- Recenze: Aneckxander – Zranitelná a podmanivá nahota -

Jedním z hlavních lákadel letošního ročníku festivalu Cirkopolis byl Aneckxander, sólová performance belgického artisty Alexandera Vantournhouta, který si skrze svou nahotu pohrával nejen s vlastní fyzičností a přírodními zákony gravitace, ale také s přijetím ze strany diváků. Jen málokdy působí nahota na jevišti tak přirozeným a neúčelovým dojmem. Totální zobrazení fyzické stránky zde nebylo lacinou snahou šokovat, jak tomu u postmoderního divadla často bývá, nešlo ani o expresivní vyjádření...

Autor:Barbora Truksová Celý článek

- Recenze: Chytračka, Carmina Burana – Operně-taneční premiéra v Opavě -

Slezské divadlo v Opavě uvedlo premiéru opery Chytračka spolu s tanečním nastudováním kantáty Carmina Burana. Hudební skladatel Carl Orff je jednou z nejvýznamnějších osobností 20. století. Opera Chytračka je po kantátě Carmina Burana nejhranější a nejpopulárnější jeho skladbou. Proto není divu, že divadelní dramaturgie Slezského divadla v Opavě vybrala právě tato dvě díla do svého repertoáru. Obsah opery je inspirován pohádkou bratří Grimmů o králi a chytré ženě, která svou...

Autor:Daniel Wiesner Celý článek

- Recenze: Marée Basse, Cirkopolis vol. 4 – Bizarně a hravě -

Ve čtvrtek 16. a pátek 17. února 2017 se v Paláci Akropolis představila Compagnie Sacékripa z francouzského Toulouse. Soubor se v Praze ukázal už v roce 2015 se skvělou minimalistickou inscenací Vu, letos však u nás poprvé představil duo Marée Basse v podání Benjamina De Matteise a Mickaëla Le Guena. Ti představili žongláž s noži, již zmíněný minimalismus i vytříbenou klaunerii. Interpreti předvedli dvě klaunské postavy, sice bez nosů, ale velmi odpovídající...

Autor:Alexej Byček, Eliška Seveldová Celý článek

- Recenze: Autour du domaine – Lenivé balancování v přítmí -

Do černočerné tmy zní dvojjazyčně krátké verše Eugèna Guillevice. O větru, o vzduchu. O překážkách. „Je nutné se tam třít, je nutné se tam plazit. Jako dešťovka.“ Záblesk ze stroboskopu, kratičký vjem balancující postavy. „Je nutné tam splynout. Se žížalami. A kořínky.“ Ani ne hodinová inscenace Autour du domaine francouzských Collectif Porte27 zastupovala na festivalu Cirkopolis v pražském divadle Ponec křehkou podobu artistických disciplín. Minimalistické pojetí celé inscenace se...

Autor:Barbora Truksová Celý článek

- Recenze: Zmrtvýchvstání baletního Macbetha aneb O nové knize Nakladatelství AMU -

Do soupisu taneční literatury vydávané v Nakladatelství AMU z podnětu Ústavu pro taneční vědu HAMU a za odborného vedení Doroty Gremlicové přibyl další pozoruhodný titul: Taneční divadlo aneb Vyprávění o Macbethovi. Daniel Wiesner v něm odkrývá krok za krokem tajemství své choreografické tvorby. Tvůrčí proces taneční architektury celovečerního díla objasňuje na inscenaci Macbetha, který byl v repertoáru baletu Národního divadla v letech 1984–1990 a dosáhl stovky...

Autor:Jana Hošková Celý článek

- Recenze: Taival – Odhalená bolest -

Fyzickou bolestí, manipulací a rozkoší z utrpení se zaobírala produkce finského souboru Cie Nuua, který v rámci festivalu Cirkopolis představil svou inscenaci Taival. Na jevišti jsou performer, žonglér a tanečnice-akrobatka. V jednom prostoru se tak potkávají různé přístupy a názory, které se spojují v až pozoruhodně kompaktní tanečně-pohybovou inscenaci. Každý z účinkujících může ukázat svůj vlastní postoj k stěžejnímu tématu bolesti. K tomu využívají prostředky, k nimž mají...

Autor:Eliška Seveldová Celý článek

- Recenze: Fear of Umbrellas – Velké téma s nejasnou formulací -

Marc Brillant začal spolupracovat se souborem Cirk La Putyka již v roce 2012 a odtud ho můžete znát z inscenace Risk. Brillantova disciplína je cyr-wheel, ovšem kombinuje ji s brazilským bojovým uměním capoeirou. Nyní přijel tento francouzský performer opět do České republiky, tentokráte se svým autorským představením Fear of Umbrellas. Ke spolupráci na svém režijním debutu si přizval Christelle Dubois, Fabiena Mileta a Sophii Porta. Představení probíhalo již při příchodu...

Autor:Kateřina Korychová Celý článek

- Recenze: Woolf Works – balet 21. století z Covent Garden -

Londýnský Královský balet je ve výběru titulů pro živé přenosy znám tím, že nesahá jen po tradičních, osvědčených klasických titulech odkazujících k ruské či anglické tradici, ale pravidelně dává možnost zazářit na plátnech kin i nejnovější generaci tvůrců. A tak jsme mohli vidět balety Christophera Wheeldona (Alenka v říši divů, 2011, a Zimní pohádka, 2014) i Liama Scarletta (Frankenstein, 2016). Tentokrát konečně padla volba na rezidenčního choreografa souboru Wayna McGregora, který...

Autor:Zuzana Rafajová Celý článek

- Recenze: Kafka.Dreaming – Cesta za vlastním egem -

V současné době můžeme v divadlech vídat mnoho titulů inspirovaných dílem či životem Franze Kafky, i když většina z nich vzniká na půdě činoherních souborů. Pokud se podíváme do světa tance, na českých scénách se vyjímala Kauza Kafka v choreografii Attily Egerháziho, která se objevila v roce 2013 na scéně českobudějovického divadla (více zde). Nová inscenace Kafka.Dreaming, uvedená ve Studiu Alta, je zase jiného rázu. Staví sice na bázi pohybové performance, ale slovo zde...

Autor:Barbora Pokorná Celý článek

- Recenze: Obyčejní lidé aneb Archa nabitá emocemi -

V anotaci k novému projektu Divadla Archa a Living Dance Studia z Pekingu se dočteme: „V době, kdy reprezentanti mnoha zemí v zájmu politického byznysu pohrdají otázkami základních lidských práv, se ptáme: ‚Kdo jsou ti obyčejní lidé, v jejichž jménu své čachry dělají?‘ “ Proto také představení Obyčejní lidé je směsicí emotivních lidských příběhů, fyzického projevu, hudby i zajímavého vizuálního designu. Všichni umělci se pohybují na scéně, a to nejenom performeři, ale i light...

Autor:Monika Čižmáriková Celý článek

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další > Konec >>

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
>>DIÁŘ NA CELÝ MĚSÍC<<
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.p.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: