Dana Pala připravuje nový projekt La Mar
zprávy
Uskupení umělců kolem české choreografky Dany Pala založené v roce 2013 plánuje uvést svou další premiéru. „Příběh němé mořské panny, která opouští svůj podmořský svět, aby poznala život na souši, slouží jako výchozí námět choreografie pro dva tanečníky, muže a ženu. Abychom podtrhli rozdílnost dvou světů a odlišnost každé lidské bytosti, obsadili jsme do inscenace italského tanečníka jako protiklad české tanečnici,“ říká choreografka Dana Pala. „Stejně tak jsme se rozhodli rozdělit zkoušení na několik bloků v Berlíně a v Praze, abychom na vlastní kůži zakusili pocity hlavní hrdinky, která zažívá zároveň radost z objevování nového i vykořeněnost a opuštěnost,“ dodává. Andersenovo nejznámější dílo podle ní není jen pohádka pro děti, ale tragický příběh, který je nadčasový a dospělý člověk 21. století může být překvapený jeho aktuálností a naléhavostí. Název inscenace La Mar je španělská slovní hříčka. El Mar znamená ve španělštině moře a je rodu mužského, „La“ je člen ženského rodu a „La Mar“ by doslovně česky znamenalo Mořa.
Inscenace pokračuje v linii prolínání tance s architekturou. Stejně jako v případě předcházejícího projektu Materia, který Dana Pala realizovala v prostorách kostela Nejsvětějšího srdce páně na náměstí Jiřího z Poděbrad. La Mar se bude odehrávat nejen na jevišti, ale i ve foyer a dalších přilehlých prostorách divadla. Dana Pala dodává: „Ty prostory k tomu vybízejí. Jelikož není Salesiánské divadlo prostor všeobecně známý, hodláme ho divákům tímto způsobem více přiblížit. Zaslouží si to.“
Původní choreografie je společným dílem obou tanečníků a je doprovázena hudebními kompozicemi Jiřího Lukeše, které pracují s autentickými zvuky z cest, které zaznamenala sama Dana Pala a jsou doplněny hudebními motivy španělského kytaristy José Bolañose. „Chceme vystihnout co nejvyšší míru pestrosti a různorodosti nejen v samotné choreografii, ale i v hudbě,“ proklamuje Lukeš.
Inscenace La Mar je v pořadí dvanáctým projektem, pod kterým je podepsána Dana Pala, která žije a tvoří střídavě v Praze a ve Španělsku (Barcelona, Fuerteventura, Mallorca, Menorca). Středobodem její tvorby je příprava tanečních projektů, kreativních workshopů a propojení různých uměleckých disciplín z oblasti pohybového divadla a architektury i multimediálních technologií, a to hlavně v České Republice a ve Španělsku.
Zdroj: Dana Pala Creativity Company
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 38 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 40 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 41 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 42 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 56 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 58 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?