- Recenze: Barocco & Carmina burana aneb Tanec s příběhem i bez něj -

Jeden večer, a v něm dva choreografové, dva rozdílné principy (říkejme jim třeba apollinský a dionýský), dva naprosto odlišné způsoby uchopení dvou odlišných hudebních předloh, jež na jevišti dávají vzniknout celé řadě protikladů, jako profánnost versus sakrálnost, smyslnost versus racionalita. I tak by se dal nastínit nejnovější přírůstek do repertoáru baletního souboru NDM v Ostravě, premiérově uvedený v půlce letošního ledna na prknech divadla Jiřího Myrona. Celý večer otevírá choreografie...

Autor:Tomáš Valníček Celý článek

- Recenze: Britská baletní tradice opět v českých kinech -

Nabídka baletů v českýchkinech se neustále rozšiřuje a nezastaví ji ani fakt, že světové operní domy zrovna nepořádají žádný přímý přenos. Na tuto situaci jsou organizátoři připraveni díky kolekci záznamů dřívějších inscenací, a tak i počátkem roku, kdy prožívala divadelní sezona dočasný útlum, měli milovníci baletu příležitost zhlédnout mistrovské dílo. Volba padla na slavnou inscenaci Romeo a Julie britského choreografa Kennetha MacMillana v podání Královského baletu Covent Garden, která byla...

Autor:Petra Dotlačilová Celý článek

- Recenze: O baletu nejen v živém přenosu -

Inscenace klasických baletů jsou stálým magnetem pro diváky hledající v množství tanečních produkcí záruku uměleckých kvalit. V tradičních titulech můžeme nacházet konstanty, které v průběhu staletí stvrdily svou hodnotu. Proto se k nim stále vracejí nejen velké světové scény, ale o jejich uvedení se snaží i menší soubory, přestože právě klasický balet je nelehkou prověřovací zkouškou pro tanečníky. Ansámblů představujících klasiku v náležité kvalitě je dnes pomálu. Řada inscenátorů se uchyluje...

Autor:Lucie Dercsényiová Celý článek

- Recenze: Alenka tančila v přímém přenosu z Covent Garden -

Doba předvánoční i vánoční přeje pohádkám všeho druhu, pro baletní publikum se ve většině divadel nasazuje osvědčený Čajkovského Louskáček v nejroztodivnějších libretistických verzích. Dramaturgie Královského baletu v Londýně však zvolila další cestu, když po dvaceti letech obohatila svůj repertoár zbrusu novým titulem – Alenkou v říši divů na motivy slavné knihy Lewise Carrolla (světová premiéra se odehrála v roce 2011). A právě tento balet byl zařazen do projektu Balet...

Autor:Helena Kazárová Celý článek

- Recenze: ProART akcentuje mužskou tvorbu -

Posledním představením, které se v kalendářním roce 2014 odehrálo v divadle Ponec, byl projekt skupiny ProART Company Another JAN. V komponovaném večeru soubor předvedl pražskému publiku jednu ze svých stávajících choreografií, českou premiéru nového kusu, po němž byl celý večer pojmenován, a program oživili i hosté. Večer začal choreografií Emoticon, která vznikla původně jako site-specific projekt pro brněnskou vilu Tugendhat. Choreograf Martin Dvořák, který je také šéfem souboru,...

Autor:Lucie Kocourková Celý článek

- Recenze: Rusalka v Moravském divadle: Téměř pohádkový zážitek -

Nové představení Rusalka z repertoáru baletního souboru Moravského divadla, jehož premiéra se konala 14. listopadu 2014, je jistě originálním kusem, vyvolává ovšem řadu otázek, na které není jednoduché odpovědět.  Choreograf a ředitel baletu Moravského divadla Robert Balogh zvolil pro svůj balet známý příběh vodní víly Rusalky, která se zamiluje do mladého prince, touží se stát lidskou bytostí, ale světem lidí je nakonec zničena. Vždyť kdo by neznal slavnou operu Antonína Dvořáka, která...

Autor:Tereza Cigánková Celý článek

- Recenze: Proces -

Český tanec zažil krátce před vánočními svátky velký návrat. Na scéně alternativního prostoru Roxy/NoD se uskutečnila ve středu 17. prosince 2014 premiéra choreografie Proces Dory Sulženko Hoštové ve spolupráci s Janem Čtvrtníkem. Sulženko Hoštová se vrátila po čtyřleté odmlce na jeviště teprve nedávno – jako interpretku ji mohli diváci vidět v premiérovém uvedení choreografie Globe Jiřího Bartovance (Recenze představení  ZDE) či experimentálním site-specific projektu Evy Blažíčkové...

Autor:Josef Bartoš Celý článek

- Recenze: Klaunerie třikrát jinak -

Jedno mají všechny tři nové inscenace společné – prezentují se jako klaunská představení. Avšak každé z nich přistupuje k tomuto žánru odlišným a osobitým způsobem. Monodrama tu stojí proti ansámblovému herectví, profesionální soubor proti souboru teprve se rodícímu. Tři způsoby uchopení a tři národnosti, které představily ve třech nezávislých večerech svou vizi komediálního fyzického divadla. Přesto však performeři nacházeli identická témata, na která cítí nutnost v dnešní době...

Autor:Tereza Kosáková Celý článek

- Recenze: Nová opera v hábitu nového cirkusu: Stabat Mater aneb Pohyblivé obrazy tíhy života i smrti -

Dnešní umělecké trendy se nebojí překračovat hranice žánrů a stylů, hledat neotřelé formy, vykukovat ze zavedených škatulek a nacházet nové horizonty svých výpovědí. Ne vždy se při takových experimentech podaří tvůrcům zachovat čistotu jednotlivých složek a dosáhnout celistvého díla. To ovšem není tento případ a počinům podobného stylu je třeba zatleskat. Spolupráce souboru Tiché opery pod vedením Valentiny Shukliny s režisérem a mimem Radimem Vizvárym začala před dvěma lety....

Autor:Lucie Hayashi Celý článek

- Recenze: Výpověď, která mrazí i přes plátno kina -

Prosinec nabídl v kinech v rámci přenosů tanečních představení i nejnovější kus proslulého britského souboru fyzického divadla DV8 s názvem John. Od svého založení Lloydem Newsonem v roce 1986 patří představení a filmy DV8 k tomu nejprogresivnějšímu, chtělo by se říci, ve svém žánru, jenže DV8 se vyhýbá jakýmkoli tabulkám či zařazením. Kombinuje fyzické divadlo, tanec, slovo, film do originálních tvarů, které jednoduše mají kuráž. A to nejen tématy, ale i formou a...

Autor:Kristina Soukupová Celý článek

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další > Konec >>

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
diář na celý měsíc
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: