Další představení Bohemia Baletu připomene premiérové choreografie této sezony
zprávy
Choreografie Všichni jsme stejní, a přesto jiní autorky Sylvy Nečasové je studií zdánlivé podobnosti a zároveň rozdílnosti lidí. Choreografka zkoumala především kanonický pohyb celků i individuální interpretaci jednotlivých tanečníků a vzájemnou návaznost těchto interpretací. Šimon Kubáň se pro motivy svého díla Oslabené zesílení inspiroval Shakespearovským sonetem č. 66 (známý první větou jako Znaven tím vším). Příběh mezi láskou a smrtí divákům předávají tanečník a dvě tanečnice ponurým, ale expresivním způsobem.
Mnohem optimističtější polemiku o životě, jeho smyslu a vývoji ukazuje choreografie Hommage a la vie autorky Berangère Andreo, která mimo jiné vytvořila pro Bohemia Balet inscenaci Petr Pan. Choreografie je v programu výjimkou i stylově, protože vychází z neoklasického tance. Poslední kus vytvořila dvojice autorů Ondřej Vinklát a Štěpán Pechar, kteří se pro svou choreografii inspirovala filmem Diktátor Charlieho Chaplina. Jejich Vnuknutí se rozehrává syrovými pohyby, prostou scénou a civilním oděvem devíti tanečníků. Téma choreografie je vážné a využívá i původní zvukovou nahrávku filmu, která apeluje na poselství rovnosti, svobody a lidského pokroku místo válek, nenávisti a bídy. „Jejich výraz a nasazení přenesly toto sdělení skutečně přesvědčivým způsobem, až diváky mrazilo v zádech,“ reagovala na choreografii Petra Dotlačilová z TA. Na reprízu celého programu mohou diváci vyrazit 8. června jako obvykle od 19.00 hodin.
Bohemia Balet je soubor úzce provázaný s Taneční konzervatoří hlavního města Prahy, tvořený čerstvými absolventy tanečních škol a studenty nejvyšších ročníků TKP, který spolupracuje s mladými i renomovanými domácími a zahraničními choreografy. Jeho poselstvím je vytvářet most mezi tanečním vzděláním a profesní praxí. Choreografie zahrnují taneční styly od ryzí klasiky po současný tanec, a to zejména v posledních sezonách, kdy jsou ke spolupráci zváni mladí choreografové, z nichž mnozí jsou sami někdejšími absolventy školy. Soubor je stálým hostem na scénách Národního divadla. V současné době se těší přízni publika především představení baletu Petr Pan (J. N. Howard, B. Andreo) a Carmina Burana (C. Orff, I. Kubicová). Zdroj: Bohemia Balet
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?