- Recenze: Jak nasytit všechny smysly -

Osmého března 2015 uvedla skupina Handa Gote research & development první reprízu inscenace Mutus Liber, na podkladu středověké Němé knihy, pojednávající o vytvoření kamene mudrců. Autoři se inspirovali středověkým kouzlem alchymie a možnostmi ztvárnění, které skýtá. Námět byl navíc podpořen tím, že Němá kniha je skutečně beze slov. Sestává totiž z obrázků, jejichž bohatost Handa Gote do tohoto představení přejali. Ta byla znát v hudebních prostředcích – od středověkých a...

Autor:Alexej Byček Celý článek

- Recenze: Faust v Opavě je lyrický i rockový -

Šestého března 2015 byla ve Slezském divadle v Opavě na programu repríza nejnovějšího baletního představení Faust. Premiéra je v programech prezentována jako celosvětová, protože libreto, choreografii i hudbu vytvořili autoři přímo na míru opavskému baletnímu souboru. Námětem baletu, jak lze vyčíst ze samotného titulu, se stal známý příběh vědce a hluboce vzdělaného muže Fausta, který se ve své touze po nekonečném vědění spolčil s ďáblem. Tento námět byl ve světových literaturách...

Autor:Tereza Cigánková Celý článek

- Recenze: Kyliánovy balety v NDT skončily… -

Před světovou premiérou na festivalu tanečních filmů Cinedans 15. března 2015 v Amsterodamu proběhla v pražském kině Mat pro pozvané projekce dokumentárního filmu, který sleduje přípravu posledního nastudování tří baletů Jiřího Kyliána na půdě jeho bývalého domovského divadla v Haagu, které je ještě stále zázemím pro soubor Nederlands Dans Theater. V průběhu filmu se dozvídáme, že moderní budova Lucent Danstheater bude totiž možná zbourána. Jiří Kylián v dokumentu připomíná...

Autor:Lucie Dercsényiová Celý článek

- Recenze: Ohlédnutí za bolestí -

Co se děje v člověku, když prožívá ztrátu někoho blízkého? Čím si musí projít, než dojde k smíření? Dojde k němu vůbec? Do těchto neveselých, truchlivých zamyšlení se vydal soubor 420PEOPLE se svým novým počinem Phrasing the Pain. K choreografické práci tentokrát Nataša Novotná a Václav Kuneš přizvali osobnost „zvenku“, a to uznávanou vlámskou tvůrkyni Ann Van den Broek. Ta již ve své dřívější choreografii použila pohybový motiv, jehož rozvíjením se celé představení pro tři ženy...

Autor:Kristina Soukupová Celý článek

- Recenze: Pohyblivý festival pohybu -

Druhá únorová sobota tohoto roku patřila nejen svátku zamilovaných, ale také ojedinělému česko-německému projektu Dance Transit. Tento poněkud netradiční festival založený na neobvyklé myšlence takzvaného moving audience se konal letos poprvé. Pojem bychom mohli přeložit jako „pohyblivé publikum“ – iniciátoři projektu totiž předpokládají, že v případě snadné dostupnosti jsou diváci ochotni za různými druhy inscenací cestovat i za hranice Česka. Festival Dance Transit má umělcům umožnit...

Autor:Josef Bartoš Celý článek

- Recenze: Drama o povstání otroků à la Grigorovič -

Baletní soubor Moravského divadla v čele se svým šéfem a choreografem Robertem Baloghem si troufl na náročné dílo Arama Chačaturjana Spartakus, které mělo premiéru v Olomouci 6. a 7. března 2015. V programu píše autor úpravy libreta, choreografie a režisér Robert Balogh, že si inscenací této látky splnil své tajné přání. Historie tohoto sovětského baletu je poměrně dlouhá, datuje se od premiéry roku 1956, přes další uvedení až k verzi Jurije Grigoroviče, která byla ve své době (1968)...

Autor:Ivana Kloubková Celý článek

- Recenze: Minimalista se sekáčkem na maso -

Osmnáctého února 2015 vystoupil v Paláci Akropolis interpret a kouzelník Etienne Manceau. Jeho představení Vu, hrané pod hlavičkou Compagnie Sacékripa, se v Praze uskutečnilo v rámci novocirkusového festivalu Cirkopolis. Sál Akropole byl pro účely představení přestaven do podoby půlkruhové arény, v jejímž centru se nacházel intimní „pokoj“ hlavního hrdiny ohraničený lepicí páskou. Tuto domnělou hranici udržoval interpret celou dobu, dovnitř vcházel pouze přes (znovu lepicí...

Autor:Alexej Byček Celý článek

- Recenze: Vzdálená inspirace Shakespearem -

Tradičně si před představením pročítám program divadelního kusu, který jsem přišel zhlédnout, abych se seznámil s režijní a dramaturgickou koncepcí. A ejhle, v Liberci mne čekalo překvapení. Seznámil jsem se s převzatými názory vynikajícího překladatele Shakespeara Martina Hilského, pak něco o Mendelssohnovi, o choreografovi Egerházim a jeho asistentce Schneiderové, ale o inscenačním přístupu tvůrců k představení vůbec nic! Jediné, co jsem se z programu dočetl, byl podtitul:...

Autor:Daniel Wiesner Celý článek

- Recenze: Pohybová groteska aneb Životní kotrmelce provádějte zásadně ve vhodné obuvi -

V pátek 27. února 2015 se na alternativní scéně ostravského Divadla loutek konala premiéra pohybově-herecké grotesky s názvem SaBOTÁž. Jak už název rafinovaně napovídá, jednu z hlavních úloh v této inscenaci hrají boty – lodičky, staré křusky, tenisky, bačkory i baletní špičky. Ty se v průběhu představení transformují na všelijaké předměty, zvířata nebo kulisy evokující různá místa. A tak pomáhají dotvořit svět, kterým procházejí dvě dívky – každá je jiná, ale...

Autor:Tereza Cigánková Celý článek

- Recenze: Nekonečný břeh pohybu burcovaný myšlenkami -

Baletní komponovaný večer Ballettissimo je dalším premiérovým titulem divadelní sezony 2014/2015 Národního divadla uvedeným na scéně Státní opery. „Název jsem vymyslel jako výraz něčeho extrémního ve smyslu hudební terminologie, jako je třeba pianissimo nebo fortissimo. V hudebním světě jde o jakési extrémy a přišlo mi příhodné použít takový titul pro nově komponovaný baletní večer. Vystřídá nám na repertoáru představení Amerikana III, které bylo podobně složeno ze starších neoklasických i...

Autor:Marcela Benoniová Celý článek

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další > Konec >>

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
diář na celý měsíc
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: