- Recenze: Terpsichore, Prométheovi lidé aneb Moc hudby a tance – Řád, estetika a kouzlo minulých staletí -

Nádvoří malostranského Lichtenštejnského paláce v Praze rozezvučela hudba doby baroka a klasicismu. Stejně jako loni v září i letos zde organizátoři postavili mobilní barokní divadlo Florea Theatrum, na němž se po dva večery odehrály produkce oživující dobu dávno minulou. Po několika letech se Musica Florea a taneční soubor Hartig Ensemble vrátily k dílu Georga Friedricha Händela (1685–1759), jehož operu-balet Terpsichore prvně uvedly v roce 2010. Dílo nazvané po Múze tance...

Autor:Lucie Dercsényiová Celý článek

- Recenze: Orfeus – Experiment, živly, láska a loučení -

Slavná baletní dvojčata, bratři Jiří a Otto Bubeníčkové, se v letošním roce rozhodla zakončit svou profesionální taneční dráhu ve zcela novém představení vytvořeném speciálně pro tuto příležitost. Jejich Orfeus, variace na antickou báji, se dotýká téměř všech smyslů a nenechá divákovu fantazii v klidu. Postupně se projekt představí v několika velkých českých a slovenských městech. Turné započalo 8. září 2016 na Výstavišti Flora Olomouc a i v ostravské hale Gong vyvolalo...

Autor:Tereza Cigánková Celý článek

- Recenze: Kontrapunkt (Obrazy z říše pohybu) – Energie a tempo hmyzího světa -

Tiše hučící zářivky chvílemi mírně a jindy výrazněji osvětlovaly jinak prázdnou scénu. Na ní dvě tanečnice – Andrea Miltnerová a Rita Góbi – předvedly svoji vizi o říši pohybu, jasně inspirovanou světem hmyzu a jiných drobných živočichů. Naprosté ticho narušovaly pouze v pravidelném rytmu bubnující dešťové kapky, které dopadaly na střechu Studia Alta právě během začátku druhé premiéry představení Kontrapunkt (Obrazy z říše pohybu) a perfektně podtrhly její atmosféru. Komu by se po přečtení...

Autor:Marta Falvey Sovová Celý článek

- Recenze: Když Krysař zapíská -

„Nejmenuji se; jsem nikdo. Jsem hůř než nikdo, jsem krysař.“ Touto větou začíná drobná novela Viktora Dyka připomínající báseň v próze. Spisovatel vdechl na počátku 20. století nový život staré německé pověsti o muži s kouzelnou píšťalou, který vyhání krysy z měst, ale dokáže vábit a uvrhnout do zhouby i jiné bytosti, když se mu zachce. Krysař se od té doby vrátil v mnoha podobách: v roce 1939 napsal na jeho motivy balet skladatel Pavel Bořkovec (premiéra se v Národním...

Autor:Lucie Kocourková Celý článek

- Recenze, Rozhovory: Kostka, všudypřítomná kostka -

Na scéně leží bílý čtverec, základ pro geometricky souvislou krychli, tedy kostku. Na čtvercovou plochu jsou promítány, samozřejmě již digitální technikou, roztodivné obrazce. Po delší, zcela obrazové sekvenci tzv. mappingu se začnou objevovat tanečníci. Lidský faktor konečně zakročí a vymezí do určité míry abstraktní, obrazové působení inscenace. Pro tanečníky vůbec není jednoduché tančit na ostře se převracející projekci, kterou mají pod nohama. Scéna se pomocí projekce začne nejistě...

Autor:Marcela Benoniová Celý článek

- Recenze: The Elephant in the Room, Edgar’s Echo – Sloni pod šapitó a Alenka v říši Krepska -

Jednou z hvězd letošní Letní Letné byl bezesporu Cirk Le Roux, který přivezl představení The Elephant in the Room. Název odhaluje hlavní pointu celého představení. Mít slona v pokoji znamená něco skrývat jako nějaké tajemství, nebýt úplně fér… A v tomto případě není fér jediná žena čtyřčlenného týmu, která je čerstvou novomanželkou, a přesto se již ve svatební den snaží svého muže otrávit. Za celých pětasedmdesát minut se jí to nepodaří, jak už to v tragikomických příbězích...

Autor:Lucie Břinková Celý článek

- Recenze: Beyond – Za hranici mezi zvířecím a lidským -

Dramaturgové Letní Letné mají každý rok nelehký úkol, přivézt do Prahy na konec prázdnin zajímavé inscenace, něčím nové, neotřelé nebo „jen“ dobře provedené. Nabídnout divákům další dávku kvalitního nového cirkusu, na kterou si již během třinácti let festivalu zvykli a kvůli které se vracejí a vydrží si rok počkat (i když doba čekání se zkrátila zavedením nového konceptu Lední Letná, kde je možné si dávku doplnit). Volba taháků festivalu padla letos na dva australské soubory a jeden...

Autor:Hana Galiová Celý článek

- Recenze: Beach Boy(s) premiérově rozparádil(i) publikum Letní Letné -

Na jednoduchou scénu z bílého baletizolu představujícího zlatavou pláž vjíždí starý červený mini cooper naložený zavazadly. Vyskáče z něj několik mužů (Petr Horníček, Lukáš Macháček, Matyáš Ramba, Vítězslav Ramba, Jindřich Panský) ve stejných flanelových košilích jako vystřižených z plakátu americké skupiny The Beach Boys a s úsměvem se derou z auta, aby se přesvědčili o povětrnostních podmínkách pro kitesurfing. K jejich zklamání však vytoužený vítr nepřichází a doslova je jim tím sebrán vítr...

Autor:Tereza Kosáková Celý článek

- Recenze: Festival Nultý bod – Z krize do rituálu -

Festival Nultý bod nabízí už tradičně představení ve stylu fyzického divadla a performance. Jeho letošní ročník přinesl několik takových inscenací, které jsou pro českou společnost stále ještě unikátní, a v tomto případě se ohlédneme za dvěma sóly, Post No Bills Dánky Kitt Johnson a Black Regent Iony Kewney ze Skotska. Post No Bills zkoumá krizi a její transformativní možnosti, alespoň podle anotace. Reálně jde o experiment, který určitě vycházel i z výzkumu krize, jak fyzické, tak...

Autor:Alexej Byček Celý článek

- Recenze: Dvě hodiny zhmotněného romantismu aneb Když Giselle, tak v pařížské Opeře -

Balet Giselle je nezpochybnitelným klenotem tanečního repertoáru první poloviny 19. století. Toto dvouaktové dílo, vytvořené choreografy Jeanem Corallim a Julesem Perrotem na hudbu Adolpha Charlese Adama (a Johanna Friedricha Franze Burgmüllera, jenž složil doprovod k vesnickému pas de deux v prvním jednání) pro tehdejší hvězdný pár tanečníků Carlottu Grisi a Luciena Petipu, bylo poprvé uvedeno 28. června 1841 v divadle Královské akademie hudby. V sezoně 2015/2016 se tedy dožilo svého 175....

Autor:Zuzana Rafajová Celý článek

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další > Konec >>

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
>>DIÁŘ NA CELÝ MĚSÍC<<
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.p.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: