Cirk La Putyka zahájí podzimní sezonu novou premiérou
zprávy
„Jozefa a Lindu jsem poprvé viděl v představení Blush od Ultimy Vez. Fascinující energie! A Jozefa si pamatuji pro jeho míchání hereckého a pohybového,“ vysvětluje své rozhodnutí Rostislav Novák. „Oslovil jsem je poprvé pro inscenaci Dolls, protože jsem hledal radikální a hraniční pohyb, který přinese do nového cirkusu novou kvalitu. A když jsem se rozhodl vrátit na jeviště, dlouho jsem nepřemýšlel – fascinuje mě nejen jejich práce, ale celé uvažování o umění, jejich energie. Dostávají mě tím někam jinam, a to jako performera i tvůrce.“
Na scéně se umělecký šéf CLP poprvé od představení Up End Down z roku 2010 setká se svým otcem Rostislavem Novákem starším. Jsou jedinými herci v celém projektu. „Je to na jednu stranu dobrá rodinná terapie, na druhou stranu ale oba nezapomínáme na to, že jsme v divadle. Jsme rodina, ale na scéně musíme fungovat jako partneři,“ potvrzují jednohlasně otec a syn Novákovi.
„Se spoluprací jsme nijak neváhali. Rosťa, Rosťa a všichni kolem jsou obrovsky lidští, vyprávějí úžasný příběh a máme je rádi. Je zábava s nimi být v práci i mimo ni,“ říká Jozef Fruček. „Neděláme představení, neděláme taneční performanci, neděláme nový cirkus, děláme čistou performanci. To znamená, že nikdo nehraje nikoho. Nikdo není v roli. Oba, otec i syn, jsou na jevišti sami za sebe,“ doplňuje Fruček.
„Výsledný formát inscenace je netradiční. Před samotným představením jeviště ožije čtyřmi volně přístupnými performancemi. Oba protagonisté budou v průběhu odpoledne řešit vztah starý téměř jako lidstvo samo, vztah otce se synem. Nebudou chybět emoce, verše, fyzické výkony,“ dodávají zástupci CLP.
V půl osmé pak začne samotné osmdesátiminutové představení. To bude doprovázet hudba řeckého skladatele Vassilise Mantzoukise, který dlouhodobě spolupracuje s Rootlesroot a diváci jeho hudbu mohli slyšet již v inscenaci Dolls od CLP. Živě hudba zazní v podání pětičlenné kapely (Jan Balcar – kytara, Merlin Ettore – bicí, Veronika Linhartová - housle, Šimon Marek – violoncello, Adam Novotný – klávesy, baskytara).
Black Black Woods je posledním dílem trilogie Family Roots in Black Black Woods. Tu CLP od září do prosince uvede kompletní, a to v obráceném pořadí. Po Black Black Woods dostane v říjnu prostor inscenace Roots, se kterou soubor od února do srpna ve více než 180 reprízách hostoval v berlínském kabaretu Chamäleon. První polovina prosince pak bude na Jatkách78 patřit návratu inscenace Family, která měla premiéru loni na podzim.
Zdroj: Cirk La Putyka & Jatka 78
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 38 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 40 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 41 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 42 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 56 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 58 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?