V drážďanské Semperoper vystupuje dnes v titulní roli baletu Bajadéra jako host jedna z nejslavnějších současných klasických balerín Polina Semionova. V roli Solora tančí po jejím boku první sólista souboru a také jeden z našich neznámějších krajanů Jiří Bubeníček. Polina Semionova vystudovala baletní školu při Velkém divadle v Moskvě, její kariéra je ale spíš mezinárodní. V necelých osmnácti letech se stala nejmladší první sólistkou berlínské Staatsoper, když přijala pozvání baletního šéfa Vladimíra Malachova k účasti na turné po Japonsku. V roce 2011 soubor opustila a stala se primabalerínou Americal Ballet Theatre, jedné ze dvou zásadních baletních scén USA, hostuje ale také často v zahraničí. Už na počátku kariéry získala mnoho ocenění na mezinárodních soutěžích (Zlatou medaili na mezinárodní baletní soutěži v Moskvě, v Petrohradě první cenu Vaganova-Prix Ballet Competition, na Mezinárodní baletní soutěži v japonské Nagoji ad.) Ztvárnila všechny zásadní titulní role klasického repertoáru (Labutí jezero, Spící krasavice, Louskáček, Don Quijote, Giselle, Oněgin, Romeo a Julie, Manon, Carmen ad.), stejně jako díla z repertoáru George Balanchina, Maurice Béjarta, Williama Forsytha, acho Duata, Uwe Schulze aj.
Jiří Bubeníček tvořil dlouhou dobu nerozlučnou dvojici se svým bratrem Ottou, kdy oba působili v Hamburg Ballet u Johna Neumeiera. V hamburské souboru ztvárnil řadu rolí, z nichž jednou z nejvýznamnějších byla titulní role v Neumeierově baletu Nižinský (2000). Od roku 2006 působí jako první sólista v Semperoper v Drážďanech. Od roku 1999 se věnuje také choreografii, za kterou také získal několik ocenění (v Praze jsou stále k vidění dvě ranější choreografie z roku 2002 v inscenaci Laterny magiky Graffiti). Jako tanečník získal např. cenu Benois de la danse v r. 2002 za roli Armanda Duvala v Dámě s kaméliemi.
V Drážďanech hostuje Polina Semionova: dnes v Bajadéře s Jiřím Bubeníčkem
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 39 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 41 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 42 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 43 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 57 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 59 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?