Osmé pokračování Prague-New York Effects propojí Věru Ondrašíkovou a Ikue Mori
zprávy
„Už poosmé v New Yorku došlo k propojení české a americké umělecké scény. Pražsko‑newyorské efekty umožňují etablovaným umělcům z Česka i Spojených států přibližně týdenní rezidenci v Bohemian National Hall, jejímž výsledkem je jedinečné společné představení v obou zemích,“ říká Barbara Karpetová, ředitelka Českého centra v New Yorku.
Dosavadních sedm efektů se představilo nejen v New Yorku a v Praze, ale i ve Washingtonu D.C., Plzni a Ostravě. Prague-New York Effects jsou součástí projektu The Thomas M. Messer Bohemian Creative Hub. Zatímco „Efekty“ slouží jako platforma výhradně pro etablované umělce, Open Call New Bohemia je otevřený začínajícím umělcům do 30 let. Ti mají možnost dvakrát ročně prezentovat svá díla v galerii a kině Českého centra New York. Třetí linku Bohemian Creative Hub pak tvoří vzdělávací workshopy a semináře, které umělci připravují pro širokou veřejnost na obou stranách Atlantiku.
Projekt Prague-New York Effects byl zahájen v únoru 2016 vystoupením zpěvačky Lenky Dusilové a tanečnice a vokalistky Tendayi Kuumba. Druhý efekt propojil choreografa, tanečníka a uměleckého šéfa Baletu Národního divadla v Praze Petra Zusku s multiinstrumentalistkou, zpěvačkou, skladatelkou a tanečnicí Jen Shyu. Třetí efekt přivedl na pódium herečku a zpěvačku Helgu Davis a tanečníka a choreografa Jiřího Bartovance. Čtvrtý́ efekt spojil cesty tanečnice Tami Stronach a mága multimediálních kompozic Tomáše Dvořáka aka Floexe. Pátý svedl dohromady skladatele Petra Baklu, klavíristu Josepha Kuberu a smyčcový kvartet Momenta Quartet. Šestý umožnil spolupráci hudebního skladatele Michala Rataje a houslového dua String Noise. Dosud poslední sedmý efekt byl vystoupením ve stylu stand up comedy Miřenky Čechové, Roberta Janče a Quentina Heggse.
Zdroj: Art Frame Palác Akropolis, s.r.o.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 33 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 35 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 36 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 37 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 51 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 53 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?