Studio ALTA uvede v říjnu dvě mezinárodní taneční představení

Holešovické Studio ALTA se v letošní sezoně pouští do politických a společenských témat. Kromě vlastních angažovaných divadelních i nedivadelních projektů uvede v říjnu dvě zahraniční taneční představení s politickým odkazem. Jedná se o choreografii Golden Evil Karen Foss, která je na programu 22. října 2015 a hned následující den mohou diváci zhlédnout Democrazy or How to Peel an Onion without Crying Helene Weinzierl.
Norská choreografka Karen Foss se po letech vrací do České republiky, aby zde uvedla svůj projekt Golden Evil. Organizátoři k jejímu představení říkají: „Bere si zde na mušku různé představy moderní společnosti o kráse, eleganci a touze po dokonalosti. Staví je do kontrastu s arogancí jako jakýmsi protipólem výše zmíněných vlastností. Foss se zde zaobírá otázkou, do jaké míry zdvořilost a etiketa omezují svobodu jednotlivce, jeho schopnost chovat se upřímně a spontánně. Proč je etiketa nezbytná ve většině společenských interakcí? Kdy se zdvořilost mění v manipulaci zaobalenou v povýšenou eleganci?“
V projektu Helene Weinzierl nazvaném Democrazy or How to Peel an Onion without Crying vystupují také čeští tanečníci Honza Malík a Lucia Kašiarová. Choreografie pojednává o svobodném rozhodování člověka ve vztahu k demokratickému světu, hedonistické společnosti a moderním mocenským strukturám. „Představte si, že rozhodnutí je znázorněno cibulí a každá vrstva je možností. Co se stane, když se tyto vrstvy postupně odkrývají? Přiblíží se tak člověk víc k sobě samému? A co je nejdůležitější, můžeme tuto cibuli krájet bez pláče? Diváci v rámci představení dostanou možnost volby, a sami tak uvidí, jaký má jejich hlas váhu,“ dodává choreografka.
Obě uvedené zahraniční produkce mají za cíl představit tanec jako aktivní nástroj občanské společnosti. V obou případech tvůrci zapojí diváky – v inscenaci Democrazy or How to Peel an Onion without Crying se diváci stanou spolutvůrci díla a po představení Golden Evil budou moci svoje názory konfrontovat na diskuzi s umělci.

Karen Foss získala klasické i moderní taneční vzdělání na Norwegian Opera Ballet School, Royal Winnipeg Ballet a na workshopech a odborných stážích v Norsku i v zahraničí. Pracovala na nezávislé scéně, ale i pro Národní balet, Norskou televizi či soubor Carte Blanche. Během své kariéry spolupracovala s takovými umělci, jakými jsou Lise Ferner, Lise Eger, Kjetil Skøien, Kjersti Alveberg, Ingun Bjørnsgaard, Ina Christel Johannessen, Min Tanaka či Øyvind Jørgensen. V letech 1997 – 2011 pracovala jako umělecká ředitelka souboru Carte Blanche. V roce 2008 získala celoživotní grant „G.I.” poskytovaný norskou vládou. Dnes působí jako pedagog na University College v Bergenu a vede vlastní produkční jednotku Karen Foss Quiet Works, která existuje od roku 2001. V letech 2005 a 2007 – 2009 spolupracovala s českým souborem NANOHACH. Jako tvůrce vyhledává technicky zručné tanečníky, kteří se nebojí riskovat.

Helene Weinzierl založila skupinu cieLaroque v roce 1995, tedy po svém více než desetiletém působení jako tanečnice. S touto skupinou procestovala festivaly po celém světě, včetně USA, Japonska, Jižní Ameriky, Singapuru, Ruska a prezentovala svou práci ve více než 200 městech. Je uměleckým šéfem salzburského festivalu per.form>d<ance. V roce 1990 založila tanzimpulse Salzburg, s nímž organizuje několik salzburských tanečních festivalů. cieLaroque/helene Weinzierl je jednou z nejčastěji vyjíždějících tanečních skupin v Rakousku. Některé inscenace oscilují mezi tancem a divadlem, většina však jsou čistě pohybové produkce.

Více informací zde.

Zdroj: Studio ALTA

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: