Divadelní Flora nabídne dvě taneční sekce

Divadelní Flora nabídne dvě taneční sekce

Divadelní Flora nabídne dvě taneční sekce

Šest choreografů, pět národností, deset představení – Brazilci Fernando Belfiore a Guilherme Miotto, Polka Ola Maciejewska, Japonka Jija Sohn, Chilan Rodrigo Sobarzo a Izraelka Keren Levi – to vše zahrnuje sekce Pestré Nizozemsko, kterou uvidí diváci na Divadelní Floře od 12. do 21. května 2017. Druhou sekcí je Visegrad Performing Arts, která se zaměří na dění ve visegrádském regionu. Podrobný festivalový program zde.

„Na Divadelní Floře se představí například japonské taneční trio, jež pod vedením Jiji Sohn vytvořilo divokou reflexi dnešního světa a otevírá tak palčivé téma střetu kultur. Původem polská choreografka Ola Maciejewska se inspiruje tvorbou jedné z průkopnic moderního tance – Loïe Fullerové – a na jevišti rozvíjí pohybovou studii, ve které je lidské tělo konfrontováno s kostýmem. Brazilský choreograf Fernando Belfiore záměrně ponechává performerky na jevišti vedle mechanických objektů a provokuje naše vnímání. Ještě otevřeněji se otázkou ženy ve světě formovaném muži zabývá izraelská choreografka Keren Levi, jež pracuje s nahotou ženských těl. Možnosti lidské fyzikality zkoumá i Brazilec Guilherme Miotto, v jehož díle Rise Up účinkuje mistr světa v breakdance Menno van Gorp. A od člověka dále k přírodním cyklům a k ekologii se posouvá chilský tvůrce Rodrigo Sobarzo,“ popisuje jednotlivá představení dramaturg performing arts Jan Žůrek.
Fernando Belfiore v inscenaci D3US/X\M4CHIN4  zas hledá konkrétního boha a odpověď na to, zda stroje kontrolují nás, nebo my je. Brazilský choreograf tak vytváří z části futuristické sci-fi a z části řeckou tragédii o vypořádávání se s technologiemi v úplně novém vesmíru, kde vedle sebe současně existuje budoucnost i minulost. Diváci festivalu budou moci zhlédnout tuto inscenaci 16. a 17. května v Divadle K3 na Konviktu.
Součástí festivalu je i letos sekce zaměřená na dění ve visegrádském regionu v oblasti performing arts. Ze čtyř letos uvedených titulů, vznikly dva v koprodukci  s pořadatelskou DW7 v rámci rezidenčního programu Divadla na cucky.
„Maďarský tanečník Dániel Szász se v tanečním sóle LOOP inspiroval mj. knihou Srdce temnoty, která se tak v určité ,reinkarnaci‘ objeví již na třetím ročníku festivalu po sobě. Polskou scénu tentokrát zastoupí práce Oly Maciejewské Bombyx Mori. Ola je sice původem z Polska, momentálně ovšem pendluje mezi Nizozemím a Francií. Výrazem čilé česko-slovenské spolupráce je divadelní rituál Eau De Vie, ve kterém se tanečníci Lucia Kašiarová a Peter Šavel střetávají s hudebníkem Tomášem Vtípilem. Jejich práce je důkazem, že na současné pražské taneční scéně se nejen těžko rozlišuje mezi tím, kdo je Čech a kdo Slovák, ale především, že pro tuto tvůrčí generaci je neustálé hledání nových cest komunikace skrze umělecké prostředky bytostnou potřebou. Nejinak je tomu u konceptuálního dua Táňa Švehlová – Jan Mocek, kteří jsou podepsáni pod zvukovou performancí Zářící město, která se odehrává ve veřejném prostoru na panelovém sídlišti,“ dokončuje výčet sekce Jan Žůrek.
Maďarskému tanečníkovi Dánielu Szászovi těžké zranění přerušilo uměleckou kariéru. Touto zkušeností se ve své sólové taneční novince LOOP nechává inspirovat a mapuje nejtajnější kouty lidské duše, které se člověku právě v takových chvílích přihlásí. „V Szászově dynamickém pohybu se mísí prvky bojových umění s klidnými pasážemi, jež ale zůstávají plné života. Prožité trauma se mu stalo impulzem k novému začátku, o čemž se diváci mohou přesvědčit hned první festivalový víkend 12., 13. nebo 14. května v Divadle na cucky,“ uzavírají organizátoři Divadelní Flory.

Zdroj: Divadelní Flora

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: