Premiéra Obsese Kateřiny Stupecké slibuje rozkrýt ty nejhlubší procesy přání a touhy
zprávy
Uplynulé dva roky se Kateřina Stupecká věnovala nabírání interpretačních zkušeností jako členka souboru DOT504 (inscenace 100 Wounded Tears, Manson) a Divadla bratří Formanů (Obludárium). Choreografie Obsese vznikla jako závěrečné magisterské představení na HAMU pod vedením Jana Kodeta.
A co znamená obsese pohledem choreografky? „Obsese je nutkavá myšlenka, kterou nechceme opustit, je to naše koření. Chceme ji mít, to je vše. Nic jiného není, neexistujeme ani my, pokud nežijeme naší obsesí. Není prostor, není čas, jsme utopeni ve svých hlavách zamotaní do sebe. Je nám dobře, protože nejsme. Naše já, naše kořeny nejsou, protože z těch jsme se už dávno vytrhli. Obsese není svět, ale jiná realita.“
Kateřina Stupecká ve své choreografii spojila tanečníky, kteří se obvykle nesetkávají a každý z nich přináší svůj osobní vklad: „Samotní tanečníci byli mou inspirací, jejich role je esencí jejich osobností přetransformovaná do nejvyššího stupně fyzického vyjádření“, vysvětluje Stupecká tvůrčí proces.
Po premiéře bude program pokračovat v nově otevřeném prostoru Studia ALTA, kde se uskuteční koncert skupiny Circus Problem.
Kateřina Stupecká na sebe výrazněji upozornila již v roce 2008 choreografií Da Capo, za kterou získala prestižní Cenu Sazky 2009 za „objev v tanci“ a zároveň Cenu Jarmily Jeřábkové. Její následný projekt Sunyata získal nominaci na Taneční inscenaci roku, kterou každoročně uděluje mezinárodní porota festivalu Česká taneční platforma.
Kateřina absolvovala v roce 2007 Konzervatoř Duncan Centre. Během studia se zúčastnila studijního pobytu na Fontys Dance Academy v Nizozemí, kde působila také jako pedagog současného tance. Dále absolvovala taneční stáž ve skupině Déja Donné (Simone Sandroni, Lenka Flory) v Itálii a ve Francii pod vedením Jeana Gaudina. Vytvořila několik vlastních choreografií (Like Glass, Da Capo, Prolog, Sunyata, Kašpar, Teorie Chaosu). Za Da Capo získala Cenu Jarmily Jeřábkové na Festivalu Nové Evropy 2008 a v roce 2009 a Cenu Sazky za objev v tanci. V roce 2011 získala choreografie Sunyata nominaci na nejlepší taneční inscenaci roku. Spolupracuje s Lindou Duškovou na divadelních představeních Nesladim, Absint, Doppler (Divadlo Disk). Pod vedením Davida Hintona vznikl taneční film s názvem Kašpar. Interpretačně spolupracovala s Fabrice Ramalingom /FR/, taneční skupinou NANOHACH, Jiřím Heřmanem - Rusalka/CZ/, Yoshi Oida – Smrt v Benátkách /JPN/, Janem Kodetem - Human Locomotion. Je členkou skupiny DOT504 v inscenacích 100 Wounded tears, Manson /CZ/ a členkou Divadla bratří Formanů – Obludárium - Petr Forman, Matěj Forman /CZ/ ad.
Zdroj: Studio ALTA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?