Vítězové festivalu Česká taneční platforma 2011
zprávy
O dvou vítězích je v tuto chvíli již jasno. Cenu diváka s nejlepším průměrným ohodnocením získala inscenace Mah Hunt choreografů Lenky Vágnerové a Pavla Maška ze souboru DOT504. Duet dvou lidí, kteří zakouší různé způsoby lovu, mohou diváci vidět v repríze 19. dubna od 20 hod. v divadle Ponec. Pořádající občanské sdružení Tanec Praha se rozhodlo vyhlásit vítěze ocenění Taneční inscenace roku a Tanečník / Tanečnice roku a zároveň předat Cenu diváka 6. června při slavnostním zahájení festivalu TANEC PRAHA 2011 v divadle Ponec.
Již potřetí byla organizátory Institutu Světelného Designu udělena Cena za nejlepší světelných design. Odborná porota pod vedením švédského světelného designéra Svanta Grogarna předala cenu Pavle Beranové, která vytvořila světelný design k choreografii Nataši Novotné (420PEOPLE) Sacrebleu. Hlavním kritériem poroty nebylo pouze precizní provedení, ale zejména podnětnost světelného designu a jeho kompatibilita s dalšími jevištními prvky. „Ocenili jsme zejména působivou asymetrii světla a dění na jevišti. Inscenace nás též oslovila silným sdělením a imaginativností,” říká Grogarn. V souvislosti se světelným designem porotu upoutala i choreografie Transforma (VerTeDance), která zaujala zejména účinným napojením světla na emoce performerů, a dále technicky čistá práce se světlem v inscenaci Mah Hunt (DOT504), kde světelný design zdařile konvenoval s dynamikou díla a scénickým designem. Organizátoři se shodli, že přínos a smysl ceny je zejména podpořit slibnou a nápaditou realizaci, která ukazuje zajímavá světelná řešení. V minulých letech cenu obdrželi Tomáš Morávek a Jan Komárek. Závěrečná diskuze se zahraničními hosty přinesla pár přínosných podnětů a postřehů o kvalitě českého současného tance. „Byla jsem velice příjemně překvapena návštěvností a přijetím semináře Nové čtení tance, jehož diskuzí se aktivně zúčastnilo nejméně 70 lidí,” říká ředitelka a zakladatelka sdružení SE.S.TA Marie Kinsky, „Zaujala mě také schopnost formulovat a přesnost otázek, se kterými přicházeli čeští kritici a choreografové. Francouzští hosté semináře, Génevieve Vincent a Jean Gaudin, byli strženi energií a intenzitou, které z diskuzí vyvěraly,“ dodává Kinsky. Premiéra tohoto semináře v Praze, kde se u jednoho stolu sešli kritici, historici a choreografové nad otázkami o prvcích choreografické analýzy, upoutala také zahraniční hosty České taneční platformy. Seminář mimo jiné ukázal, že choreografické umění je opravdu živé a může oslovit publikum i mimo okruh běžného diváctva. Nominace na cenu nejlepší Taneční inscenace roku: (v abecedním pořadí)
DIVADLO | The Theatre | Farma v jeskyni
Mah Hunt | DOT504 | Lenka Vágnerová & Pavel Mašek
REEN | 420PEOPLE | Václav Kuneš
Sacrebleu | 420PEOPLE | Nataša Novotná
Sunyata | Kateřina Stupecká
Transforma | VerTeDance | Maya Lipskem
Void Amongst Humans | Jarek Cemerek
Nominace na cenu Tanečník | Tanečnice roku: (v abecedním pořadí)
Jarek Cemerek | Void Amongst Humans
Martina Lacová | Transforma | VerTeDance + between a rock and a hard place | ME-SA
Pavel Mašek | Mah Hunt, Perfektní den | DOT504
Milan Odstrčil | REEN | 420PEOPLE
Patricie Poráková | DIVADLO | The Theatre | Farma v jeskyni
Pořadí Ceny diváka:
Mah Hunt, REEN, Void Amongst Humans, Side Effects, Sacrebleu, Sunyata, Divadlo / The Theatre, Umíněnost ztracených, between a rock and a hard place, Perfektní den aneb Mr. Gluteus Maximus, Hádej, kolik je hvězd, Exkurze s Helgou, Transforma, Grooves
Pavla Beranová
Po absolvování roční pracovní stáže v Theatres de Nimes (FR) začala pracovat v pražském Divadle Archa, kde dodnes působí jako externí technik a světelný designér. Podílela se však také na projektech v divadle Kolowrat, v experimentálním prostoru NoD, v divadle Ponec nebo ve filharmonii Hradec Králové. V letech 2004–2006 byla světelným designérem italské taneční skupiny Off-ouro a i v současnosti spolupracuje s choreografy v oblasti současného tance. Dlouhodobě se zabývá světlem v architektuře. Na podzim roku 2009 absolvovala stáž v pařížském studiu světelného designu Odile Soudant, kde měla možnost pracovat na jednom z výstavních projektů Jeana Nouvela. Zdroj: ČTP
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 16 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 17 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 31 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 33 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 52 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí