuje Mário Radačovský do současného světa nelítostného byznysu: „José je byznysmen, majitel firmy se spoustou zaměstnanců, Carmen je jeho sekretářka. Escamillo je finanční žralok, jemuž se zlíbí Josého firmu spolknout – a Carmen se zachová ryze pragmaticky. Samozřejmě bych chtěl ukázat, že José Carmen opravdu miloval. To, že zoufalý výbuch jeho žárlivosti způsobí její smrt, je u mě spíš nešťastná náhoda, ne vražda. Láska i vášeň zůstávají, jen jsem je chtěl zasadit do soudobých reálií, aby poselství inscenace směřovalo především k mladým lidem. Chtěl bych jim říct, ať si hlavně hledají povolání, kde mohou být sami sebou. Ať nepodléhají prázdným ambicím a nenechají se ošálit leskem kvazi světa, kde si všichni na něco hrají.“Režisér dále komentuje scénickou stránku díla: „Snažíme se, aby inscenace byla nejen pohybově, ale celkově vizuálně zajímavá. Marek Hollý vytvořil nádhernou scénu, krásné budou i kostýmy Ludmily Várossové, která si ověřovala v autentickém prostředí velké firmy, jaký dress code tam vládne a jak se projevuje v detailech.“V postavách ústřední čtveřice se budou střídat Jarmila Dycková, Kristýna Potužníková, Lýdie Švojgerová (Carmen), Corinne Cox, Kristýna Piechaczková a Anna Srncová (Micaela), Miroslav Hradil, Richard Ševčík a Martin Šinták (Don José), Michal Kováč, Grzegorz Mołoniewicz, Archie Sladen a Richard Ševčík (Escamillo).
Mário Radačovský se krátce po absolutoriu konzervatoře se stal sólistou Slovenského národního divadla v Bratislavě (mj. tu ve Ščedrinově Carmen tančil Josého i Escamilla). Sedm let (od r. 1992) pracoval v souboru Jiřího Kyliána v Netherlands Dance Theater v Haagu. Své první choreografie realizoval během následujícího angažmá v Grand Ballets Canadiens v Montrealu. Choreograficky se poté uplatnil jako umělecký šéf baletu SND, stejně jako v současné době coby umělecký šéf baletu Národního divadla v Brně. S Divadlem J. K. Tyla spolupracuje poprvé.
Zdroj: Divadlo J. K. Tyla v Plzni
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 33 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 35 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 36 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 37 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 51 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 53 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?