ARCHIV festivalového zpravodajství
TANEC PRAHA 2008

Nahoru

    

Nahoru

26.6.2008

TANEC PRAHA skončil

Festival TANEC PRAHA je po měsíci za námi. V jeho průběhu se odehrálo v Praze 19 představení, dalších 12 pak v Brně, Českých Budějovicích, Českém Krumlově, Ostravě, Pardubicích a Valašském Meziříčí. K nesporným vrcholům patřily tři vyprodané večery hvězdy izraelského tance, souboru Kibbutz Contamporary Dance Company, v Brně a Praze. Festival navštívilo po celé republice přes 7,5 tisíce diváků. 
Význam akce podtrhla účast řady významných hostů, například Livie Klausové, manželky prezidenta ČR, ministryně pro lidská práva a národnostní menšiny Džamily Stehlíkové, primátora hlavního města Prahy Pavla Béma, ředitele Národního divadla v Brně Daniela Dvořáka, prvního náměstka primátora města Brna Daniela Rychnovského či několika Zastupitelů hlavního města Prahy.
Festival se letos potýká s výrazně sníženou dotací ze strany Hlavního města Prahy, kvůli které bylo nakonec zrušeno 10 představení v Praze. Vedení festivalu neustále sleduje vývoj situace a posun v mírném otevření komunikace mezi kulturními subjekty a městem Prahou vítá. Na druhou stranu však musí konstatovat, že optimismus není na místě. „Zrušení stávajících pravidel a navýšení peněz do kultury se vůbec NEDOTKNE situace TANCE PRAHA, neboť prostředky jsou určeny pouze pro vybraná divadla čerpající čtyřleté granty, ne pro festivaly či galerie,“ říká Marta Lajnerová, ředitelka této prestižní přehlídky.
O to více je potěšující zájem veřejnosti o festival. Celková návštěvnost činila v hlavním městě 98 procent, řada z celkem devatenácti představení v divadle Ponec a Hudebním divadle Karlín byla beznadějně vyprodána. Mnoho diváků si našlo cestu i na možná netradiční místo pro tanec - parkoviště vedle O2 areny, kam bylo přemístěno z centra Prahy představení „Orbite“ švýcarského souboru Öff Öff Productions. Velkým povzbuzením je nebývalý úspěch festivalových večerů v dalších městech mimo Prahu – ať už podpora a spolupráce samotných organizátorů v jednotlivých divadlech, tak i zájem tamějšího publika. V regionech se uskutečnilo celkem dvanáct večerů a navštívilo je 2,5 tisíce diváků.
Na festivalu se nakonec představily soubory a tanečníci z Belgie, České republiky, Holandska, Izraele, Německa, Rumunska, Řecka, Slovenska, Španělska, Švýcarska a Tchaj-wanu.

 

Nahoru

25.6.2008

Recenzi na Evropskou taneční laboratoř 3

čtěte ZDE.

 

Nahoru

24.6.2008

Recenze představení Reflex

čtěte zde.

Nahoru

23.6.2008

Rozhovor s Petrou Forneyovou

čtěte ZDE.

 

 

Nahoru

20.6.2008

Festival TANEC PRAHA zakončí holandská a slovenská choreografie

Pražskou část XX. ročníku festivalu TANEC PRAHA zakončí v neděli a pondělí v divadle Ponec večery Evropské taneční laboratoře. Představí se na nich díla nizozemské choreografky a tanečnice italského původu Giulije Mureddu a slovenské choreografky Petry Fornayové. První z nich uvede duet nazvaný Plugged, jehož tématem je strach, úzkost a pocity bezmoci, které člověk zažívá při extrémních životních podmínkách. Tanec, živá elektronická hudba a světelný design zde vytváří působivý celek, který - slovy choreografky - „pevně uchvátí diváka a sevře ho pod krkem.“
Naproti tomu slovenská choreografka Petra Fornayová se ve svém představení Hlbinné porušenie epidermy zabývá vztahem dnešního člověka k vlastnímu tělu. „Měníme svoje těla na ikony nebo je ignorujeme… Někteří uvažují výhradně o cizích tělech – o vzorech, jakoby vlastní tělo chybělo,“ říká o inspiraci pro své dílo Petra Fornayová.

Vstupenky na oba večery jsou k dostání v pokladně divadla Ponec. Stejný program uvidí ještě 25. června diváci v pardubickém Divadle 29. Více informací: www.tanecpraha.cz, www.divadloponec.cz.

Úspěchy i obtíže festivalu
Těmito večery se završí letošní, jubilejní, XX. ročník festivalu TANEC PRAHA. V jeho průběhu se odehrálo v Praze 19 představení, dalších 12 pak v Brně, Českých Budějovicích, Českém Krumlově, Ostravě, Pardubicích a Valašském Meziříčí. K nesporným vrcholům patřily tři vyprodané večery hvězdy izraelského tance, souboru Kibbutz Contamporary Dance Company, v Brně a Praze. Význam akce podtrhla účast řady významných hostů, například manželky prezidenta ČR Livie Klausové, primátora hlavního města Prahy Pavla Béma, ředitele Národního divadla v Brně Daniela Dvořáka či prvního náměstka primátora města Brna Daniela Rychnovského.
Festival se nadále potýká s výrazně sníženou dotací ze strany Hlavního města Prahy, kvůli které bylo nakonec zrušeno 10 představení. Vedení festivalu vítá současný posun, který nastal v kulturní politice představitelů hlavního města. „Bohužel se však zrušení stávajících pravidel a navýšení peněz do kultury vůbec NEDOTKNE situace TANCE PRAHA, neboť prostředky jsou určeny pouze pro divadla, ne pro festivaly či galerie,“ říká Marta Lajnerová, ředitelka této prestižní přehlídky.
O to více je potěšující zájem veřejnosti o festival, řada představení v divadle Ponec byla beznadějně vyprodána, mnoho diváků si našlo cestu i na parkoviště vedle O2 areny, kam bylo přemístěno z centra Prahy představení Orbite švýcarského souboru Öff Öff Productions. Velkým povzbuzením je nebývalý úspěch festivalových večerů v dalších městech mimo Prahu – ať už podpora a spolupráce samotných organizátorů v jednotlivých divadlech, tak i u tamějšího publika. Na festivalu se nakonec představily soubory a tanečníci z Belgie, České republiky, Holandska, Izraele, Německa, Rumunska, Řecka, Slovenska, Španělska, Švýcarska a Tchaj-wanu.

 

Nahoru

19.6.2008

Rozhovor s Lenkou Bartůňkovou

laureátkou Ceny SAZKY za "objev v tanci"

čtěte ZDE.

 

Nahoru

18.6.2008

Recenzi na Evropskou taneční laboratoř 2

čtěte ZDE.

 

Nahoru

17.6.2008

Rozhovor s Andreou Lamešovou

interpretkou Knihovny a nominovanou na Cenu za interpretaci.

Čtěte ZDE.

Nahoru

17.6.2008

Výsledky ankety v divadle Ponec ze 4.–6. 6. 2008

Přinášíme výsledky z ankety, která proběhla v divadle Ponec při představení španělského souboru Arrietos ve dnech 4.–6. 6. 2008. I přesto, že byl výzkum realizován ve třech dnech, bylo sebráno pouze 37 dotazníků. Je znát, že na Pražany útočí podobné ankety ze všech stran, proto i ochota vyplnit je zde očekávaně nižší.
Z výsledků vyplynulo, že téměř 80 % respondentů navštívilo festival TANEC PRAHA i v loňském roce, což ukazuje na potenciální věrnost festivalového publika, zároveň však festival dokázal oslovit pětinu nových příznivců z řad dotázaných. Polovina respondentů však hodlá navštívit pouze jedno představení v rámci festivalu a třetina představení dvě. Ptáme-li se po příčině, může jí být vysoké vstupné, což si např. studenti, kteří tvořili v tomto vzorku téměř třetinu respondentů, nemohou dovolit…
O reflexi tanečních představení se zajímá téměř 60 % dotázaných. Informovanost respondentů ohledně petice Za Prahu kulturní je poměrně vysoká. Pouze šest ze všech dotázaných odpovědělo, že neví, o co se jedná. Naopak petici podepsaly téměř tři čtvrtiny dotázaných.
A jak hodnotí respondenti zhlédnuté představení? Opět, podobně jako v Ostravě, jsme na představení španělského souboru nezaznamenali žádné negativní ohlasy, naopak 90 % dotázaných bylo s představením dokonce velmi spokojeno.
Závěrem ještě zmínka o složení respondentů. Převaha žen (dokonce 80 %) není překvapením, z hlediska věku jsou mezi respondenty silně zastoupeny mladší ročníky – více jak polovina dotázaných byla mladší 30 let. Téměř 70 % respondentů tvoří lidé s vysokoškolským vzděláním. Většina respondentů disponuje také tanečními zkušenostmi, pouze 10 z nich totiž uvedlo, že vůbec netančí.
                                                                                                            -dz-

 

Nahoru

17.6.2008

TANEC PRAHA uvádí představení o instinktech a reflexech

Festival TANEC PRAHA nabídne divákům 17. června v brněnském Bezbariérovém divadle Barka a 19. a 20. června v pražském divadle Ponec setkání s tvorbou dvou významných choreografů a tanečníků: Wu Chun-Hsiena, dlouholetého sólisty proslulého souboru Cloud Gate Dance Theatre of Taiwan, a francouzské tanečnice Chrystel Guillebeaud, bývalé členky Tanečního divadla Piny Bauschové. Jejich soubor Double C přijíždí s choreografií „Reflex“ pro čtyři tanečníky. „V představení zkoumám pomocí tance napětí mezi instinktivními reflexy na jedné straně a naučenými pohyby na straně druhé,“ říká Wu Chun-Hsien a doplňuje: „Toto téma mě uchvátilo, když jsem pozoroval chování a principy reagování malých dětí.“ Wu Chun-Hsien a Chrystel Guillebeaud v současné době žijí a tvoří v Německu. Vstupenky na představení jsou v prodeji v divadle Barka a v divadle Ponec.
Lidské tělo je vybaveno obrannými mechanismy – reflexy. Výzkumy chování se mimo jiné zabývají pohyby, které vědomě vůbec neovládáme, pohyby, které řídí nervový systém. Např. oční víčko se samovolně zavírá, aby ochránilo oko před cizím tělesem – instinktivní reflexivní odpověď, která nás má, stejně jako veškeré naše reakce odehrávající se dle podobného vzorce, ochránit nebo dovést k nějakému cíli. Kromě těchto typů reflexů ještě existují reflexy naučené na základě sociální zkušenosti: např. když člověk uskakuje od silnice, kde kaluží projede auto. Nebo když slyšíme velkou ránu a ať už se právě zabýváme sebe zajímavější činností, zastavíme se, abychom se zorientovali a zjistili, odkud rána vyšla. Napětí mezi těmito druhy reakcí zkoumá právě choreografie Reflex.

Wu Chun-Hsien se narodil v Ping Dong na Tchaj-wanu. Studoval balet, současný tanec, pohyby používané v pekingské opeře a Tai Chi Chuan u mistra Hsiung Wei. V roce 1992 získal diplom na Národním institutu umění v Taipei. V letech 1994 až 2000 byl sólistou souboru Cloud Gate Dance Theatre. V roce 2000 se přestěhoval do Německa, kde s Chrystel Guillebeaud založil soubor Double C, jejíž tvorba byla v roce 2006 oceněna EDUARD VON DER HEYDT Förderpreis. 

Chrystel Guillebeaud se narodila v Paříži. Studovala balet u profesorů Pařížské opery, jazz, současný tanec a Tai Chi Chuan. Zároveň má zkušenost s improvizačními technikami Marka Tompkinse, Davida Sembrana a Julyena Hamiltona. Dále studovala zpěv a hru na housle a byla studentkou Muzea dekorativních umění v Paříži. V letech 1995 až 2000 byla členkou Tanztheater Piny Bausch ve Wuppertalu.

Nahoru

16.6.2008

Výsledky ankety Tanečních aktualit v Ostravě

V rámci ostravské části festivalu TANEC PRAHA proběhla 8. června při představení španělského souboru Arrieritos anketa Tanečních aktualit, jejíž výsledky vám přinášíme nyní. Celkem bylo sebráno 71 dotazníků. Ze zpracovaných dat bylo zjištěno, že tři čtvrtiny dotázaných navštívily festival TANEC PRAHA i v loňském roce. 86 % respondentů se domnívá, že by uvedení více představení v rámci festivalu v Ostravě mělo patřičný ohlas, což je zapříčiněno možná i tím, že s uvedeným představením souboru Arrietos bylo 90 % dotázaných velmi spokojeno, negativní odezva dokonce nebyla vůbec zaznamenána.
Reflexe tanečních představení zajímá dle uvedených odpovědí téměř polovinu respondentů. Zajímavé jsou výsledky na otázku ohledně petice Za Prahu kulturní. Zde je znát, že se tato palčivá otázka českých divadel dotýká spíše naší metropole, neboť více jak polovina ostravských respondentů uvedla, že neví, o co se jedná. Souhlasné postoje s protestujícími vyjádřila necelá třetina všech dotázaných.
A jaké bylo demografické složení dotázaných v ostravském Divadle loutek? Převážnou většinu respondentů tvořily dle očekávání ženy (72 %). Z hlediska věkového složení mezi dotázanými převažují s téměř polovičním zastoupením diváci ve věku do třiceti let. Respondenti, potažmo tedy očekávaně i publikum, tvoří též převážně i tanečně vzdělaní jedinci, pouze 38 % dotázaných totiž uvedlo, že nemá s tancem téměř žádnou zkušenost, naopak tanci se občas věnuje 24 %, pravidelně 22 % a profesionálně 16 % dotázaných. A co se týče vzdělanostního rozdělení, v dotaznících, a tedy i v hledišti jsou poměrně výrazně zastoupeni respondenti s vyšším vzděláním (54 % uvedlo vysokoškolské a 38 % středoškolské s maturitou).
                                                                                                            -dz-

 

Nahoru

16.6.2008

Rozhovor s Lotte Nouwkens

interpretkou choreografie Knihovna.

Čtěte ZDE.

Nahoru

16.6.2008

Recenzi představení Holeulone

čtěte ZDE.

Nahoru

14.6.2008

Krátký rozhovor s Lenkou Ottovou

uměleckou vedoucí skupiny DOT 504 a majitelkou největšího pražského tanečního studia Dance Perfect. Čtěte ZDE.

Nahoru

11.6.2008

Recenzi představení Kibbutz Contemporary Dance Company

- Ekodoom

 čtěte ZDE

Dále rozhovor s Jarem Viňarským a pokračování ankety

Nahoru

10.6.2008

Čerstvý minirozhovor s Lenkou Bartůňkovou

po udělení Ceny SAZKY

čtěte ZDE

Nahoru

10.6.2008

Cena SAZKY udělena

Slavnostní vyhlášení Ceny SAZKY za rok 2008 proběhlo při včerejším představení Kibbutz Contemporary Dance Company v Hudebním divadle Karlín.
Po oficiálním předání Ceny diváka pro Vojtu Švejdu za dílo Albert se bojí, byla vyhlášena i Cena za interpretaci, kterou za výkon v díle Holdin´Fast obdržela Helena Arenbergerová.
Laureátem Ceny SAZKY za „objev v tanci“ pro rok 2008 se stala Lenka Bartůňková s choreografií Knihovna. Její práce zvítězila jen velmi těsným rozdílem nad choreografií Resonance Michala Záhory.
"Samozřejmě jsem moc šťastná," říká čerstvá držitelka Ceny SAZKY, "Jednak kvůli ocenění práce, jednak budu moci pracovat na novém díle bez finančního omezení. Například nebudu limitovaná co do počtu interpretů. Knihovna měla být původně také pro více lidí, ale nebyly prostředky. Já neumím podávat granty, vlastně ani nevím, jak se to dělá, a teď mě těší, že nebudu muset tyhle věci řešit," dodává.

Nahoru

9.6.2008

TANEC PRAHA uvede choreografii pro dva tanečníky a oživený inkoust

Festival TANEC PRAHA pokračuje 11. a 12. června v domovském divadle Ponec dvěma představeními belgické choreografky Karine Ponties. Uvedené dílo s názvem Holeulone získalo v roce 2007 Cenu kritiků Frankofonní komunity v Belgii jako nejlepší taneční představení roku. Zajímavostí je, že jedním ze dvou účinkujících je slovenský tanečník Jaro Viňarský, známý českým divákům i z dalších představení v divadle Ponec. Choreografie Holeulone je založena na interakci živého tance a animovaných kreseb belgického výtvarníka Thierry Van Hasselta. Volnou inspirací se stala postava Charlieho, slabomyslného hrdiny románu Daniela Keyese „Růže pro Algernon“. Tvůrci se v představení noří do vnitřního světa narušeného člověka, do proměnlivosti jeho nálad a myšlenkových pochodů, do jeho skutečných i imaginárních vzpomínek, vžívají se do jeho způsobu vnímání, někdy zmateného, jindy ostrého. Diváci jsou při sledování pohlceni atmosférou rozostřené hranice reality a snu. České publikum tvorbu Karine Ponties velmi dobře zná, choreografka se u nás od roku 1999 představí již popáté. Představení začínají ve 20 hodin a vstupenky jsou k dostání v pokladně divadla Ponec a síti Ticketpro.

Umělecká ředitelka, choreografka a tanečnice Karine Ponties je absolventkou školy MUDRA Maurice Bejarta v Bruselu. Před rokem 1996, kdy založila Dame de Pic/Cie Karine Ponties, pracovala jako tanečnice s mnoha soubory (Frédéric Flamand, Michèle Noiret, Nicole Mossoux/Patrick Bonté a Pierre Droulers). Vytvořila více než 20 vlastních představení a koprodukčních projektů. Je zároveň taneční pedagožkou a vyučuje profesionální tanečníky v rámci workshopů v Belgii i za jejími hranicemi. Choreografie Holeulone vznikala v průběhu tvůrčích residencí právě v divadle Ponec, v Endanza v Seville, v Centre Choréographique v Orléans, v Raffinerie du plan K v Bruselu, ve studiu Lod v Gentu, v 3 bis f. lieu d´art contemporain, v l'échangeur v Fère-en-Tardenois a v Ecuries v Charleroi.

 

Nahoru

9.6.2008

Rozhovor s Rami Be’erem

choreografem skupiny Kibbutz Contemporary Dance Company

čtěte ZDE.

Nahoru

9.6.2008

Brněnský úspěch Kibbutz Contemporary Dance Company

První večer avizovaného vrcholu letošní taneční sezóny, vystoupení Kibbutz Contemporary Dance Company, proběhl v Janáčkově divadle v Brně v pátek 6. 6. 2008.
Zároveň jsme si připomněli troje kulaté výročí, které toto vystoupení provází: vyslanec Izraele v ČR upozornil ve svém dopise brněnskému publiku (tlumočeném ústy ředitele ND Brno Daniela Dvořáka) na 60 let od založení Izraele jako samostatného státu, 1. náměstek primátora města Brna Daniel Rychnovský na 90 let založení Československé republiky a trojici korunovalo 20. výročí festivalu Tanec Praha, který umožnil jedinečné setkání tanečních kultur, za který soubor přivítala ředitelka festivalu Marta Lajnerová.
Tanečníky překvapil neutuchající potlesk diváků ve stoje plného Janáčkova divadla, takže proti nařízení režie dojatě vyšli po děkovačce ještě jednou před nadšené publikum. Co na to Praha? Poslední vstupenky na představení souboru Kibbutz jsou k dostání v pokladnách divadla Karlín a Ponec.

 

Nahoru

Recenze na představení souboru Arrieritos

Recenze představení Todos los gatos son pardos.

Čtěte ZDE.

Nahoru

Anketa s nominovanými na Cenu Sazky

Čtěte ZDE

Nahoru

Rozhovor: Arrieritos

Rozhovor se španělskou taneční skupinou Arrieritos - čtěte

ZDE

 

Nahoru

Soubor Kibbutz Contemporary Dance Company dorazil

Po úspěšných představeních švýcarského souboru Öff Öff pod širým nebem přichází hlavní vrchol 20. ročníku festivalu TANEC PRAHA. Proslulý izraelský soubor Kibbutz Contemporary Dance Company uvede svou působivou choreografii Ekodoom 6. června v brněnském Janáčkově divadle a 9. a 10. června v Hudebním divadle Karlín v Praze.

Choreograf a umělecký ředitel ansámblu Rami Be´er vytvořil v představení svět fantazie. „Jde o spojení fantaskních prvků a magie s reálným světem, s divákovým osobním „tady a teď“ i s obecnou realitou současného světa,“ říká Rami. Název Ekodoom si hraje s několika významy: „eko“ jako „echo, zvuk, ozvěna“ i ve smyslu „ekologický, ekologie, soužití v tomto světě“. „Doom“ v angličtině znamená „konec světa“ či „soudný den“. „Ekodoom, navzdory významu tohoto slova, není temné dílo: je o životě jako takovém, se všemi jeho podobami, o cyklu života, zrození a smrti. Zároveň je to představení o různých formách partnerského vztahu a o vztahu jedince a společnosti,“ vysvětluje název Rami Be´er.

Kromě pohybu tanečníků je velký důraz kladen na hudbu, kostýmy a scénu – to vše dohromady s tancem tvoří na jevišti království snů, magie a fantazie. „Nejdříve je většinou hudba, na základě které mi v hlavě začnou vznikat vize. Podle toho pak navrhuji scénu a společně s tanečníky se svou představu snažím přeložit do jazyka těla, do pohybu,“ prozrazuje Be´er způsob tvorby a doplňuje: „Ekodoom není o jediném možném porozumění, ale spíš o cítění, o individuálním prožitku.

KCDC se na festivalu TANEC PRAHA představil již v roce 1992. Účinkoval, stejně jako nyní, v Praze a v Brně. Festivalová nabídka byla v té době celkově skromnější. Díky účasti izraelského souboru však stoupl význam i prestiž celé akce a za nadšeného přijetí divácké obce byla definitivně potvrzena správnost rozhodnutí vedení festivalu o jeho pravidelném konání. Na otázku, zda představení nějak odráží současnou situaci Izraele, Rami Be´er odpovídá: „Izrael je samozřejmě v díle přítomen, ale spíš abstraktně, v obecné rovině... Doufám, že pomocí tanečního jazyka, který je abstraktnější než ten verbální, lze dosáhnout intenzivní komunikace mezi lidmi.“ Na závěr choreograf dodává: „Jde mi o to přimět diváka, aby odcházel z divadla s nutkáním přemýšlet o světě, o sobě, o existenci jako takové.“

Vstupenky na pražská představení jsou v prodeji v pokladně Hudebního divadla Karlín, na brněnský večer pak v pokladně Národního divadla Brno. Celý program festivalu a informace o vstupenkách najdou zájemci na http://www.tanecpraha.cz/.

Kibbutz Contemporary Dance Company se poprvé festivalu TANEC PRAHA zúčastnil v roce 1992, v roce 2001 pak vystoupil v Kongresovém centru Praha v rámci oslav 53. výročí státu Izrael. Soubor původně pracoval jako Regional Western Galilee Dance Group, a to pod vedením Yehudit Arnon, která soubor založila a až do roku 1996 vedla. V průběhu let se KCDC stal jedním z nejvýznamnějších izraelských souborů a získal světové renomé. V posledních letech se jméno souboru stalo téměř synonymem pro práci jeho současného uměleckého ředitele Rami Be´era. Be´erova tvorba přinesla souboru jedinečnost a světové uznání a soubor pod jeho uměleckým vedením pravidelně vystupuje na scénách v USA, Kanadě, Jižní Americe a Evropě. Be´erovo dílo je pověstné schopností vzbudit v divácích jak v Izraeli, tak za jeho hranicemi hluboký zájem a zvědavost. KCDC se pod vedením Be´era stal prvním světovým souborem, který začal cíleně vytvářet představení pro děti a mládež v rámci speciálního programu pro školy. V současné době jsou tato představení uváděna souborem KCDC-2 založeným v roce 1994.

 

Nahoru

Recenze na představení Orbite

Recenze na první festivalové představení. Čtěte

 ZDE

 

Nahoru

Cena časopisu Respekt udělena

Zahájení festivalu 1. června 2008 ozdobilo předání Ceny časopisu Respekt za nejsilnější téma v tanečním ztvárnění. Pro letošní rok se ovšem odborná porota rozhodla rezignovat na sílu tanečních děl a cenu udělila instituci, která podporuje vznik těchto děl. Cenu Respektu získal (a jistě oprávněně) ke dvacátým narozeninám festivalu jeho organizátor: občanské sdružení TANEC PRAHA.

Nahoru

Rozhovor s Heidi Aemisegger

režisérkou a choreografkou skupiny Őff Őff production

 
čtěte zde

Nahoru

Cena SAZKY 2008 (nominace, vyhlášení)

V rámci prvního z pražských představení hlavní hvězdy festivalu Kibbutz Contemporary Dance Company (9. a 10. června 2008) v Hudebním divadle Karlín, bude vyhlášena Cena SAZKY za „objev v  tanci“ 2008.

Nominace:
Lenka Bartůňková: Knihovna
Lea Čapková: Hechizada de Luxe
Mirka Eliášová: Zrcadlení
Jozef Fruček, Linda Kapetanea: Holdin´ Fast
Dagmar Chaloupková: ´X´
Veronika Kotlíková-Knytlová: Třiačtyřicet slunce západů
Václav Kuneš: Small hour
Věra Ondrašíková: IN-FINITO
Lenka Vágnerová: Proposition
Michal Záhora: Resonance

Letos bude již potřetí vyhlášena i Cena za interpretaci, a to z nominací:
Helena Arenbergerová za výkon v díle Holdin´ Fast
Dagmar Chaloupková za výkon v dílech Resonance a ´X´
Andrea Lamešová za výkon v dílech Zrcadlení, Knihovna, Resonance a Proposition
Jan Malík za výkon v díle Triptych
Vojta Švejda za výkon v díle Albert se bojí

Adepti na Ceny SAZKY byli nominováni na základě posouzení odborné poroty během festivalu Česká taneční platforma 2008, který proběhl v dubnu. Hlasování poroty bylo velmi vyrovnané, dvanáct jejích členů svým hlasováním označilo 7 různých adeptů na 1. místo. První kolo tajného hlasování k uzavření výsledků nestačilo, protože dvě díla na prvním místě získala stejný počet bodů. Teprve druhé kolo tajného hlasování přineslo jednomu z tvůrců těsné vítězství. Vítěz „hlavní“ Ceny SAZKY za „objev v tanci“ obdrží částku 400 tisíc korun na vytvoření nového projektu.

Nahoru

O festivalu Tanec Praha 2008

Letošní TANEC PRAHA je jubilejním XX. pokračováním mezinárodního festivalu současného tance a pohybového divadla. Celkově se od 1. do 25. června odehraje v Praze 18 představení, dalších 12 představení pak v Brně, Českých Budějovicích, Českém Krumlově, Ostravě, Pardubicích a Valašském Meziříčí. Na festivalu se představí soubory a tanečníci z Belgie, České republiky, Holandska, Izraele, Německa, Rumunska, Řecka, Slovenska, Španělska, Švýcarska a Taiwanu. Vstupenky na všechny pražské večery jsou v prodeji v divadle Ponec a síti Ticketpro.

Nahoru

Přehled festivalových představení

Praha

01 | 06, 15.00 + 18.00 / PONEC

Kdy víly přestávají čarovat… TANEC DĚTEM

01 + 02 + 03| 06, 20.30 / O2 arena – parkoviště

Öff Öff Productions [CH]: Orbite Představení mezi nebem a zemí

04 + 05 + 06 | 06, 20.00 / PONEC

Arrieritos [ESP]: Todos los gatos son pardos Flamengo + současný tanec

09 + 10 | 06, 20.00 / HUDEBNÍ DIVADLO KARLÍN

Kibbutz Contemporary Dance Company [ISR]: Ekodoom Taneční událost sezóny!

11 + 12 | 06, 20.00 / PONEC

Compagnie Karine Ponties [BE: Valonsko–Brusel]: Holeulone

15 | 06, 20.00 / PONEC

Evropská taneční laboratoř 1

DOT 504 [CZ] | Jozef Fruček [SK], Linda Kapetanea [GR]: Holdin´ Fast

16 + 17 | 06, 20.00 / PONEC

Evropská taneční laboratoř 2

Florin Fieroiu [RO]: Ready „Modern“ Made

Lenka Bartůňková [CZ]: Knihovna

Lea Čapková [CZ]: Hechizada de Luxe

19 + 20 | 06, 20.00 / PONEC

Double C | Wu Chun-Hsien & Chrystel Guillebeaud [TW|DE]: Reflex

22 + 23 | 06, 20.00 / PONEC

Evropská taneční laboratoř 3

Petra Fornayová [SK]: Hlbinné porušenie epidermy

Giulia Mureddu [NL]: Plugged

 

Brno

03 | 06, 18.00 / DIVADLO BARKA

Kdy víly přestávají čarovat… TANEC DĚTEM

06 | 06, 19.00 / JANÁČKOVO DIVADLO

Kibbutz Contemporary Dance Company [ISR]: Ekodoom Taneční událost sezóny!

17 | 06, 20.00 / DIVADLO BARKA

Double C | Wu Chun-Hsien & Chrystel Guillebeaud [TW|DE]: Reflex

19 | 06, 20.00 / DIVADLO BARKA

Florin Fieroiu [RO]: Ready „Modern“ Made

Petra Fornayová [SK]: Hlbinné porušenie epidermy

22 | 06, 19.00 / REDUTA

Evropská taneční laboratoř 1

DOT 504 [CZ] | Jozef Fruček [SK], Linda Kapetanea [GR]: Holdin´ Fast

 

České Budějovice

02 | 06, 20.00 / BAZILIKA

Arrieritos [ESP]: Todos los gatos son pardos Flamengo + současný tanec

23 | 06 21.00 SOUTOK VLTAVY A MALŠE

BA-TO-CU

 

Český Krumlov

05 | 06, 19.30 / MĚSTSKÉ DIVADLO

Věra Ondrašíková [CZ]: IN-FINITO

DOT 504 | Lenka Vágnerová [CZ]: Proposition

 

Ostrava

08 | 06, 19.00 / DIVADLO LOUTEK

Arrieritos [ESP]: Todos los gatos son pardos Flamengo + současný tanec

 

Pardubice

23 | 06, 20.00 / DIVADLO 29

Evropská taneční laboratoř

Lenka Bartůňková [CZ]: Knihovna

Dora Hoštová [CZ]: Bio-graf

25 | 06, 20.00 / DIVADLO 29

Evropská taneční laboratoř 3

Petra Fornayová [SK]: Hlbinné porušenie epidermy

Giulia Mureddu [NL]: Plugged

 

Valašské Meziříčí

14 | 06, 20.00 / ZÁMEK ŽEROTÍNU

Vojta Švejda, James Donlon [CZ | US]: Albert se bojí Děsivá pantomima

 

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
>>DIÁŘ NA CELÝ MĚSÍC<<
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.p.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: