XII. ProART workshop festival hledá poetiku všedních dnů
zprávy
ProART festival již odtajnil letošní program večerních představení. Mezi desítkou večerů v Brně a čtyřmi v Praze se objeví představení např. izraelského tanečního souboru Liat Dror Nir Ben Gal Dance Company, německého Tanztheater Landesbühnen Sachsen s poctou Salvadoru Dalímu, vlastní projekty uvedou lektoři Leonie Wahl, Hygin Delimat. Další tanečně-divadelní večer přiveze z Vídně a Mnichova Tobias M. Draeger pod názvem Daily Madness. V koprodukci pořádající ProART Company a německých BO komplex se představí i choreografie Another JAN, věnovaná bratrům Mašínům.
Zpěv letos obstará svými recitály muzikálová zpěvačka Radka Fišarová, operní pěvkyně Kateřina Beranová a hlavní mediální hosté Oldřich Kaiser a Dáša Vokatá s divadelním koncertem Dva divoký koně.
Festival vyvrcholí multižánrovou hommage Básníci města v brněnské Vile Tugendhat. Pomyslnou poctu skladatelce Vítězslavě Kaprálové a básníku Ivanu Blatnému zde po roce připravuje ředitel festivalu Martin Dvořák se svým týmem. Workshopovou nabídku zaštiťuje 25 lektorů z dvanácti světových zemí v čele s Ivou Bittovou.
Umělecký ředitel festivalu Martin Dvořák k letošnímu ročníku říká: „Každý ročník festivalu s sebou přináší nové a nové situace a výzvy, jiné okolnosti příprav a vzniku. Co platilo loni, již neplatí dnes. Proto se snažím i výběrem témat přimět okolí k zamyšlení - kam a jak dál - či - co bylo včera, může být dnes jinak. Zkrátka nějak reflektovat a posouvat. Nad knihou poezie Ivana Blatného jsem si uvědomil, že tak nádherný svět psané poezie již dnes vlastně skoro nikoho nezajímá. Kdo vůbec ještě poezii čte či vytváří? Básník byl kdysi uctívanou osobou, dnes básník vzbudí spíš výsměch. A přesto to hloubku jeho uměleckého vidění nemůže rozmělnit. Tuto skutečnost mohu či nemusím přijmout, ale stejně se ptám, kam se dnes poezie poděla či jak se projevuje? Najdeme dnes ještě nějaký způsob, jak projevit své poetické já, máme vůbec tu potřebu? Nezáleží na formě, jde jen o to, dát jakékoli formě obsah a hledat či vytvářet poezii v dnešní tak ,nepoetické‘ době tam, kde žijeme, pracujeme nebo jen jednoduše jsme.“
Více informací na: www.proart-festival.cz
Zdroj: ProART festival
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?