- Recenze: Everywhen – Rukojmí s mořskou nemocí -

Nausea. Příšerný pocit, jako když jsem se coby malá holka točila na řetízkovém kolotoči. Žaludek mám, když sedím na premiéře Everywhen v divadle Alfred ve dvoře, v krku podobně jako při dlouhé jízdě autem na sedadle spolujezdce. Sedím v hledišti a snažím se zvládnout kinetózu. Jak mám vědomě přesvědčit své tělo o tom, že podlehlo pouhé narafičené iluzi? Repetitivní točení se v kruhu. Dlouhovlasá tanečnice (Soňa Ferienčíková) uzavírá na jevišti jeden kruh za druhým. Kolová sukně po kotníky se...

Autor:Jana Bohutínská Celý článek

- Recenze: Beneath a Falling Sky: Živelný tanec v osnovách finského minimalismu -

Ostravský Cooltour zahájil nový kalendářní rok představením finského choreografa Jarrko Mandelina, který spojil síly s tanečníky ze Salcburské akademie experimentálního tance (SEAD). Výsledkem jejich spolupráce je odvážná, organická, syrová a zároveň oku lahodící choreografie Beneath a Falling Sky, která nestaví na pevné dějové lince, přesto diváka provede řadou obrazů a měnících se vztahů mezi interprety. Kromě specifického pohybového jazyka založeného především na...

Autor:Tereza Cigánková Celý článek

- Recenze: Infantčiny narozeniny aneb Odvrácená strana zrcadla -

Romantické pohádky je název 2. abonentního koncertu Filharmonie Brno. Její dramaturgie přišla s nápadem propojit čistě koncertní vystoupení zahrnující předehru k opeře Čarostřelec od Carla Marii von Webera a Klarinetový koncert č. 3 B dur od Antonia Cartellieriho s taneční pantomimou podle pohádky Oscara Wilda Infantčiny narozeniny od Franze Schrekera. Její první provedení se stalo jednou ze zahajovacích akcí velké vídeňské umělecké výstavy Kunstschau 1908 organizované výtvarnou...

Autor:Ivana Kloubková Celý článek

- Recenze: Ratmanského Romeo a Julie – Tradičně, ale bez nápadu -

Velké divadlo v Moskvě v první polovině této sezóny nabídlo divákům v kinech již tři představení. V říjnu byl živě vysílán balet Korzár, poté následovaly záznamy Zkrocení zlé ženy Jeana-Christopha Maillota a již tradiční prosincový Louskáček. Na Shakespearovskou tematiku bylo navázáno i v tomto roce a diváci měli možnost zhlédnout balet Romeo a Julie živě přenášený z Nové scény Velkého divadla. Ne však ve verzi Jurije Grigoroviče, stále uváděné stále na historické scéně, nýbrž v novém...

Autor:Zuzana Rafajová Celý článek

- Recenze: Proměna – Když Kafka rezonuje i beze slov -

Dramaturgie plzeňského baletu vedle titulů pro velká jeviště pravidelně zařazuje premiéry vytvořené pro Malou scénu Divadla Josefa Kajetána Tyla. Daří se oslovovat umělce, pro které je blízkost interpretů a diváků tou správnou výzvou. Premiéra Proměny v nastudování Dekkadancers, konkrétně Štěpána Pechara, Ondřeje Vinkláta a Štěpána Benyovszkého, jen dokazuje, že právě jisté sevření prostoru dodává produkcím větší naléhavost a autenticitu. Čím blíže se totiž ocitáte tváří v tvář...

Autor:Lucie Dercsényiová Celý článek

- Recenze: Prague-New York Effects – Prelínajúce sa reality -

Ikue Mori je svetoznáma, pôvodom japonská umelkyňa, ktorá už od sedemdesiatych rokov žije a pôsobí v New Yorku. Svoju hudobnú kariéru začala ako bubeníčka v rockovej kapele, neskôr sa zamerala na tvorbu experimentálnej hudby a hoci stále hrá aj na elektrické perkusie, dnes je jej hlavným nástrojom počítač. Okrem hudby Mori tvorí aj videoprojekcie a vytvára tandemy s rôznymi umelcami. V rámci ôsmeho pokračovania projektu Prague-New York Effects sa spojila so...

Autor:Barbora Forkovičová Celý článek

- Recenze: VOID – O mezilidských vztazích -

V nové inscenaci VOID se Veronika Knytlová ze skupiny VerTeDance zabývá problémem, jež sužuje lidskou společnost již dlouhou dobu – prázdnotou mezilidských vztahů. Prosincovou reprízu navíc uvedlo divadlo Ponec pár dní poté, co svět obletělo video s bolestnou zpovědí šikanovaného chlapce Keatona Jonese z amerického státu Tennessee. Nejen samotný příběh, ale i následná mediální smršť znovu poukázaly na drtivou sílu a neomezené možnosti sociálních sítí, do nichž je lapeno lidské...

Autor:Josef Bartoš Celý článek

- Recenze: Ó, svatá dobo vánoční – Nejen o uchování tradičních vánočních oslav -

„Bylo to krásné… opravdu, nádhera…!“ říkali si diváci po představení ve Velkém sále Městské knihovny v Praze 10. prosince 2017. Na tanečních představeních nebývá zvykem, aby na závěr diváci nadšeně tleskali ve stoje a někteří ještě slzeli dojetím. Nepřeháním. Tentokrát tomu tak bylo. Tematicky komponovaný hudebně-taneční pořad Ó, svatá dobo vánoční v provedení Tanečního souboru Jaro a Muziky Jara na scéně vykouzlil dnes již pohádkovou minulost tradičních vánočních oslav. Do...

Autor:Jana Hošková Celý článek

- Recenze: Pojďme na tanec! – Zábavný manuál současného tance -

Pojďme na tanec! není jenom výzva, ale i název nového představení VerTeDance. Spolu s režisérkou Petrou Tejnorovou a dramaturgyní Martou Ljubkovou vytvořil tento umělecký soubor podle anotace Stručný manuál pro vystrašené diváky. Současný tanec s lehkou nadsázkou považují za „ohrožený druh“. To bych ovšem neřekla, ba naopak. Za poslední dekádu se počet produkcí i scén, kde jej můžeme vidět, slušně rozrostl. Přesto se zdá, že je toto umění stále uzavřeno ve svém světě a širší publikum...

Autor:Daniela Machová Celý článek

- Recenze, Slovensko: Anna Karenina jako ukázka neoklasického bezobsažného formalismu -

V brněnském Mahenově divadle hostoval baletní soubor Štátného divadla v Košicích s představením Anna Karenina. Režisérem a choreografem tohoto titulu je Kirill Simonov. V programu se o něm píše jako „o predstaviteli novej generácie, ktorá stojí pri kormidle súčasného uměleckého světa“. Jeho nepochybnou kvalitou je „prijat´ klasický sujet, vidiet´ v ňom nový zmysel, ktorý je zároveň aktuálny pre súčasného, predovšetkým mladého diváka, a inovovať scénický jazyk pri zachovaní...

Autor:Daniel Wiesner Celý článek

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další > Konec >>

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
>>DIÁŘ NA CELÝ MĚSÍC<<
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.p.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: