- Recenze: Vítej na světě – nenáročné představení pro rodiče a děti -

Baby Balet Praha, jeden ze souborů konzervatoře Taneční centrum Praha, zapojil své členy do nového projektu Vítej na světě, který v premiéře prezentoval 2. a 5. února 2016 ve Stavovském divadle. Písně Jaroslava Uhlíře a Zdeňka Svěráka se staly pro tvůrčí tým podkladem pro taneční pásmo mapující svým obsahem úsek lidského života od narození do dospělosti.  Baby Balet Praha je složen ze studentů ve věku 13–16 let. Choreografie se ujaly čtyři taneční pedagožky TCP: Vlasta Schneiderová,...

Autor:Lucie Kocourková Celý článek

- Recenze: All Genius All Idiot – divoká jízda chladného severu -

Příjemný vlahý večer, kdy se na opuštěném smetišti sejdou jelen, pejsek a dva medvědi, a společně rozjedou divokou travesti show… Tak by bylo možné ve zkratce představit děj představení All Genius All Idiot švédského souboru Svalbard. Návštěvníci multifunkčního uměleckého prostoru Jatka78 v pražských Holešovicích byli svědky světové premiéry, která nabídla zase trochu jiné pojetí nového cirkusu, než na jaké je většina českých diváků zvyklá. Častým leitmotivem novocirkusových show totiž...

Autor:Barbora Truksová Celý článek

- Recenze: Rapsodie, Dva holoubci – Večer s Frederickem Ashtonem -

Během ledna se většina baletních souborů, jakož i jejich diváků, vzpamatovává z vánoční nálože Louskáčků, pročež bývá první měsíc v roce mnohdy tanečně méně zaneprázdněný. Zcela opačnou taktiku ovšem nasadily projekty zabezpečující živé přenosy baletů do kin. Nejprve se odehrálo představení Maillotova Zkrocení zlé ženy v podání souboru Velkého divadla v Moskvě a hned dva dny nato, 26. ledna 2016, vstoupil do kin londýnský Královský balet s jednou z mnoha ze svých...

Autor:Zuzana Rafajová Celý článek

- Recenze: Zkrocení zlé ženy: Balet plný spirituality -

Přenosy do kin umožňují nahlédnout do zákulisí divadla a vidět produkce, které patří k tomu nejlepšímu, co dnes taneční umění nabízí. Již několikátou sezonu vstupuje Velké divadlo do přímého kontaktu s divákem nejen v prostoru samotné divadelní budovy, ale zároveň vybrané balety je možné sledovat v kině kdekoli na světě. A díky pečlivým přípravám a profesionálním záběrům kamery se můžeme kochat či pochybovat nejen nad tradičními tituly (Velké divadlo je bedlivě střeží a...

Autor:Lucie Dercsenyiová Celý článek

- Recenze: Biograf aneb Hold éře němých filmů -

Nejnovější premiéra oblíbeného souboru Cirk La Putyka přinesla divákům, minimálně těm „nepřipraveným“, nejedno překvapení. Kdo se ale rozhodl na hru hlavního (a v podstatě jediného) aktéra přistoupit, neodcházel z holešovických Jatek78 zklamán. Žánr nového cirkusu, který je pro Cirk La Putyka signifikantní, v sobě skrývá mnohé, soubor se však po většinu doby své existence profiloval výraznými a náročnými akrobatickými prvky, tanečností, dojemnými příběhy, a leckdy až opulentní a...

Autor:Barbora Truksová Celý článek

- Recenze: Odtržení – Pohybová sonda do nemoci dnešní generace -

Hikikomori. Termín, který se v Japonsku začal šířit již během devadesátých let 20. století a s přelomem tisíciletí postupně prostoupil i psychiatrické brožury na Západě. Podle japonského ministerstva práce a sociálních věcí je definován jako „situace, v níž se nachází člověk, jehož zapojení do společnosti se z nějakého důvodu minimalizovalo, v důsledku čehož po určité době ztratil kontakt s oblastmi života odehrávajícími se mimo domov, jako je škola nebo...

Autor:Lucie Hayashi Celý článek

- Recenze: Petite Mort – S holandským nádechem a ve jménu Kyliána -

Mário Radačovský odstartoval rok 2016 významnou taneční premiérou. Po podzimním titulu Made in USA, koncipovaném ve jménu George Balanchina, se na repertoár Národního divadla Brno dostává další světový velikán a také nejvýznamnější český choreograf, Jiří Kylián. Beethoven I když to nebývá zvykem, šéf baletního souboru brněnského Národního divadla Mário Radačovský vystoupil před premiérou Petite Mort před diváky. Velmi emotivně a bezprostředně uvedl představení, které by mělo mít pro celé...

Autor:Marcela Benoniová Celý článek

- Recenze: Kauza Kafka – Pražský potlesk pro Egerháziho -

Nečekaně osvěžujícím zážitkem bylo hostování jihočeského baletu ve Stavovském divadle s inscenací Kauza Kafka. Troufám si říct, že Praha už dlouho neviděla tak kompaktní choreografické dílo, které by dokázalo potěšit zrak i sluch a zároveň přimělo mozkové buňky k zamyšlení se nad nadčasovými společenskými otázkami. Attila Egerházi nám ukázal Kafku jako jednoho z nás, nešťastnou loutku svázanou nitkami doby, bojující s okolním světem i sebou samým. Kafka pak odhalil...

Autor:Lucie Hayashi Celý článek

- Recenze: Svěcení jara tentokrát se šťastným koncem -

Na začátku kalendářního roku 2016 baletní soubor plzeňského Divadla J. K. Tyla uvedl premiéru Stravinského Svěcení jara, které je po hudební stránce jedním z nejnáročnějších baletů, zároveň také prubířským kamenem všech choreografů. Existuje v nespočetném množství podob. Choreografka Alena Pešková se ale rozhodla odhodit většinu známých interpretací tohoto baletu jakožto pohanského rituálu. Zůstala přitom věrná svým oblíbeným principům – vnitřnímu boji jedince, zcizovacím efektům a...

Autor:Barbora Truksová Celý článek

- Recenze: Zimní cesta – Hudba, zpěv a tanec na cestě jednoho poutníka -

Ani opera, ani balet, ani koncert, ale jevištní adaptace slavného písňového cyklu Zimní cesta Franze Schuberta, představeného jako současné hudební divadlo o lásce a smrti v podání ProArt Company. Tento netradiční hudebně-divadelní projekt vznikal ve Vídni, kde měl i v říjnu 2015 premiéru v tamní Kammeroper. Jedná se o scénický koncert neboli hudební divadlo pro jednoho zpěváka, tanečníka a klavír. S melancholickým podtónem nazývají tvůrci tento jevištní tvar „Hudební divadlo o lásce...

Autor:Sylva Tománková Celý článek

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další > Konec >>

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
>>DIÁŘ NA CELÝ MĚSÍC<<
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: