Festival Akcent uvede In Spite of Wishing and Wanting souboru Ultima Vez

Festival Akcent uvede In Spite of Wishing and Wanting souboru Ultima Vez

Festival Akcent uvede In Spite of Wishing and Wanting souboru Ultima Vez

Mezinárodní festival dokumentárního divadla Akcent završí obnovená verze choreografie In Spite of Wishing and Wanting pro jedenáct mužských tanečníků v podání vlámského souboru Ultima Vez. „Choreografie In Spite of Wishing and Wanting způsobila v době svého uvedení v roce 1999 obrovský rozruch. Wim Vandekeybus tehdy poprvé vytvořil představení v čistě mužském obsazení, kde opustil téma vztahů mezi muži a ženami a zaměřil se výhradně na postoje a touhy ve světě obývaném muži,“ vysvětlují zástupci festivalu. Představení se uskuteční od 24. do 27. listopadu 2016 v Divadle Archa.

Hudbu k tomuto projektu napsal a nahrál David Byrne, hudebník, multiinstrumentalista a bývalý člen skupiny Talking Heads. V roce 2016 se Vandekeybus k inscenaci vrátil a obsadil ji novou generací tanečníků. „V kontextu událostí v Evropě a ve světě získala inscenace zcela novou aktuálnost. Z tohoto důvodu jsme ji zařadili do programu letošního Akcentu“, říká ředitelka festivalu Jana Svobodová.
„S minimem efektů, choreografie čerpá sílů z organické symbiózy tance, divadla a filmu. Součástí představení je film natočený podle dvou povídek argentinského spisovatele Julia Cortazára. Strhující taneční sekvence se opírají o emotivní Byrneův soundtrack,“ dodávají zástupci festivalu.
Wishing and wanting je hodně o základních lidských touhách. Ty jsou stejně jako strach hybným motorem našich činů,“ říká v rozhovoru po premiérovém uvedení letošního remaku Vandekeybus.
„Je pravda, že zde naleznete podivné náhody, které nesou prvky reality, znepokojující obrazy, nehody, obavy. Žijeme ve strachu. Strach je přítomen v každém detailu naší každodennosti,“ doplňuje Vandekeybus ke zvláštní rezonanci, kterou jeho choreografie v současném kontextu evokuje.
„Vidím, že tenhle kus v sobě spojuje tolik různých prvků, fyzických, emočních a hudebních. Vidím pohybovou a taneční gramatiku postavenou na vzorcích a gestech mimo obvyklý taneční slovník... a zvuk a hudbu vystavěnou mimo popový, rockový a taneční hudební slovník... ale představení přitom obsahuje odkazy na všechny tyto oblasti. To je jedna z věcí, která se mi na představeních Ultima Vez tolik líbí – připravenost ignorovat všechna pravidla kromě toho, že se kus musí ,napojit‘ na publikum a ,fungovat‘,“ řekl David Byrne v roce 1999.

Zdroj: Divadlo Archa

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: