Dvě choreografie Hany Polanské Turečkové ve Studiu ALTA

Dvě choreografie Hany Polanské Turečkové ve Studiu ALTA

Dvě choreografie Hany Polanské Turečkové ve Studiu ALTA

Dne 19. července 2016 se ve Studiu ALTA uskuteční autorský večer choreografky Hany Polanské Turečkové. V rámci něj bude uvedena premiéra jejího díla Choreografická cvičení I. a jako host večera vystoupí Pražský komorní balet s choreografií Černé zrcadlo.
„Choreografická cvičení jsou mým nezávislým autorským projektem,” říká Hana Polanská Turečková. „Přizvala jsem tým umělců, se kterým pracuji delší čas, a společně zkoumáme věci, které jsou pro naši tvorbu určující.” Premiéra Choreografická cvičení I. je vyústěním čtyřleté spolupráce choreografky a malíře Vladimíra Houdka, v rámci jejichž spolupráce vznikají filmové nebo jevištní koláže malby a tance hledající definici vztahu mezi jazykem obrazového ztvárnění a těla. Dramaturgickým poradcem je zde kurátor a umělec Jiří Havlíček.
„Má spolupráce s Vladimírem Houdkem trvá již od roku 2013, kdy jsme spolu uvedli premiéru pohádky Kdo je na světě nejmocnější, která vznikla na objednávku Pražského komorního baletu,” říká Polanská Turečková. „Následovala dvě filmová díla a existenciální abstraktní choreografie Černé zrcadlo, jejíž reprízu mohou vidět diváci v rámci mého autorského večera. Momentálně pracujeme současně na dvou projektech – již zmíněných Choreografických cvičeních I. a Mystériu času – choreografii, která bude mít premiéru v prosinci, a vzniká také na zakázku pro PKB. Tyto dva poslední projekty, ač mají úplně rozdílné téma i cíl či ambice, se navzájem prolínají.”
„Hana Polanská Turečková se v Choreografických cvičeních I. tentokrát pokouší v návaznosti na geometricko-abstraktní, ale silně symbolickou Houdkovu malbu, analyzovat choreografickou práci ve vztahu k abstraktní formě pohybu vyjevující obsah. V kontextu historie se zde navazuje na pojetí těla jako loutky. Tento koncept je silně inspirován mechanistickomystickým pojednáním Heinricha von Kleista z roku 1810 – Tanečník a loutka, jež ovlivnilo choreografickou tvorbu např. Michaila Fokina, Oskara Schlemmera a Samuela Becketta. K představení bude vydána brožura s anglicko-českým překladem Kleistova pojednání a s vizuálním esejem Jiřího Havlíčka,“
dodávají organizátoři.

Zdroj: Pražský komorní balet

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: