XI. ProART Festival nabídne v letním Brně a Praze 29 mezinárodních pedagogů z devíti zemí
zprávy
V Brně bude od soboty 20. do 26. července vyučovat tanec mj. Neil Paris z Velké Británie či energický Eran Gisin z Izraele. Jako nováčky festivalu přivítá moravská metropole německého tanečníka roku Olafa Reineckeho a choreografku roku Bärbel Stenzenberger. Opět se představí na jihu Moravy také Slovák Vladislav Benito Šoltýs, který staví na zkušenostech z folklórního a zemitého současného tance a tanečního divadla, a již tradičně Irene Bauer z Vídně, jež moderně, anatomicky, a především trpělivě přibližuje laikům i profesionálům základy klasického tance a Pilates.
Praha oproti tomu přivítá mezi 27. červencem a 3. srpnem mj. Gabriela Wonga z Malajsie, jenž staví svou současnou taneční techniku krom jiného i na principech čínského tanečního a bojového umění, elegantního "danseur noble" Žigu Jereba ze Slovinska či technicky přesnou a optimistickou Leonie Wahl ze Švýcarska. Vyučovat se bude od baletu, jógy, Pilates, přes moderní lekce, současné trendy až po taneční divadlo, partneřinu, improvizaci a inovativní fúzi Feldenkreis s breakdance.
Pro zájemce o práci s mentálně postiženými nabízí pražský ProART ateliér Tanec s a bez handicapu pod vedením Hany Zanin, Češky provdané do Rakouska. Vyučuje česky a přitom používá postupy ze svých dlouholetých zkušeností v této oblasti. Je ředitelkou vídeňského centra Ich bin OK pro lidi s Downovým syndromem. Tuto směsici tanečních stylů může ochutnat každý bez rozdílu věku, pohlaví nebo předešlého tanečního vzdělání.
Tradiční herecké ateliéry povedou letos Kamila Valůšková z brněnského HaDivadla, v Praze pak režisérka a dramaturgyně Divadla Na zábradlí Lucie Ferenzová. Divadlo může být zajímavým obohacením i pro zarytého milovníka tance, emoce a výraz patří i do pohybu.
Festival nabízí šanci i těm, kteří se chtějí zúčastnit nějakého tanečního projektu na jevišti a dosud neměli tu příležitost. V tzv. searching projektu se pod dohledem choreografů a režisérů mohou představit na prknech, jež znamenají svět.
Mezi letošní festivalové novinky patří řada tzv. masterclasses, které jsou kratší v čase, ale intenzivnější v náplni. V Brně bude vyučovat masterclass hudebnice a zpěvačka Iva Bittová, v Praze pak operní pěvec Adam Plachetka a muzikálová zpěvačka a stálice české populární hudby Bára Basiková.
V Brně opět proběhnou kromě tanečních a hereckých workshopů i lekce klavíru a smyčcových nástrojů pod vedením Richarda Pohla, resp. Graffova kvarteta. V obou městech festival tradičně nabízí i dvoudenní fotoworkshop zaměřený na pohybovou a divadelní fotografii.
Umělecký ředitel festivalu Martin Dvořák k letošnímu ročníku uvádí: „Největším lákadlem bude asi trojice víkendových pěveckých masterclass pod vedením Basikové, Bittové a Plachetky. Samozřejmě máme velkou radost, že naše pozvání přijali. Nepopírám, že v tom jistě hrají roli určité osobní sympatie, více než lukrativnost našeho festivalu. Bára Basiková pro nás dokonce odsune dovolenou, Adam Plachetka přiletí přímo po představení z milánské La Scaly. Jako nováčky festivalu přivítáme Leonie Wahl ze Švýcarska a Žigu Jereba ze Slovinska nebo německé choreografické duo Olafa Reinecke a Bärbel Stenzenberger. Po letech se k nám vrací oblíbenci Gabriel Wong z Malajsie a Slovenka Eva Klimáčková z Paříže. Festival se pro letošek ponese v duchu tématu Tělo jako hlas - Slovo jako obraz, který byl zvolen z touhy po hledání přesahu jednotlivých uměleckých disciplín, které festival prezentuje a ve své filozofii zaštiťuje.“
Nabitý večerní program v Divadle NoD a Experimentálním prostoru NoD nabídne ve 12 večerech projekty z Česka, Slovenska, Rakouska, Maďarska, Izraele, Řecka, Francie a Německa. Přihlašovat se na workshopy je možné prostřednictvím elektronické přihlášky na webu www.proart-festival.cz jíž od 1. dubna. Rozvrh festivalu na http://www.proart-festival.cz/cz/proart-festival-2014/ Zdroj: ProART
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 16 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 17 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 31 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 33 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 52 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí