Rewan El-Ghaba: „Fascinuje mě mimické umění“
rozhovory
Ne, je to poprvé, co budeme hrát mimo Egypt. Jsme velmi poctěni, že se můžeme účastnit mezinárodního festivalu Mime Fest v České republice. Musela jsem přeobsadit skoro celý soubor, protože někteří herci nedostali víza. Nebylo to vůbec jednoduché vycestovat pracovně z Egypta, takže si toho nesmírně ceníme. Do České republiky zamíří deset členů souboru, přestože původní obsazení je šestnáctičlenné. Ale s velkým úsilím a pílí se momentálně připravujeme na Mime Fest a děláme pro tuto událost maximum. Jaká je historie pantomimy v Egyptě?
V historii Egypta nemáme žádná fakta v souvislosti s uměním pantomimy. Některé části egyptského lidového dědictví se podobají přístupu mimického divadla, například stínové loutkové divadlo, sufijský tanec nebo tradiční lidoví vypravěči příběhů rozvíjeli tělesné metody a výrazové prostředky beze slov. Zde můžeme hledat analogii v kontextu mimického divadla. Co vás přimělo dělat pantomimu?
Jako režisérka a herečka hledám neustále nové způsoby vyjádření. Fascinuje mě mimické umění – řeč těla a mimiky, která spojuje lidi z celého světa. Proto jsem se rozhodla udělat moderní mime show, která se skládá z deseti různých scén. Každá z nich má svůj vlastní pohled nebo vlastní styl. Jak dlouho funguje váš soubor?Na našem projektu pracujeme od roku 2011. Kolik je v Egyptě souborů zabývajících se pantomimou?
V Egyptě je jen málo mimů. Dali by se spočítat na prstech rukou. Ti se ale zaměřují pouze na klasickou podobu pantomimy, která je zastaralá. Nicméně náš soubor je momentálně první a jediný v Egyptě, který se zabývá moderní pantomimou a představuje nové a odlišné představy. Kde hledáte inspiraci?
Inspiruji se mnoha lidmi po celém světě, kteří dělají mimické umění. Někteří z nich jsou nám dobře známi. Inspirovali mě Marcel Marceau v technice, Rowan Atkinson v nápadech nebo David Armand a jeho smysl pro humor. Tady v Egyptě nemáme možnost vidět moderní pantomimu, takže hodně hledám na internetu. Zajímám se o mladé umělce, komiky a tanečníky se silným výrazem. Důležitý je pro mě význam a smysl tohoto umění, ne sláva a popularita umělce. Soubor El-Ghaba vystoupí na Mime Festu 16. září 2014 v Poličce. Více informací na: www.mimefest.cz.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 38 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 40 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 41 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 42 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 56 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 58 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?