Premiéra pohybové inscenace SvětLo
zprávy
Spielraum Kollektiv se ve své inscenaci ponořuje do obsese dnešní společnosti s jejími neustále svítícími displeji. „Probouzíme se s telefonem v ruce a usínáme u něj. Neustále kontrolujeme spojení se světem, ztrácíme se ve světle displeje a nenacházíme jeden druhého v reálném prostoru. Zatímco se naše mysl řítí rychlostí světla, nechává za sebou tuhnoucí tělo. K podtržení tohoto paradoxu jsme se vrátili k pohybovému divadlu a přizvali špičkové pohybové performery Elišku Brtnickou, Florenta Golfiera a Veroniku Knytlovou,” říká Mathias Straub.
Ve svých inscenacích vychází Spielraum Kollektiv z vlastních zkušeností a z pozorování světa kolem sebe. „Poslední dva roky jsme v rezidenci v divadle Archa tvořili inscenace, ve kterých jsme hodně pracovali s informacemi a používali nová média. Strávili na počítačích a s digitálními přístroji víc času než kdy předtím. Tím přirozeně vznikla potřeba udělat inscenaci, která reflektuje, co naše tělo dělá ve skutečnosti. Inscenací SvětLo se intuitivně vracíme k práci s pohybem, inspiraci prostorem a vizuálnosti. Tvůrčím způsobem zkoumáme naše soužití se světlem a se světem,” dodává Linda Straub.
Inscenace SvětLo je prvním ze tří letošních projektů Spielraum Kollektivu, jehož členové se z různých úhlů pohledu zabývají tématem vztahu současného člověka a médií. Po loňské inscenaci Fidlovačka aneb Kdo je my?, která se věnovala nové vlně nacionalismu, pokračuje Spielraum Kollektiv po stopách tendencí současné společnosti. Kromě pohybové inscenace SvětLo vznikne také site specific projekt u vysílače na Žižkově BabyLon Air a v Alfredu ve Dvoře inscenace pro děti nazvaná MojeVize.
Zdroj: Spielraum Kollektiv
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?