- Recenze: Beyond – Za hranici mezi zvířecím a lidským -

Dramaturgové Letní Letné mají každý rok nelehký úkol, přivézt do Prahy na konec prázdnin zajímavé inscenace, něčím nové, neotřelé nebo „jen“ dobře provedené. Nabídnout divákům další dávku kvalitního nového cirkusu, na kterou si již během třinácti let festivalu zvykli a kvůli které se vracejí a vydrží si rok počkat (i když doba čekání se zkrátila zavedením nového konceptu Lední Letná, kde je možné si dávku doplnit). Volba taháků festivalu padla letos na dva australské soubory a jeden...

Autor:Hana Galiová Celý článek

- Recenze: Beach Boy(s) premiérově rozparádil(i) publikum Letní Letné -

Na jednoduchou scénu z bílého baletizolu představujícího zlatavou pláž vjíždí starý červený mini cooper naložený zavazadly. Vyskáče z něj několik mužů (Petr Horníček, Lukáš Macháček, Matyáš Ramba, Vítězslav Ramba, Jindřich Panský) ve stejných flanelových košilích jako vystřižených z plakátu americké skupiny The Beach Boys a s úsměvem se derou z auta, aby se přesvědčili o povětrnostních podmínkách pro kitesurfing. K jejich zklamání však vytoužený vítr nepřichází a doslova je jim tím sebrán vítr...

Autor:Tereza Kosáková Celý článek

- Recenze: Festival Nultý bod – Z krize do rituálu -

Festival Nultý bod nabízí už tradičně představení ve stylu fyzického divadla a performance. Jeho letošní ročník přinesl několik takových inscenací, které jsou pro českou společnost stále ještě unikátní, a v tomto případě se ohlédneme za dvěma sóly, Post No Bills Dánky Kitt Johnson a Black Regent Iony Kewney ze Skotska. Post No Bills zkoumá krizi a její transformativní možnosti, alespoň podle anotace. Reálně jde o experiment, který určitě vycházel i z výzkumu krize, jak fyzické, tak...

Autor:Alexej Byček Celý článek

- Recenze: Dvě hodiny zhmotněného romantismu aneb Když Giselle, tak v pařížské Opeře -

Balet Giselle je nezpochybnitelným klenotem tanečního repertoáru první poloviny 19. století. Toto dvouaktové dílo, vytvořené choreografy Jeanem Corallim a Julesem Perrotem na hudbu Adolpha Charlese Adama (a Johanna Friedricha Franze Burgmüllera, jenž složil doprovod k vesnickému pas de deux v prvním jednání) pro tehdejší hvězdný pár tanečníků Carlottu Grisi a Luciena Petipu, bylo poprvé uvedeno 28. června 1841 v divadle Královské akademie hudby. V sezoně 2015/2016 se tedy dožilo svého 175....

Autor:Zuzana Rafajová Celý článek

- Recenze: Festival Za dveřmi – s úsměvem navzdory počasí -

Letošní ročník festivalu pouličního divadla Za dveřmi byl takřka celé čtyři dny ohrožen deštěm, přesto se zrušilo či přesunulo jen pár představení. Utéci kapkám se podařilo například do divadelního stanu nebo pod střechu nedaleké papírny, většina vystoupení se ale i tak odehrála venku pod mrakem a diváci interpretům zůstali věrni. Hned několikrát se svou „orlojovou“ inscenací Carilló vystoupila španělská Companyia La Tal. Herci našli stylizaci v loutkovém pohybu postaviček, jež...

Autor:Alexej Byček Celý článek

- Recenze: Festival Za dveřmi – punkáči, komici a Poláci -

Na pražském Výstavišti Holešovice začal 11. července 2016 osmý ročník festivalu Za dveřmi, který slibuje jako každý rok množství pouličních produkcí s důrazem na zábavní stránku. Sympatický je i volný vstup, který vytváří z kolemjdoucích obecenstvo laiků, odborníků i dětí – atmosféra je nevázaná a představení posilují dojem uvolněného období léta. Dramaturgie je letos vyvážená a bombastické show doplňují výstupy klaunů, dvojic žonglérů nebo vypravěčů pohádek. V pondělí večer vše...

Autor:Alexej Byček Celý článek

- Recenze: Pss Pss, The Hospital – Nesmělí klauni i rozparáděné zdravotní sestry -

Od 26. června do 3. července 2016 proběhl v Praze v prostorách La Fabriky první ročník festivalu Prague Nonverbal, v jehož průběhu diváci mohli zhlédnout několik zahraničních i tuzemských představení nebo se účastnit workshopů. Během jednoho týdne se sešli umělci zaměřující svou práci na pohybové, pantomimické i taneční divadlo. Na festivalu se představila také Baccalà Company ze Švýcarska, jejíž akrobaté Camilla Pessi a Simone Fassari prezentovali festivalovému publiku...

Autor:Barbora Pokorná Celý článek

- Recenze: Tangram – Když balerína chytá míčky a žonglér tančí -

Prolínání uměleckých žánrů je v současné době samozřejmostí. Na jevištních prknech se uplatňují nejen nová média, technologie, ale velkému zájmu a propagaci se těší produkce, do nichž pronikají dovednosti, které byly ještě donedávna spjaty jen s cirkusovým, varietním prostředím. Dnes se těší tak velké oblibě, že akrobacie či tiché umění klaunů se staly nedílnou součástí produkcí nonverbálního divadla, které jsou definovány jako nový cirkus. Proto nikoho neudivilo, když do programu...

Autor:Lucie Dercsényiová Celý článek

- Recenze: Absolventi TKP předvedli solidní výkon -

Absolventské představení Taneční konzervatoře hl. m. Prahy se konalo ve Stavovském divadle v neděli 19. června 2016. Letos své osmileté studium úspěšně zakončilo třináct studentů, přičemž osm se specializovalo na klasický tanec, pět na moderní. Škola navíc letos oslavila sedmdesáté výročí svého založení a během své dlouhé existence se může pochlubit více než osmi sty absolventy. Studenti oboru klasický tanec si zatančili v divertissement z baletu Coppélia s hudbou Léa...

Autor:Natálie Nečasová Celý článek

- Recenze: Nautilus – Řada nečekaných point -

Festival Prague Nonverbal ve svém programu obsáhl množství žánrů nonverbálního divadla, mezi nimiž nechyběla ani pantomima. V zahraniční sekci byl hlavním představitelem tohoto umění Novozélanďan Trygve Wakenshaw, který propojil klasickou pantomimickou techniku a postupy s černým humorem a neotřelými pointami. Tento, nikoli lyrický, náhled ve své bizarnosti jako by vzdával hold poetice Pantomimy Alfreda Jarryho, jejímuž protagonistovi Borisi Hybnerovi byla na začátku festivalu in...

Autor:Alexej Byček Celý článek

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další > Konec >>

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
>>DIÁŘ NA CELÝ MĚSÍC<<
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.p.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: