Ultima Vez v Divadle Archa
zprávy
Podle choreografa a zakladatele souboru Wima Vandekeybuse se svým nejnovějším představením, které mělo premiéru loni v červenci, vrací k počátkům souboru. Ten v letošním roce oslaví 30 let svého působení. Na rozdíl od svého debutu What the Body Does Not Remember (Co si tělo nepamatuje) z roku 1987, hledí Speak low if you speak love... na emocionální stránku lásky. Vandekeybus tvrdí, že představení nechce dávat návod, jak pochopit, co to láska je. „Ne, láska není srozumitelná. Člověk jí dává význam a přisuzuje jí jasné konotace. My se zabýváme poznáváním a emocionalitou“, říká choreograf. Podle Vandekeybuse je tento projekt o tom, co láska všechno podněcuje a co je s ní spojeno. A to ve smyslu řecké tragédie, v níž je i spousta vášně a žalu. „Vandekeybus neustává ve svém hledání nové lidské mentality, kterou hněte z emocí, výbušné energie a kontrolovaného chaosu. Představení doprovází živá hudba Maura Pawlowského a zpěv charismatické jihoafrické zpěvačky Tuty Puoane. Mauro Pawlowski svým hudebním doprovodem zazářil již v choreografii nieuwZwart,“ dodávají organizátoři představení.
Ultima Vez v Arše pravidelně hostuje od roku 1995, od té doby mají čeští diváci možnost sledovat tvorbu jednoho z nejvýznamnějších světových choreografů i jeho uvažování o současném tanci. Vandekeybus založil soubor v roce 1986. Jeho tvorba je charakteristická radikálním pohybovým divadlem plným konfrontací, výbušnosti, emocí a energie, jehož hnacím motorem je konflikt, síla, instinkt, vášeň, „imaginární katastrofa“ a rozpor mezi přitažlivostí a odtažitostí. V jeho představeních se prolínají tanec, hudba, divadlo, projekce, hudba a světlo v jeden celek, pokaždé však v jiné podobě. To umožňují i četné spolupráce s řadou performerů a tvůrců napříč žánry. Významnou roli v projektech Ultimy Vez hraje autorská hudba a zvukový doprovod, kterou v minulosti k choreografiím vytvořili Peter Vermeersch, Thierry De Mey, David Byrne, Marc Ribot, Eavesdropper, David Eugene Edwards, Daan, Arno, Charo Calvo, Mauro Pawlowski, Roland Van Campenhout nebo Elko Blijweert. V loňském roce uvedl Vandekeybus premiéru svého prvního celovečerního filmu Galloping Mind s Jerry Killickem v jedné z hlavních rolí.
Debata s členy Ultimy Vez - Radikálové z Molenbeeku
sobota 13. února 2016, 18.00-19.30
Molenbeek - do listopadu loňského roku neznámá a nenápadná bruselská čtvrť, po útocích v Paříži jedno z nejobávanějších semenišť džihádismu v Evropě. Za starými plechovými dveřmi garáže v ulici Zwarte Vijversstraat však též zkouší taneční soubor Ultima Vez, která zde od roku 2012 sídlí s vlámským souborem Peeping Tom a filmovou společností Khadouj Films. Jak funguje tato multikulturní čtvrť pohledem tvůrců? Je práce s lokální komunitou řešením ke zmírnění napětí a radikalizaci mladých obyvatel Molenbeeku? A jakou roli může sehrát tvůrčí prostředí v životech lidí, kteří v divadle nikdy nebyli? Debatu s členy Ultimy Vez moderuje Ondřej Hrab.
Vstupenky zde.
Zdroj: Divadlo Archa
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?