Soubor Spitfire Company vystoupil v Čínské lidové republice
zprávy
Prezentace začala v Tianjinu představením One Step Before the Fall, kde v hlavních rolích vystoupily performerka Markéta Vacovská a zpěvačka Lenka Dusilová. Následovalo představení Antiwords, ve kterém se představily Miřenka Čechová a Tereza Havlíčková. „Obě představení sklidila úspěch a vyprovokovala diváky i odbornou veřejnost k následné dlouhotrvající diskusi,“ hodnotí čínské turné členové Spitfire Company. Následně se produkce přesunula z města Tianjin do Pekingu, kde v rámci programu Beijing Nanluoguxiang Performing Arts Festival bylo dvakrát uvedeno představení One Step Before the Fall.
„Z pobytu v Číně mám mnoho otázek a skoro žádné odpovědi,“ říká po příjezdu Petr Boháč, umělecký šéf Spitfire Company a režisér obou inscenací. „Čínské turné řadím k těm nejvíce zasahujícím divadelním zážitkům. Snad se tomu vyrovná pouze jednorázové uvedení site-specific o Miladě Horákové přímo v prostorech soudu, kde byla Horáková souzena. Například lidé pracující v Penghao Theatre, především jeho umělecký šéf a de facto jediný mecenáš pan Wang Xiang, v divadle nepracují, oni divadlem žijí a jeho zdi vnímají jako hranice laboratoře, ve které se tvoří mocí nezkorumpovaná společnost.“
Turné předznamenala dva roky trvající příprava, na které se podílelo několik subjektů jako například produkční jednotka Damúza. První kontakt vznikl v srpnu 2013 v Edinburghu, kde umělecký šéf Penghao Theatre Wang Xiang zhlédl One Step Before the Fall. Následovaly měsíce příprav, hledání termínů a sponzorů, aby se turné mohlo uskutečnit. Po dvou letech se Spitfire Company vrací do Edinburghu právě s inscenací Antiwords, která je zařazena do programu Summerhall festivalu, který je součástí Fringe Festival Edinburgh.
„Právě se intenzivně připravuji na novou produkci, která se bude jmenovat Vladimir Macbetin, a jak už je z názvu patrné, budeme ve Spitfire zkoumat osobnost Vladimira Putina skrze příběh Shakespearova Macbetha a naopak,“ dodává Petr Boháč. „Deset dnů strávených v Číně mi poskytlo mnoho nových impulsů. Znovu musím promýšlet souvztažnosti mezi mocí a bezmocí, společností a osamělostí.“ Premiéra tohoto projektu se uskuteční 3. října v Paláci Akropolis.
Zdroj: Nultý bod
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 39 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 41 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 42 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 43 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 57 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 59 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?