Dvě choreografie Fredericka Ashtona v českých kinech
zprávy
Hostující baletní mistr Christopher Carr v rámci nového nastudování Dvou holoubků s hudbou André Messagera zhlédl četné dřívější a filmově zdokumentované jevištní realizace velice pečlivě. Studijním přípravám věnoval celý rok. „Snažil jsem se zkombinovat to nejlepší ze všech provedení, která jsem viděl,“ vzpomíná. „Toto úchvatné dílko nebylo na repertoáru Královského opery 30 let, ale neztratilo nic ze své hravosti, humoru i dojemného kouzla,“ doplňuje.
„Tři dekády jsou opravdu dlouhá doba, nicméně Ashtonův opus patří k oněm nemnoha, o jejichž ,zmrtvýchvstání‘ londýnské baletní publikum toužebně a vytrvale prosí před každou novou divadelní sezonou a letos bylo konečně vyslyšeno,“ dodávají organizátoři přenosu.
Rapsodie vznikla v roce 1980 na hudbu Sergeje Rachmaninova a je jednou z Ashtonových posledních choreografií. Byla vytvořena cíleně pro Michaila Baryšnikova a vzdává hold virtuozitě i fyzickým možnostem mužské taneční figury. „Ovšem ani hlavní ženská role nebyla v Ashtonově imaginativním pojetí nijak upozaděna a vyznačuje se ohromující přesností a rychlostí. Nehynoucí souznění mužského a ženského principu, v němž dokonalé baletní umění doslova vrůstá do krásných symfonických tónů a zde především do opojného klavírního sóla, patří k nejoceňovanějším z Ashtonových tvůrčích postupů. Vzpomínka na Mistra bude umocněna i původní výpravou a kostýmy Williama Chappella, které se na jevišti Královské opery objeví poprvé po 10 letech. V přímém přenosu se v Rapsodii představí českým divákům Natalia Osipova a Steven McRae,“ uzavírají organizátoři přenosu.
Kdy a kde:
26. ledna od 20:15 – přímý přenos
Praha – Bio Oko
Semily – kino Jitřenka
Žďár nad Sázavou – kino Vysočina
Ostrava – minikino
Rýmařov – kino
Vsetín – kino Vatra
Domažlice – kino Čakan
Česká Třebová – kino Svět
31. ledna od 15:00 – záznam
Jablonec nad Nisou – kino Radnice
Více informací zde.
Zdroj: Balet v kině
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?