Aktualizace: V Théâtre de Beaulieu začala 30. ledna 2017 mezinárodní soutěž pro mladé tanečníky Prix de Lausanne 2017, které se letos účastní 68 adeptů 17 národností. Přenosy z Prix de Lausanne je možné sledovat na kanále ARTE Concert, přičemž finálový večer se uskuteční 4. února. Soutěž založená v roce 1973 je určena mladým tanečníkům ve věku od 15 do 18 let. Jejím cílem je podpora a pomoc nejlepších mladých tanečních talentů na světě.
„Je pro mne velkým potěšením oficiálně zahájit 45. ročník Prix de Lausanne, během které se 68 tanečníků po dobu jednoho týdne připravuje na vstup do světa profesionálního baletu. Každý bude mít příležitost podrobit své schopnosti zkoušce, ale hlavně v sobě najít kuráž, sílu, klid, kontrolu a důvěru. Tyto schopnosti jim budou pomáhat po celý jejich život a doprovázet je v tomto rozvoji je pro mne čest. Mám také radost, že tento ročník Prix de Lausanne, v jehož čele prvně stojím, je ten, kdy můžeme poděkovat Johnu Neumeierovi za souhlas, aby tanečníci mohli interpretovat jeho variace i za odkaz, který předal generacím tanečníků, kteří soutěží prošli. Vědět, že přispěji zkušeností, která změní život těmto mladým tanečníkům, je inspirací, která mě bude provázet po celý týden. Jsem šťastná, že můžeme tuto inspiraci částečně sdílet se zbytkem světa díky našemu každodennímu živému přenosu,“ dodává Shelly Power, hlavní umělecká vedoucí soutěže. Laureáty Prix de Lausanne 2017 jsou: 410 – Michele Esposito – 17 let – Itálie (La Bayadère, Nijinsky) 306 – Marina Fernandes da Costa Duarte – 17 let – Brazílie (Don Quixote, Préludes CV) 415 – Taisuke Nakao – 17 let – Japonsko (Labutí jezero, Vaslaw) 201 – Koyo Yamamoto – 15 let – Japonsko - BOURSE JEUNE ESPOIR (La Fille mal gardée, Yondering) 102 – Lauren Hunter – 15 let – USA (Le Corsaire, Bach Suite II) 423 – Stanislaw Wegrzyn – 18 let – Polsko (Giselle, Vaslaw) 120 – Diana Georgia Ionescu – 16 let – Rumunsko (Paquita, Nocturnes) 406 – Sunu Lim – 17 let – Jižní Korea (Giselle, Wrong Note Rag)
Cena za interpretaci současné choreografie: 410 – Michele Esposito – 17 let – Itálie (za interpretaci baletu Nijinsky) Cena diváků: 306 – Marina Fernandes da Costa Duarte – 17 let – Brazílie (Don Quixote, Préludes CV)
Umělecká cena Fondation Rudolf Noureev: 205 – Denilson Almeida – 16 let – Brazílie (Coppélia, Vaslaw) FONDATION EN FAVEUR DE L’ART CHORÉGRAPHIQUE 410 – Michele Esposito – 17 let – Itálie (La Bayadère, Nijinsky) Zdroj: Prix de Lausanne 2017
Právě probíhá 45. ročník Prix de Lausanne 2017
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?