Tanec HAMU II dnes opět v divadle Ponec
zprávy
V rámci druhého večera uvede svou práci Ó, čištění o pěti pradlenách a jejich vedoucím Eduard Adam Orszulik. „Každodenní snaha neutopit své duševní zdraví v hoře špinavého prádla, ale zároveň odvést dobrou práci je jakousi úsměvnou paralelou bojů, které nedoceněné pradleny svádí v osobním životě se svými protějšky. Vyprat, pověsit, složit. Vyprat, pověsit, složit. A třebaže jsou každá jiná a každá vypráví jiný příběh, všechny pojí touha po cestě ven z této zdánlivě bezvýchodné situace. Možná spočívá v nalezení odpovědi na otázku, kterou si ostatně klade jedna jako druhá: Proč jsou muži takoví?,“ ptá se choreograf. Orszulik absolvoval taneční obor na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a od roku 2015 je studentem choreografie na HAMU, v rámci tohoto studia absolvoval studijní stáž v Curyhu.
Choreografie Bohyně Davida Mikulky pojednává o ženách, které věštily, čarovaly, sbíraly byliny sloužící k těmto účelům a dokázaly utišit bouři. Mikulka se inspiroval románem Kateřiny Tučkové Žítkovské bohyně a knihou Žítkovské čarování Jiřího Jilíka. „Tyto ženy si většinou schopnost čarovat a věštit přenášely z pokolení na pokolení, žily mnohdy na samotě poblíž lesa, souzněly s přírodou a vykonávaly dobré i zlé čarování... Když hledala dívka chlapce, pomocí rituálu mytí v potoce a dalších čarovných formulí jej dokázaly přičarovat,“ dodává Mikula, který tančil ve VUS Ondráš a Českém souboru písní a tanců. V současnosti je studentem druhého ročníku oboru choreografie na HAMU, kde uplatňuje své zkušenosti z oblasti lidového tance.
Večer uzavře práce Evy Urbanové Keď započuješ ticho (When you hear the silence). „Čo nás, ľudstvo (de)formuje? Kto sme a kým sa v dnešnej dobe stávame? Robotmi, ľuďmi, alebo zvieratami? Akým hodnotám v živote dnes dávame prednosť? Existuje ešte medzi mladými ľuďmi empatia, alebo práve naopak? Ako nás ovplyvňuje systém spoločnosti? Toto sú otázky, ktoré som si pri tvorbe tejto choreografie kládla,“ vysvětluje Urbanová, studentka třetího ročníku oboru choreografie na HAMU, která v loňském roce studovala na Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance. Právě život v Londýně Urbanovou inspiroval pro její nové dílo.
Zdroj: HAMU
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 14 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 15 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 16 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 30 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 32 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 51 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí