Stopy v písku: besedy o tanci a divadle budou pokračovat i letos, v lednu s mimem Richardem Weberem
zprávy
V dalších měsících jsou plánována setkání s Evou Kröschlovou, etnochoreologem Karlem Pavlištíkem, scénografem Josefem Jelínkem, vzpomínkové večery na mima Jiřího Kaftana a tanečníka Vladimíra Nečase a mnoho dalšího.
Richard Weber se narodil 8. února 1932 v Praze. V roce 1950 absolvoval odbornou maskérskou a vlásenkářskou školu a začal pracovat ve filmových ateliérech na Barrandově a v Československé televizi. Od roku 1956 se ale začal intenzívně, byť z počátku amatérsky věnovat pantomimě. Zároveň započal se studiem režie na pražském DAMU. V roce 1958 se stal zakládajícím členem Pantomimy Na zábradlí, kde z počátku působil i jako provozní ředitel. Za sedmnáct plodných led zde sehrál mnoho rolí v dnes již legendárních inscenacích. Jeho angažmá v divadle Na zábradlí skončilo v roce 1975, kdy emigroval do Švýcarska.
Ve Švýcarsku působil ve Versciu jako pedagog v prestižní Scuola Teatro Dimitri a režisér v Compagnia Teatro Dimitri, kde se na řadě inscenací podílel také autorsky. Jako mim byl velmi dynamický, jeho jevištní charaktery měly hodně ironickou, někdy i potměšilou povahu. Pěti epizodními rolemi se začlenil do českého filmu (na několika se podílel také jako maskér): žlutý manžel (Až přijde kocour, 1963), člen pantomimických skupin (Neděle ve všední den, 1962; Bylo čtvrt a bude půl, 1968), dekadentní mladík (Nevěsta, 1970) a naposledy jako kouzelník Richard v Sísově hudebním snímku Hudba kolonád (1975). Jeho portrét zachytil Otakar Brůna v knize Největší pieroti (1998). V 90. Letech uváděl s Dimitrim divadelně cirkusový pořad Čtyřikrát varieté, pohostinsky působil také v Schauspielhausu v Curychu, kde uvedl hru Boulevard du Temple, ke které napsal vlastní libreto. Zdroj: HAMU
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?