Vyšlo první číslo časopisu pro studium hudby a tance Živá hudba
zprávy
Hlavními kritérii, kterými se nový titul hodlá řídit, je pravidelná, prozatím roční, periodicita a vysoká odborná úroveň publikovaných příspěvků. Redakční rada má proto mezinárodní složení a publikované příspěvky jsou přísně hodnoceny formou recentních posudků. Posláním Živé hudby je rozšířit dosavadní spektrum českých periodik tohoto zaměření o další titul se specifickým zaměřením na oblast muzikologie a choreologie, tedy na hudební a taneční vědu. Klade si za cíl prohloubit vzájemné porozumění a spolupráci těchto obou badatelských světů. Titul se přísně vzato řadí prozatím mezi sborníky, nikoli periodika (jejich kritériem je, aby tiskovina vycházela minimálně dvakrát ročně), má však velké ambice a zaplňuje citelnou mezeru v mediální produkci.
V muzikologické části preferuje oblasti dosavadními českými muzikologickými časopisy nereflektované. Část choreologická obsahuje problémově koncipované příspěvky ze všech oblastí choreologie a etnochoreologie včetně širokého spektra historických témat, protože pro oblast výzkumu tance v Česku zatím neexistuje žádné specializované vědecky zaměřené periodikum. Živá hudba má také rozšířit prostor pro publikační aktivitu doktorandů a pedagogů HAMU, nicméně je časopisem otevřeným pro všechny zájemce o publikování z Česka i ze zahraničí.
V redakční radě zasedají Jaromír Havlík, Vladimír Tichý, Dorota Gremlicová, Helena Kazárová, Lenka Křupková, Jiří Holubec, Martin Erdmann, Vladimír Bokes a Mats Nilsson. Redakci pak tvoří Iva Oplištilová a Karolína Bulínová. Více než dvě stě stránek se dělí na část obsahující statě a studie a část zahrnující zprávy, recenze a „miscelanea“. V prvním čísle prvního ročníku Živé hudby jsou oblasti tance věnovány stati Boženy Brodské Choreografie jako vyvážená kompozice dramatu a virtuozity. U příležitosti sta let od smrti světového choreografa Maria Petipy a Lucie Dercsényiové Tanec v hudbě Bohuslava Martinů – baletní tvorba. Ve zprávách se můžeme dočíst o 26. sympoziu Study Group on Etnochoreology při ICTM, 19.–26. 7. 2010 v Třešti od Doroty Gremlicové, o Florentském kolokviu o vztahu tance a kostýmu od Heleny Kazárové a Petra Dotlačilová je autorkou příspěvku o Mezinárodní konferenci o Jeanu-Georgesovi Noverrovi. Dále je v časopisu zařazen příspěvek Ladislavy Petiškové Pocta Ladislavu Fialkovi. Zdroj: AMU
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?