Premiéra Popelky v Ostravě se uskuteční v den narození Sergeje Prokofjeva
zprávy
V Ostravě byl Prokofjevův balet poprvé uveden v roce 1971 v choreografii Emericha Gabzdyla, druhé nastudování bylo svěřeno v roce 1991 Luboši Ogounovi. Třetí ostravskou inscenaci Popelky nastuduje kanadský tanečník a choreograf působící v Evropě Paul Chalmer, který se rozhodl svou baletní pohádku postavit na mladých protagonistech. Pro Paula Chalmera to bude současně první spolupráce s Národním divadlem moravskoslezským: „Inspirací k této práci pro mě byla rozhodně především hudba – Prokofjevův génius. Je to báječný vypravěč. Příběh je obsažen přímo v jeho hudbě. Každá scéna, každá postava má zde svůj leitmotiv. Známe spoustu slavných produkcí Popelky, třeba tu od Rudolfa Nurejeva,“ říká o své Popelce Paul Chalmer, který měl jako mladý tanečník možnost s Rudolfem Nurejevem pracovat.
K výtvarné spolupráci přizval Paul Chalmer polskou scénografku Annu Kontek, působící ve Finské národní opeře v Helsinkách: „Krása a estetika Prokofjevovy hudby jistě najde v mé tvorbě svůj odraz. Už v Perraultově pohádce jsou zdůrazněny dobrota, čistota, pokora, poctivost, moudrost a životní mravnost jako podstatné charakterové vlastnosti kontrastující s nezkrotnou chamtivostí. Tato skutečnost bude zdůrazněna ve výběru barev scény a kostýmů a vše bude podtrženo empírovým stylem,“ komentuje výtvarnou složku inscenace Anna Kontek.
V hlavních rolí se představí Chiara Lo Piparo a Michaela Vápeníková v roli Popelky. Prince ztvární Koki Nishioka a Sergio Méndez Romero.
Paul Chalmer byl sólistou Stuttgartského baletu a prvním sólistou Les Ballets de Monte Carlo. Tančil s balerínami, jako byla Carla Fracci, Marcia Haydée, Birgit Keil, Natalia Makarova, Ekaterina Maximova a další. Jako baletní mistr pracoval např. v Semperoper v Drážďanech, formoval Lipský balet pod vedením slavného choreografa Uweho Scholze a v letech 2005–2010 pokračoval jako jeho umělecký šéf. Od roku 2006 působí jako choreograf a pravidelně spolupracuje s baletem Teatro dell´Opera di Roma. Působí také jako pedagog na konzervatořích a akademiích po celém světě. Zdroj: Národní divadlo moravskoslezské
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 5 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 6 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 7 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 21 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 23 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 42 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí