- Kritika: Světlý pramen – Báječná choreografie Alexeje Ratmanského -

Dva balety Dmitrije Šostakoviče se dočkaly své rehabilitace až počátkem 21. století. V době svého vzniku se Světlý pramen mnoho nereprízoval a Šroub byl stažen bezprostředně po premiéře. Po roce 1917 se totiž ruský balet a jeho klasický odkaz otřásaly tak říkajíc v základech. Petipovský repertoár byl mnohými zatracován, hledaly se nové způsoby tanečního vyjadřování a současná témata se na divadelní prkna dostávala jako výrazná součást politické propagandy tehdejšího Sovětského svazu....

Autor:Lucie Dercsényiová Celý článek

- Kritika: Frankenstein – Nečekejte horor, ale úchvatný balet Liama Scarletta -

Vidět balet v kině se stalo samozřejmostí. A pokud si najdete čas a máte chuť vidět něco ojedinělého, je téměř jisté, že představení přenášená na velká plátna vás nezklamou. Již několikátým rokem uvádí Bio Oko baletní produkce z Royal Opera House v Londýně. V živých vstupech navíc nahlížíte spolu s moderátory do zákulisí divadla, ocitáte se na zkouškách tanečníků, tudíž se ještě více můžete nechat unášet představou, že jste přímo v centru dění. A v případě...

Autor:Lucie Dercsényiová Celý článek

- Kritika: Ratmansky, Robbins, Balanchine, Peck: Tanečná čistota v Paríži -

Sezóna baletu parížskej Opery 2015/2016 je bohatá na neoklasický a modernýbaletný repertoár. Dramaturgia sa sústredila na uvádzanie diel, ktoré sú dlhodobo v repertoári prestížneho súboru, a pridala bonus v podobe nových choreografií. Inak tomu nebolo ani na prelome marca a apríla 2016, keď k repertoárovému predstaveniu Other Dances Jeroma Robbinsa pribudli novinky v podobe diel Alexeja Ratmanského, Georga Balanchina a Justina Pecka. Štyria choreografi...

Autor:Kristián Kohút Celý článek

- Kritika, Slovensko: Spartakus – Antický konflikt v súčasných reáliách -

Baletný súbor Štátneho divadla v Košiciach uviedol 18. a 19. marca 2016 v premiére balet Spartakus. Ide o historicky prvé predstavenie tohto heroického baletu na doskách košického divadla. Príbeh antického hrdinu na hudbu Arama Chačaturjana inscenoval ruský choreograf Kirill Simonov. Scénu a kostýmy, nesúce rukopis Pavla Juráša, dotvára svetelný dizajn Alexandra Mustonena.   Dramaturgická roztrieštenosť Riaditeľ baletu ŠD Košice Andrii Sukhanov sa rozhodol...

Autor:Kristián Kohút Celý článek

Nahoru

Taneční kalendář:

<<   >>
>>DIÁŘ NA CELÝ MĚSÍC<<
po ut st čt so ne
  •  

Tento den na pořadu:

  •  
 
*pro další akce vyberte den (měsíc) v kalendáři
Licence Creative Commons
Taneční aktuality.cz, jejímž autorem je Taneční aktuality o.p.s., podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.tanecniaktuality.cz
Podpora a partnerství: