Registrace

Se scénografkou Yumi Hayashi o vzniku světla ze tmy a novém představení Cirkusu Mlejn Dynamo

V polovině listopadu 2012 bude mít v Cirkusu Mlejn premiéru představení Dynamo. Tuto inscenaci, která se pohybuje na pomezí tance a vzdušné i pozemní akrobacie, připravil mezinárodní tým. Japonská scénografka Yumi Hayashi v rozhovoru mluví o tom, jak je inspirativní v takovém týmu pracovat.

Již více než čtyři roky spolupracujete s českými umělci. V čem spatřujete hlavní rozdíl ve způsobu práce japonských a českých umělců?
Neumím přesně popsat, kde jsou hlavní rozdíly, protože každé představení je jiné a i lidé, se kterými spolupracuji, jsou různí. Hlavním rozdílem zřejmě je, že v Japonsku máme hodně pravidel. Musíme všechno více plánovat, a když se někde objeví problém nebo nastane chyba, okamžitě přemýšlíme nad pravidlem, které zaručí, že příště se již chyba nebude opakovat. V Japonsku je důležitý termín a perfektní výsledek. Neříkáme a ani neznáme české „uvidíme“. V Čechách je tvorba představení volnější, vše se neustále mění a výsledek je nejistý. Jsem často ve stresu, ale cítím, že lidé tu mají talent více se adaptovat na situaci a hlavně umí improvizovat.

Zajímá vás celý článek?

Zajímá vás celý článek?
Předplaťte si Taneční aktuality a získejte přístup k celému obsahu včetně podcastů.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Předplaťte si nás hned a získejte 50 % slevu.*

Koupit článekKoupit předplatné

Už máte registraci? Přihlaste se

*Do 31. prosince 2025 nabízíme roční předplatné s 50% slevou.