Ve čtvrtek 1. listopadu 2018 se v rámci cyklu Nová generace představí ve Studiu ALTA studentka třetího ročníku choreografie na HAMU Anna Benháková, která představí tři své práce. Festival Nové generace proběhne o tři týdny později, konkrétně od 23. do 25. listopadu v prostorách HAMU a divadla Disk.
Reloj den arena je první fotograficko‑choreografický projekt Anny Benhákové. Vznikl během studijní stáže na Institut del Teatre ve španělské Barceloně z touhy propojit dva hlavní autorčiny zájmy - choreografii a fotografii. V prosinci 2017 byla uvedena první verze choreografie ve spojení s výstavou v rámci festivalu CreaDansa. Česká premiéra se uskutečnila 6. května 2018 v divadle Ponec jako ročníková práce Benhákové.
„Reloj de arena je meditací nad myšlenkou vnímání čtvrtého rozměru. Jde o představu možnosti potkání různých verzí sebe sama. Možnost potkat se s verzí sebe, která v minulosti či budoucnosti učinila jiné, více či méně zásadní rozhodnutí. Verze sebe, která byla zasazena do jiného kontextu. Například se narodila na jiném kontinentu, do jiné rodiny, o sto let dříve či později... Pozoruji jejich chování, názory. Jsem jimi více či méně ovlivněna. Pozoruji jejich život. Konfrontuji se s ním. I ony se konfrontují s mým názorem. Pro ně jsem já verzí jich. Oddalujeme se a spojujeme. Někdy je to jako pohled do zrcadla. Někdy se sobě navzájem ztrácíme,” říká Anna Benháková.
Performance s názvem Green vznikla ve spolupráci s Alicí Minar. První verze byla vytvořena během několika málo zkoušek pod vlivem naakumulovaných pocitů jejich společného pobytu v Japonsku. Velkou inspirací je jejich bezprostřední dojem z Japonska a také workshopu butó, který tam obě choreografky absolvovaly. Další rovinou předání jejich zážitku bude malá fotografická výstava.
Impulsem pro vytvoření choreografie Děti z popela bylo zadání Lucie Holánkové v rámci předmětu Choreografický seminář na HAMU. Tématem bylo vytvořit choreografii na hudební formu fuga. Anna Benháková si vybrala skladbu od Gideona Kleina Fantazie a Fuga, která byla napsána v Terezíně v roce 1942. Rozhodla se, že neodbočí daleko od tématu, jež nabízela hudba. Vzala si za inspiraci čtyři pomníky obětem holocaustu (Holocaust Memorial in Miami Beach, Florida, Památník obětem holocaustu na místě někdejšího starého židovského hřbitova v Ústí nad Labem, Pomník dětským obětem holocaustu v Lidicích, Památník v podobě 60 párů bot ze železa na břehu Dunaje v Budapešti). Stěžejním se stal pomník dětských obětí v Lidicích, jenž znázorňuje osmdesát dva dětí, které zemřely v koncentračním táboře Chelmnu nad Nerrem. Čtyři interpretky ve věkovém rozmezí od jedenácti do devatenácti let představují všech osmdesát dva dětí, zároveň i obraz čtyř sester, které si s vzájemnou láskou snaží pomáhat v životě, který se jim tak radikálně mění před očima. Přestože choreografie byla vytvořena na konci června 2018, veřejnosti se představí poprvé až nyní.
Zdroj: Nová generace
Nová generace představí tvorbu Anny Benhákové
Tanec
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 39 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 41 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 42 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 43 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 57 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 59 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?