V Liptovskom Mikuláši sa konal 25. ročník festivalu PAN najmä vďaka Miroslavovi Kasprzykovi.
Peter Maťo
Mgr. art. Peter Maťo, PhD je absolventom Katedry divadelných štúdií VŠMU. V minulosti sa venoval multidruhovej umeleckej interpretačnej, autorskej / libretistickej a režisérskej praxi v divadlách na Slovensku a v Čechách. V súčasnosti sa venuje aj publikačnej (Hudobný život, Salto a i.) a pedagogickej činnosti (Súkromné tanečné konzervatórium Liptovský Hrádok a Súkromné konzervatórium Košice, Zádielska ulica). Jeho ústrednou témou sa stali postdramatické tanečné, baletné a performatívne projekty, v ktorých sa prelínajú pohybovo-múzické divadelné umenia súčasnosti.
Po úspešných premiérach v SĽUK-u Chorea slovaca (2010) a Krížom-krážom (2012) nadviazal na libretistickú, dramaturgickú a režijnú prácu. Výsledkom sú prvé uvedenia neuvádzaných slovenských autorov/iek prelomu 19. a 20. storočia. Edukatívny projekt „netradičné v netradičných priestoroch“ uviedol inscenácie hier Terézie Vansovej V salóne speváčky (2014) a Jozefa Hollého Emancipácia (2015) v pivnici Kamperovej kúrie Archeologického múzea SNM v Bratislave na Žižkovej ul.
V septembri 2015 vyšiel jeho mini portrét baletnej majsterky a choreografky Marileny Halászovej pri príležitosti jej významného životného jubilea.
Je dramaturgom Liptovského divadla tanca, ktoré uviedlo tanečné inscenácie Pra©h (ch. Radoslav Piovarči, 2015) a Hračky (ch. Peter Dedinský, 2017).
Texty autora
Beatles Go Baroque – Gýč, bezradnosti a nuda
Jozef Dolinský ml. kreuje balet SND šesť divadelných sezón. Jeho neutíchajúci rešpekt ku klasickému baletnému repertoáru...
Šothove folklórne slávnosti k storočnici vzniku Československa
Juraj Kubánka je v slovenskom profesionálnom folklórnom kontexte pojem, ktorý sa trvalo zapíše do dejín autorského...
Festival PAN – Tvrdohlavosť, vytrvalosť a divadelná láska k pantomíme
Je neuveriteľné, že sa v Liptovskom Mikuláši konal už XXIV. ročník festivalu PAN (celoštátna prehliadka pantomímy a pohybového divadla s medzinárodnou účasťou).
NEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí