Již více než čtyři roky spolupracujete s českými umělci. V čem spatřujete hlavní rozdíl ve způsobu práce japonských a českých umělců?
Neumím přesně popsat, kde jsou hlavní rozdíly, protože každé představení je jiné a i lidé, se kterými spolupracuji, jsou různí. Hlavním rozdílem zřejmě je, že v Japonsku máme hodně pravidel. Musíme všechno více plánovat, a když se někde objeví problém nebo nastane chyba, okamžitě přemýšlíme nad pravidlem, které zaručí, že příště se již chyba nebude opakovat. V Japonsku je důležitý termín a perfektní výsledek. Neříkáme a ani neznáme české „uvidíme“. V Čechách je tvorba představení volnější, vše se neustále mění a výsledek je nejistý. Jsem často ve stresu, ale cítím, že lidé tu mají talent více se adaptovat na situaci a hlavně umí improvizovat.
Se scénografkou Yumi Hayashi o vzniku světla ze tmy a novém představení Cirkusu Mlejn Dynamo
V polovině listopadu 2012 bude mít v Cirkusu Mlejn premiéru představení Dynamo. Tuto inscenaci, která se pohybuje na pomezí tance a vzdušné i pozemní akrobacie, připravil mezinárodní tým. Japonská scénografka Yumi Hayashi v rozhovoru mluví o tom, jak je inspirativní v takovém týmu pracovat.