Nominace na Ceny Thálie 2016 zveřejněny
zprávy
Kompletní nominace a vyjádření poroty k jednotlivým uměleckým výkonům níže:
Ženy:
Ivona Jeličová
Role: Ona
Název inscenace: Chvění
Autor hudby: Henryk Górecki, Jiří Pavlica
Choreografie a režie: Petr Zuska
Premiéra: 10. 11. 2016
Národní divadlo Brno
V možná nejzásadnější inscenaci Petra Zusky vytváří Ivona Jeličová postavu, která je archetypem ženy-matky a partnerky. Jde o výkon koncentrovaný, silný s pevnou oporou v životní a umělecké zkušenosti Jeličové. Její žena, která zažívá lásku, strach i odloučení, je v inscenaci pevným bodem, kolem něhož se „chvějí“ dějiny.
Yui Kyotani
Role: Kitri
Název inscenace: Don Quijote
Autor hudby: Ludwig Minkus
Choreografie a režie: Hana Vláčilová
Premiéra: 4. 11. 2016
Moravské divadlo Olomouc
Jednu z nejnáročnějších klasických rolí podává Yui Kyotani s obdivuhodnou jistotou. Po technické stránce jde o výkon, který je na regionálních scénách vidět málokdy. Bravurně zvládá náročné technické finesy, ale zároveň je její Kitri výkonem herecky naplněným, bezprostředním.
Martina Hajdyla Lacová
Role: Sólový výkon
Název inscenace: L/One of the Seven
Autor hudby: Ben Frost, Amon Tobin
Choreografie: Andrej Petrovič
Premiéra: 15. 3. 2016
Soubor ME-SA
Na hranici fyzického vyčerpání tančí Martina Hajdyla Lacová. Jde o strhující a odvážné sólo plné erotiky, frustrace, neukojeného chtíče, který je diktován jak neutišitelným vnitřním neklidem, tak nekompromisním hudebním rytmem. Lacová se s divákem nemazlí – své intenzivní niterné sólo mu předkládá bez kompromisů.
širší nominace:
Fanny Barrouquére - za výkon v inscenaci Lešanské jesličky (Lenka Vagnerová & Company Praha)
Klára Jelínková - role Ty v inscenaci Louskáček a Myšák Plyšák (Národní divadlo Praha)
Nikola Márová - role Sněhová královna v inscenaci Sněhová královna (Národní divadlo Praha)
Aya Watanabe - za výkon v inscenaci Vertigo (Národní divadlo Praha)
Michaela Wenzelová - role Cikánská dívka v inscenaci Sněhová královna (Národní divadlo Praha)
Muži:
Radim Vizváry
Role: sólo
Název inscenace: Sólo
Režie: Radim Vizváry
remiéry: 17. 4. 2016 v Divadle v Celetné
Mime Prague
Důkaz, že česká pantomima žije. Zhutnělý průřez dosavadní tvorbou Radima Vizváryho ukazuje pantomimu v neobvyklé šíři – od klasických inspirací přes působivé dotyky s tancem butó až po lehkost klauniády. Mimořádný Vizváryho talent rozeznívá nejbarevnější paletu emocí.
Richard Ševčík
Role: Don José
Název inscenace: Carmen
Hudba: Georges Bizet a Rodion Ščedrin
Choreografie: Mário Radačovský
Režie: Mário Radačovský
Premiéra: 26. 3. 2016
Divadlo J. K. Tyla Plzeň
Doménou Richarda Ševčíka jsou výrazné charakterní role, v nichž uplatňuje nejen svou technickou jistotu a mrštnost, ale i mnohovsrtevnaté herectví. Don José je v jeho podání mladík postupně sžíraný žárlivostí. Josého stále razantnější impulzivní jednání proto nutně vede ke ztrátě kontroly a tragickému vyústění baletu. Zkrátka: důsledně herecky vystavená role.
Adam Zvonař
Role: Princ
Název inscenace: Labutí jezero
Hudba: Petr Iljič Čajkovskij
Choreografie: Jiří Horák, Marius Petipa, Lev Ivanov
Režie: Jiří Horák
Premiéra: 19. 11. 2016
Divadlo J. K. Tyla Plzeň
Ideálních představitelů „princovského" oboru danseur noble není u nás mnoho. Kvalita ztvárnění Prince Adamem Zvonařem se zvláště v regionálních divadlech nevídá často. Zvonař má všechny předpoklady – elegantní vzhled a vedení pohybu, vzdušný skok, velký rozsah a technickou výbavu, díky níž i ty nejnáročnější prvky provádí s obdivuhodnou čistotou.
širší nominace:
Giordano Bozza - role Puk v inscenaci Sen noci svatojánské (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava)
Vojtěch Rak - za výkon v inscenaci Paradiso (soubor 420PEOPLE Praha)
Sergio Méndez Romero - role Robin v inscenaci Sen noci svatojánské (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava)
Giovanni Rotolo - za výkon v inscenaci Vertigo (Národní divadlo Praha)
Matěj Šust - role Káj v inscenaci Sněhová královna (Národní divadlo Praha)
Schválila odborná porota ve složení: Roman Vašek (předseda), Marcela Benoniová, Ljubov Dančenko, Kateřina Franková Dedková, Jiří Horák, Ivanka Kubicová, Václav Kuneš, Tereza Podařilová.
Zdroj: Ceny Thálie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?