Česká taneční platforma: Několik otázek pro Lenku Vagnerovou, vedoucí nové Company
rozhovory
Je perfektní být na tomto festivalu, který je určitým výběrem za celou sezónu. Nejen, že tu budeme hrát, ale člověk má možnost vidět i spoustu jiných představení a udělat si nějaký přehled o tom, co uzrálo za ten rok. Samozřejmě je pro nás zajímavé, že festival navštíví hodně zahraničních i českých hostů. Objevuje se tam také velmi široký okruh publika, většinou je jeho složení jiné než obvykle, takže atmosféra je trochu jiná, než na regulérním představení, což je také hezké. Představení Jezdci mělo premiéru v listopadu 2012. Proměnilo se nějak od té doby? Vstoupili do něj noví účinkující, uběhlo několik repríz...
Velmi čerstvě po premiéře nastoupili dva noví tanečníci. Představení je docela hodně náročné fyzicky, je tam spousta akcí a noví tanečníci tam určitě přinesli nového ducha. Teď se již obsazení postupně ustálilo, ale samozřejmě na představení dále pracujeme, hodně věcí se vyvíjí a „vyhraje“, dochází k jemným změnám. Myslím, že pořád je to živé představení, které má kam jít. Ještě jsme ale neměli možnost odehrát takové množství repríz, aby se představení zásadně změnilo, ale už i teď jsou si tanečníci na scéně jistí a začínají si hledat nuance a svoje polohy. Jako jeden z mála souborů pořádáte otevřené zkoušky. Jak taková zkouška s účastí veřejnosti probíhá a jaké s nimi máte dosavadní zkušenosti?
Je to zkouška, která probíhá otevřeně hodinu nebo hodinu a půl, já lidem na začátku k průběhu zkoušky něco k práci řeknu a v poslední části se mohou sami ptát, jak tanečníků, tak mě. Naposled tady bylo docela hodně lidí, kteří jsou úplně mimo taneční obor a přišli se podívat na to, jakým způsobem se takové představení udržuje nebo jak se vlastně zkouší. Jejich otázky byly moc zajímavé. Na konci dubna uvedeš své nové představení s názvem La Loba. Prozradíš nám něco o něm?
Bude to po Jezdcích tentokrát komornější představení. Je to sólo jedné tanečnice a jedné zpěvačky. Doufám, že představení bude hodně vizuální, hudební složka bude hrát stejně velkou roli jako tanec. Spolupracujeme v podobném týmu jako na Jezdcích, Michal Kříž světla, Ivan Acher hudba, Eva Hamouzová zvuk a Anna Solilová kostýmy. Více zatím neprozradím, premiéra je 29. dubna v divadle Ponec.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?