Tanec Praha uvede nový projekt Alaina Platela s 14 africkými umělci
zprávy
Tento dialog začal hudbou. Serge Kakudji kdysi odjel z Konga studovat Hudební akademii v Namuru a oblíbil si barokní árie od Monteverdiho, přes Vivaldiho až po Händela. Jeho kontratenor ohromuje bravurností i barvou hlasu. Kytarista Rodriguez Vangama patří k místním konžským „sapeurs“, tedy dandyům, mladým extravagantním mužům, jakých se posléze na scéně sejde nebývalé množství... on je ovšem jejich „frontman“. A Fabrizio Cassol je skladatelem par excelence. Vydal se naopak z Belgie do Konga, několikrát po sobě, aby všichni společně sbírali a porovnávali hudební materiál, který by vydal na mnohem více, než jediné představení. Ale nechtěli „jen“ koncert. Oslovili tedy Alaina Platela, s nímž Cassol často spolupracuje. Ten se svou divadelní intuicí i jasnou vizí, se schopností odhalit potenciál každého umělce i tam, kde ho nečeká, a se skvělými nápady choreografa a režiséra světového formátu, využil všeho, co tak přirozeně k hudebníkům v Kongu patří. Nakažlivé energie, optimismu, vitality, ale především řeči těla, která je zcela originální. Zapojil i konžského výtvarníka, jehož materiálem pro tvorbu jsou vystřílené nábojnice.
„Multitalentovaní Konžané rozkládají hudbu po svém, svými těly podtrhují frázování, objevují si v ní spodní rytmy a vytvářejí tak nový originální scénický tvar. Platel nechává průchod jejich přirozenému vnímání rytmu, detailně pozoruje individuální pojetí každého z nich a vybírá si, co ho nejvíc baví. Chcete-li hudbu cítit celým tělem, stačí se do ní položit, je to úplně přirozené, přinejmenším v Africe...,“ říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka festivalu TANEC PRAHA.
Coup Fatal měl premiéru 10. 6. 2014 na vídeňském festivalu Festwochen a Praha je po Vídni a Amsterodamu třetím městem, kde se toto originální dílo představí divákům. Pokračovat bude na Festival d’Avignon. Detail představení: http://www.tanecpraha.cz/playbill/detail/id/51431/mn/35/page/46 Více informací naleznete na www.tanecpraha.cz Recenzi si můžete přečíst už z předstihem ZDE.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?