Dvě choreografie Hany Polanské Turečkové ve Studiu ALTA
zprávy
„Choreografická cvičení jsou mým nezávislým autorským projektem,” říká Hana Polanská Turečková. „Přizvala jsem tým umělců, se kterým pracuji delší čas, a společně zkoumáme věci, které jsou pro naši tvorbu určující.” Premiéra Choreografická cvičení I. je vyústěním čtyřleté spolupráce choreografky a malíře Vladimíra Houdka, v rámci jejichž spolupráce vznikají filmové nebo jevištní koláže malby a tance hledající definici vztahu mezi jazykem obrazového ztvárnění a těla. Dramaturgickým poradcem je zde kurátor a umělec Jiří Havlíček.
„Má spolupráce s Vladimírem Houdkem trvá již od roku 2013, kdy jsme spolu uvedli premiéru pohádky Kdo je na světě nejmocnější, která vznikla na objednávku Pražského komorního baletu,” říká Polanská Turečková. „Následovala dvě filmová díla a existenciální abstraktní choreografie Černé zrcadlo, jejíž reprízu mohou vidět diváci v rámci mého autorského večera. Momentálně pracujeme současně na dvou projektech – již zmíněných Choreografických cvičeních I. a Mystériu času – choreografii, která bude mít premiéru v prosinci, a vzniká také na zakázku pro PKB. Tyto dva poslední projekty, ač mají úplně rozdílné téma i cíl či ambice, se navzájem prolínají.”
„Hana Polanská Turečková se v Choreografických cvičeních I. tentokrát pokouší v návaznosti na geometricko-abstraktní, ale silně symbolickou Houdkovu malbu, analyzovat choreografickou práci ve vztahu k abstraktní formě pohybu vyjevující obsah. V kontextu historie se zde navazuje na pojetí těla jako loutky. Tento koncept je silně inspirován mechanistickomystickým pojednáním Heinricha von Kleista z roku 1810 – Tanečník a loutka, jež ovlivnilo choreografickou tvorbu např. Michaila Fokina, Oskara Schlemmera a Samuela Becketta. K představení bude vydána brožura s anglicko-českým překladem Kleistova pojednání a s vizuálním esejem Jiřího Havlíčka,“ dodávají organizátoři.
Zdroj: Pražský komorní balet
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?