V Brně se poslední říjnový víkend uskuteční taneční soutěž Naruby
zprávy
Pravidla soutěže určují, jakou hudbu má tanečník ve své choreografii použít. Soutěžící v kategorii klasický tanec si musí vybrat hudbu nového milénia, tedy s datem po roce 2000. Naopak pro splnění soutěžních požadavků v kategorii moderní tanec je nutné tančit na hudbu klasickou. Pro lepší srovnatelnost výkonů soutěžících jsou zavedeny podkategorie, které jsou rozděleny podle věku tanečníků a na sólový a skupinový tanec.
„Na rozdíl od většiny tanečních soutěží rovněž není pro porotu prvním hodnotícím kritériem technika, ale kreativita, výraz a soulad tance a hudby, což by mělo zajistit, aby hudba nebyla jen nutným doplňkem vystoupení, ale rovnocennou skladebnou součástí choreografie. Proto jsou do poroty pozváni nejen mistři tance, ale i umělci z ostatních uměleckých oborů, zejména hudby. Nebude se však pouze soutěžit. Den před samotným utkáním základních uměleckých škol, soukromých tanečních škol a skupin či jednotlivců se mohou účastníci i široká veřejnost zapojit do několika workshopů,“ dodávají organizátoři soutěže.
První dva se uskuteční pod vedením baletního mistra Národního divadla Brno Gustava Bessery Quintanse a budou věnovány klasickému tanci. Jedna z lekcí je určena pro děti a druhá pro dospělé, obě se budou konat ve zkušebnách Národního divadla Brno. Brněnská tanečnice, choreografka a pedagožka Dagmar Dash Voudouragkaki se ujala rovněž dvou dílen, při kterých se bude věnovat současnému tanci a józe.
„Kromě výše uvedeného jsou pro výherce soutěže připraveny hodnotné ceny od mnoha partnerů. Vyhlášen bude také absolutní vítěz soutěže (držitel tzv. Grand Prix), který nejlépe naplní samotnou myšlenku soutěže a bude vybírán velmi pečlivě napříč všemi kategoriemi,“ uzavírají organizátoři soutěže.
Více informací na www.retezovareakce.cz
Zdroj: Tisková zpráva
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 39 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 41 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 42 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 43 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 57 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 59 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?