Festival Spectaculare uvítá i RootlessRoot Company
zprávy
V rámci druhého ročníku vystoupí francouzsko-belgický snový, elektroakustický hudebník a zpěvák Sylvain Chauveau, zakladatelka Hidden Orchestra, britská klavíristka a houslistka Poppy Ackroyd, v nezvyklém prostředí Planetária Praha jedna z největších legend ambientní hudby, norský Biosphere, dále křehká belgická folkově-ambientní písničkářka Chantal Acda, pařížský skladatel a pianista Quentin Sirjacq, britský producent Throwing Snow spojující klubové rytmy s postrockem a folkem, dále hlavní postavy zvukově avantgardního australského vydavatelství Room40 Lawrence English, John Chantler a Heinz Riegler, zástupci berlínského labelu Monkeytown Alex Banks a Dark Sky hrající inovativní elektroniku na pomezí taneční a experimentální hudby, německý beatmaker Kalipo, veterán post-dubstepové scény Synkro z Manchesteru a finské minimalistické dark popové duo Femme En Fourrure. Festival zakončí německá formace Brandt Brauer Frick, která svými naživo hranými klubovými groovy hledá duši ve strojovém rytmu techna. Z českých umělců se na Festivalu Spectaculare představí v sólo projektech Lenka Dusilová a Beata Hlavenková a dále i Clarinet Factory, Orlak či Zabelov Group. Koncert Sylvaina Chauveau v Chrámu U Salvátora doplní hudebně-vizuální projekt Hudba z ticha – Clarinet Factory, Alana Vitouše a Petra Nikla. Ze současného tance vystoupí hned na úvod 21. ledna v sólovém vizuálně-pohybovém představení výjimečná performerka Linda Kapetanea, ženská polovina souboru RootLessRoot company. Všechny koncerty obohatí projekce a VJing – například The Macula Visuals v Planetáriu Praha, VJs ze studia Lunchmeat nebo Vision Factory.
Program doplní workshopy s některými umělci, sobotní tvořivý workshop pro děti s Clarinet Factory a projekce hudebních filmů v biu Oko a kině Světozor – např. snímky s kapelami Sigur Rós, Nine Inch Nails, Caribou, New Order nebo působivý vizuální opus Baraka.
RootlessRoot Company
21. ledna vystoupí v rámci festivalu soubor RootlessRoot Company. Pražskému publiku je značka RootLessRoot, neboli Jozef Fruček a Linda Kapetanea, dobře známá. Z poslední doby mají na kontě choreografii nejnovějšího představení souboru DOT504 Collective Loss of Memory nebo pohybovou složku úspěšné produkce Dolls z dílny Cirku La Putyka. Na prkna Paláce Akropolis nyní míří se silným představením inspirovaným tragickými antickými hrdinkami, exkluzivně s Kapetaneou nejen v roli choreografky a režisérky, ale po delší době i performerky.
„Festival Spectaculare formuje pro tanec a divadlo kontext, v němž dominuje vizuální a hudební složka. Neexistuje mnoho představení nesporné kvality, jež by se trefily do uměleckého vkusu, z něhož je tvořen festivalový program. Představení W Memorabilia od RootlessRoot Company, pražskému obecenstvu dobře známému uskupení Jozefa Fručka a Lindy Kapetaney, splňuje všechny požadované podmínky. Je nepochybně vizuálně působivé, hudebně archetypální a minimalistické a navíc s působivým emocemi nabitým tancem,“ vysvětluje Petr Boháč, dramaturg divadelního programu festivalu.
Téma ženství nahlížené skrze trpící tělo a archetypální tragické hrdinky z dob Antiky – Faidru, Medeiu a Pásifaé. Inscenace je výsledkem intenzivní práce s lidskými emocemi a skrytými tužbami, které nedokážeme vyjádřit jinak než tělesně.
W Memorabilia (Phaedra's Laboratory) je hrubou kresbou, náčrtem, který se neustále vyvíjí a proměňuje v čase. Jak slovo laboratoř v názvu napovídá, důležitější než finální produkt je proces, který mu předchází. Jevištní forma staví na symbolu manuální práce, je postavena z hrubých materiálů, které jsou tu tvarovány, jinde ničeny. V podání Lindy Kapetaney, výjimečné performerky a ženské poloviny vůdčího tandemu RootLessRoot company, je i lidské tělo nahlíženo jako materiál, proměnlivá hmota. Celý kus se pak proměňuje s každým uvedením, vše záleží na momentální kombinaci a interakci jednotlivých složek – pohybové, pocitové a hudební. Více informací a kompletní program: www.spectaculare.cz a www.facebook.com/festivalspectaculare.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 39 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 41 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 42 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 43 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 57 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 59 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?