- Recenze: Prague-New York Effects – Prelínajúce sa reality -

Ikue Mori je svetoznáma, pôvodom japonská umelkyňa, ktorá už od sedemdesiatych rokov žije a pôsobí v New Yorku. Svoju hudobnú kariéru začala ako bubeníčka v rockovej kapele, neskôr sa zamerala na tvorbu experimentálnej hudby a hoci stále hrá aj na elektrické perkusie, dnes je jej hlavným nástrojom počítač. Okrem hudby Mori tvorí aj videoprojekcie a vytvára tandemy s rôznymi umelcami. V rámci ôsmeho pokračovania projektu Prague-New York Effects sa spojila so...

Autor:Barbora Forkovičová Celý článek

- Recenze: VOID – O mezilidských vztazích -

V nové inscenaci VOID se Veronika Knytlová ze skupiny VerTeDance zabývá problémem, jež sužuje lidskou společnost již dlouhou dobu – prázdnotou mezilidských vztahů. Prosincovou reprízu navíc uvedlo divadlo Ponec pár dní poté, co svět obletělo video s bolestnou zpovědí šikanovaného chlapce Keatona Jonese z amerického státu Tennessee. Nejen samotný příběh, ale i následná mediální smršť znovu poukázaly na drtivou sílu a neomezené možnosti sociálních sítí, do nichž je lapeno lidské...

Autor:Josef Bartoš Celý článek

- Recenze: Ó, svatá dobo vánoční – Nejen o uchování tradičních vánočních oslav -

„Bylo to krásné… opravdu, nádhera…!“ říkali si diváci po představení ve Velkém sále Městské knihovny v Praze 10. prosince 2017. Na tanečních představeních nebývá zvykem, aby na závěr diváci nadšeně tleskali ve stoje a někteří ještě slzeli dojetím. Nepřeháním. Tentokrát tomu tak bylo. Tematicky komponovaný hudebně-taneční pořad Ó, svatá dobo vánoční v provedení Tanečního souboru Jaro a Muziky Jara na scéně vykouzlil dnes již pohádkovou minulost tradičních vánočních oslav. Do...

Autor:Jana Hošková Celý článek

- Recenze: Pojďme na tanec! – Zábavný manuál současného tance -

Pojďme na tanec! není jenom výzva, ale i název nového představení VerTeDance. Spolu s režisérkou Petrou Tejnorovou a dramaturgyní Martou Ljubkovou vytvořil tento umělecký soubor podle anotace Stručný manuál pro vystrašené diváky. Současný tanec s lehkou nadsázkou považují za „ohrožený druh“. To bych ovšem neřekla, ba naopak. Za poslední dekádu se počet produkcí i scén, kde jej můžeme vidět, slušně rozrostl. Přesto se zdá, že je toto umění stále uzavřeno ve svém světě a širší publikum...

Autor:Daniela Machová Celý článek

- Recenze, Slovensko: Anna Karenina jako ukázka neoklasického bezobsažného formalismu -

V brněnském Mahenově divadle hostoval baletní soubor Štátného divadla v Košicích s představením Anna Karenina. Režisérem a choreografem tohoto titulu je Kirill Simonov. V programu se o něm píše jako „o predstaviteli novej generácie, ktorá stojí pri kormidle súčasného uměleckého světa“. Jeho nepochybnou kvalitou je „prijat´ klasický sujet, vidiet´ v ňom nový zmysel, ktorý je zároveň aktuálny pre súčasného, predovšetkým mladého diváka, a inovovať scénický jazyk pri zachovaní...

Autor:Daniel Wiesner Celý článek

- Recenze: La Mar – Podmořské plynutí pohybu -

Soubor Dana Pala Creativity Company pod vedením choreografky Dany Paly uvedl premiéru díla La Mar  na motivy pohádky H. Ch. Andersena Malá mořská víla (titul je slovní hříčkou ze španělského el mar – „moře“). Představení se uskutečnilo v prostorách Salesiánského divadla v pražských Kobylisích, které nebývá pro profesionální taneční aktivity příliš často využíváno. Divadlo s kapacitou čtyř set míst v hledišti však bylo pro tuto produkci poněkud rozlehlé a v poměru k...

Autor:Monika Čižmáriková Celý článek

- Recenze, Slovensko: Nerozhodný Dual v Bratislave -

Príchod na premiéru tanečného predstavenia Dual v Mestskom divadle P. O. Hviezdoslava je tajomný. Do divadla vstupujeme cez služobný vchod, zákulisím prejdeme do jeho verejnej časti, kde si v regulérnych šatniach odložíme kabáty a vraciame sa zákulisím späť sadnúť si priamo na javisko. Experimentálna blízkosť je namieste, táto najnovšia produkcia Nového Priestoru vychádza z výskumu choreografky Kataríny Brestovanskej a hudobníka Martina Kosorína. Scénu tvoria štyri...

Autor:Katarína Zagorski Celý článek

- Recenze: Značení povědomého – Útok na vaše smysly -

Začátkem listopadu uvedl brněnský Filigrán obnovené představení Značení povědomého, které se odehrálo ve velmi komorním a domáckém duchu. Jednalo se o představení pro přesně desetičlenné publikum, což byl dvojnásobek počtu tanečnic. Každá interpretka si tak mohla „obstarat“ dva diváky. Diváci vcházeli na jeviště, kde seděli ve dvojicích na speciálně vyrobených pojízdných bednách. Při vstupu se přivítali s tvůrci představení (včetně osvětlovače a zvukaře), kteří se ještě rozcvičovali a...

Autor:Lucie Břinková Celý článek

- Recenze: Manon - Zralý choreografický debut Filipa Veverky -

Plzeňské publikum je zvyklé na výpravné balety vycházející z literárních předloh. To je případ i nejnovější premiéry baletu Manon, jehož choreografii vytvořil Filip Veverka, bývalý tanečník, který během své kariéry sklízel úspěchy v Česku i v zahraničí. Jedná se o jeho celovečerní debut, kdy měl na starosti také režii a libreto. Toho všeho se zhostil se ctí a přinesl do Divadla Josefa Kajetána Tyla svěží vítr v podobě výpravného, a přitom vkusného a choreograficky...

Autor:Barbora Truksová Celý článek

- Recenze: Taneční verze West Side Story na brněnském výstavišti -

Balet Národního divadla Brno uvedl v industriálním prostředí brněnského výstaviště taneční verzi muzikálu West Side Story v režii a choreografii Mária Radačovského.  Provedení slavného muzikálu v čistě taneční verzi staví choreografa do nelehké situace a zároveň je pro něho velkou i výzvou. Shakespearovský příběh Romea a Julie v americké muzikálové podobě zná celý svět, jakékoliv jiné zpracování je pak o to těžší. Radačovský si pro své nastudování vybral impozantní operní...

Autor:Sylva Tománková Celý článek

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 Další > Konec >>

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
>>DIÁŘ NA CELÝ MĚSÍC<<
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.p.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: