Filip Veverka slaví kulatiny
zprávy
Veverka absolvoval taneční konzervatoř v Brně. Po ukončení studií získal v roce 1996 angažmá v Národním divadle v Praze, kde měl během sedmi let možnost pracovat jako sólista například s choreografy Jiřím Kyliánem, Jurijem Grigorovičem nebo Borisem Bregvadzem. Za roli Petruccia v Crankově Zkrocení zlé ženy získal v roce 2003 Cenu Thálie. Hostoval v divadle J. K. Tyla v Plzni a v Národním divadle v Brně. V roce 2003 odešel na dvě sezony do Tulsa Ballet v americké Oklahomě. Poté působil na pozici sólisty v Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfu, kde tančil především v choreografiích Youriho Vàmose. K jeho stěžejním rolím se řadí například Romeo v Romeovi a Julii, Demetrius ve Snu noci svatojánské, Princ v Louskáčkovi a ve Spící krasavici, titulní hrdinové v baletech Spartakus a Julien Sorel. V sezoně 2009/2010 byl členem Švédského královského baletu ve Stockholmu. Ve Státní opeře Praha hostoval v minulých letech v roli Prince v Čajkovského Labutím jezeře a 23. ledna 2010 nadchl premiérové publikum ztvárněním role Neznámého v baletu Spící krasavice – poslední dcera cara. V sezoně 2010/2011 krátce účinkoval ve Státní opeře Praha. Až do roku 2015 měl sólovou smlouvu v Národním divadle Brno a jako host spolupracoval s ND v Praze a německým Staatstheater Karlsruhe. V posledních letech působil jako asistent choreografie v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, v Divadle F. X. Šaldy v Liberci a jako choreograf v Divadle J. K. Tyla v Plzni.
Nedávno vzniklý rozhovor s oslavencem si můžete přečíst zde: http://www.tanecniaktuality.cz/filip-veverka-stavet-choreografii-je-jeden-velky-zazitek/
Přejeme všechno nejlepší!
Zdroj: Národní divadlo moravskoslezské
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 39 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 41 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 42 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 43 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 57 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 59 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?