- Recenze: Slovanský temperament – Triptych bez výrazného charakteru -

Z pohledu premiéry tanečního večera Baletu Národního divadla nazvaného Slovanský temperament vyznívá, že žádný snad ani nemáme. Tedy, nevíme přesně, koho tím mladí tvůrci či dramaturgie Baletu Národního divadla mysleli a který z rysů slovanské povahy chtěli vystihnout. Taneční večer inicioval šéf Baletu ND Filip Barankiewicz, jistě v dobrém úmyslu. On sám pochází z Polska, takže k Slovanům také patří, přestože většinu profesionální kariéry prožil v Německu....

Autor:Marcela Benoni Celý článek

- Recenze: Amadeus MozArt – Tříchodové mozartovské menu -

Šéf baletu brněnského Národního divadla Mário Radačovský poskytl třem vybraným tanečníkům svého souboru prostor pro vytvoření autorských choreografií. Vznikla tak nová premiéra Amadeus MozArt, v níž prezentují svá díla Uladzimir Ivanou, Dan Datcu a Carolina Isach. Jak název nového komponovaného večera napovídá, ústředním motivem se stala osobnost slavného hudebního genia, který sám v Redutě téměř před 300 lety vystupoval. Uladzimir Ivanou si jako jediný...

Autor:Josef Bartoš Celý článek

- Recenze: Tanec Praha – Plastický tanečník z Burkina Faso, akce v karlínském tunelu i na Vítkově -

Talentovaný tanečník Ladji Kone se na Tanci Praha předvedl ve skvělé kondici. Mistr v hip hopu, ale zdá se i v současném tanci, propojuje prvky těchto rozdílných pohybových světů.  Během večera rozděleného na dvě části přemýšlí o nesnadných i nehostinných afrických podmínkách ve své zemi Burkina Faso. Zamýšlí se nad minulostí a současností, i když v tanečním vyjádření to nikdy nejde snadno. Ve vystoupení Maa Labyrinth se na zcela prázdné scéně...

Autor:Marcela Benoni Celý článek

- Recenze: Sunday Neurosis – Koncert dvou mistrů pohybu -

Nejvýraznější osobnost českého současného mimu Radim Vizváry a uznávaný choreograf a tanečník s mezinárodní kariérou Jiří Pokorný se poprvé setkali při práci na společném projektu. Konečně! Jejich dílo Sunday Neurosis vzniklo hned v ambiciózní mezinárodní koprodukci mezi haagským divadlem Korzo, souborem NDT, Mime Prague a festivalem Tanec Praha, v jehož rámci bylo uvedeno v české premiéře v pondělí 18. června. Že tato spolupráce vzbudila...

Autor:Petra Dotlačilová Celý článek

- Recenze: Mexické masky na Tanci Praha -

Když Yvonna Kreuzmannová po představení mexického tanečního souboru Foco alAire vyprávěla hostům, že tyto umělce pozvala proto, že jsou absolutně jiní než jakákoli další z letošních vybraných company, nezbylo než plně souhlasit. Foco alAire se svou režisérkou Marcelou Sánchez Mota totiž za sebou zanechávají ambivalentní dojem, kdy se divák není s to rozhodnout, jestli si z něj náhodou nedělají celou dobu legraci, a zda je jejich produkce ten největší nevkusný...

Autor:Lucie Kocourková Celý článek

- Recenze: Same Same – Další várka humoru na Tanci Praha -

Petru Tejnorovou znají diváci tanečních inscenací jako režisérku, například velmi úspěšné produkce souboru VerTeDance Pojďme na tanec!. Nyní se však ocitla na jevišti právě s členkou tohoto souboru Terezou Ondrovou a pod choreografickým vedením Karine Ponties. Premiéra projektu Same Same se odehrála v rámci festivalu Tanec Praha. Absurdní humor jejich společné sondy do života dvou úřednic je přiznaný. Inscenace „zobrazuje dvě ženy kdesi mezi vyhořením a vyčerpáním, které ztrácejí směr...

Autor:Lucie Kocourková Celý článek

- Recenze: Mud – Pokání Markéty Vacovské -

V alternativním (a zároveň i oficiálním) prostoru Studia hrdinů se konala sólová performance tanečnice a performerky Markéty Vacovské, jedné ze stěžejních osobností Spitfire Company, která se obzvláště zviditelnila v inscenaci Last Step Before the Fall. Vzhledem k tomu, že se performance trochu přesouvá po prostorách Studia hrdinů, má i lehký charakter site-specific. Název Mud přeložen do češtiny (pokud nejde o nějakou šifru) by byl „bahno“. Jelikož tu ale žádné není, vede nás...

Autor:Nina Vangeli Celý článek

- Recenze: Cendrillon, Doctor Zhivago – Dva narativní balety na Dance Brno 100 -

Jeden z festivalových večerů přinesl balet Cendrillon (Popelka) v choreografickém zpracování Thierryho Malandaina. Tento známý příběh zná baletní historie v mnoha podáních spolu s hudbou Sergeje Prokofjeva. Každá země si tuto pohádku zpracovává po svém. Historicky prvním choreografem, který balet nastudoval, byl Rostislav Zacharov (1945). Známá je i verze Fredericka Ashtona, v níž sám tančil Macechu jako travesti roli. Rudolf Nurejev pojal Popelku jako dívku, která sní svůj...

Autor:Ivana Kloubková Celý článek

- Recenze: Péťa a vlk – Záslužný pokus, jak získat nejmladší publikum -

Severočeské divadlo v Ústí nad Labem obohatilo svůj repertoár o symfonickou pohádku Péťa a vlk, kterou napsal Sergej Prokofjev v roce 1936 pro Dětské hudební divadlo v Moskvě. Již dlouho jsem nenavštívil představení primárně určené malým divákům. O to více mne zaujala originální koncepce tvůrců ústeckého představení. Režisérem a choreografem tohoto projektu je významný sólista tamního baletu Vladimír Gončarov. O svém projektu říká: „Chci vytvořit takovou pohádku, aby se děti...

Autor:Daniel Wiesner Celý článek

- Recenze: Somewhere at the Beginning – Věčný koloběh života -

Představení Somewhere at the Beginning je křehké, silné, minimalistické a zároveň obsažné. Využití jednoduchých a prostých myšlenek se stává zdrojem hlubokého obsahu v historickém kontextu s přesahem do současnosti. Osobní retrospektivní zážitky interpretky se vás dotýkají. Germaine Acogny totiž skrze vlastní zkušenosti nastiňuje postavení žen v Africe. Zároveň postihuje i obecné otázky, jakými jsou rodinné a náboženské vazby, pozitivní i negativní úloha tradice v určité...

Autor:Monika Rebcová Celý článek

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další > Konec >>

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
>>DIÁŘ NA CELÝ MĚSÍC<<
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.p.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: