Dvě nominace na prestižní cenu v oblasti současného tance Bessie Award mají dva reprezentanti česko-slovenské taneční scény, tvůrci představení Bastard inspirovaného slavnou novelou Jerzyho Kosińského Nabarvené ptáče (The Painted Bird). Výsledky letošního ročníku Bessie Award budou vyhlášeny 7. října. Slovenský tanečník Jaro Viňarský, který dlouho působil v Čechách, má nominaci v kategorii Vynikající tanečník. Na Vynikající dílo (oustanding performance) je nominován autor inscenace, newyorský choreograf slovenského původu Pavel Zuštiak.
Už samotná nominace na Bessie Award, o níž New York Times píší jako o tanečních Oscarech, je velkým uznáním. Cenu v minulosti dostali mnozí významní umělci, choreografové a tanečníci, třeba William Forsythe, Trisha Brownová, Louise Lecavalierová, Meredith Monková, Merce Cunningham, Wim Vandekeybus, Diamanda Galasová, Marie Chouinardová, Ohad Naharin či Pina Bauschová.
Inscenace Bastard je prvním dílem trilogie Nabarvené ptáče. Pavel Zuštiak se v něm zabývá tématem vykořenění, proměny a jinakosti. Projekt vznikal v koprodukci amerického souboru Palissimo a kulturních organizací Stanica Žilina-Záriečie (SK), Institut Jerzyho Grotowského (PL) a La Mama Etc. (USA), kde dílo vznikalo na rezidenčních stážích. Nominaci má za uvedení na newyorském festivalu La MaMa Moves!
Pavel Zuštiak je choreograf, režisér, tanečník a zvukový designér žijící v New Yorku. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Košicích, taneční tvorbu a produkci v Kanadě a v Amsterdamu. V New Yorku založil v roce 2003 taneční divadlo Palissimo, kde působí jako umělecký ředitel, režisér a choreograf. Tanečník a choreograf Jaro Viňarský působil v Praze a v Bruselu, kde spolupracoval s choreografkou Karine Ponties, a dnes žije a tvoří na Slovensku. V Česku v roce 2006 získal Cenu Sazky za objev v tanci za autorské sólo Posledný krok pred. Zdroj: Czechdance.info
Česko-slovenské nominace na Bessie Award
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 32 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 34 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 35 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 36 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 50 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 52 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?