Miřenka Čechová se souborem Tantehorse zaujala americkou kritiku s nejnovějším představením S/He is Nancy Joe pojednávajícím o tématu transgenderu. Představení je od 8. do 11. listopadu součástí programu Mead Theatre Lab at Flashpoint ve Washingtonu D.C. V lednu 2013 bude součástí české prezentace na veletrhu scénického umění APAP v New Yorku. Úspěch či neúspěch umělecké produkce v USA je do velké míry závislý na ohlasu recenzentů a kritiků pracujících v novinách jako The Washington Post nebo The New York Times. Jedna pozitivní kritika od renomovaného novináře může zajistit vyprodané hlediště na několik měsíců dopředu a naopak. Miřenka Čechová a její představení S/He is Nancy Joe se objevily na titulní stránce Style deníku The Washington Post. Rozsáhlou recenzi o S/He is Nancy Joe napsala Sarah Kaufman, jedna z nejdůležitějších osobností americké taneční a divadelní kritiky.
„Pozitivní kritika listu The Washington Post je důležitá pro získávání dalších příležitostí k hostování na americké scéně a v dalších zemích. Hodnotu novinového článku navíc umocňuje skutečnost, že ho napsala Sarah Kaufman, držitelka Pulitzerovy ceny, která patří mezi přední osobnosti americké taneční kritiky a jejíž hodnocení v portfoliu kterékoliv taneční formace může být oním klíčem otevírajícím dveře k dalším nabídkám,“ říká Vilma Anýžová, generální ředitelka Českých center. „Je dobře, že s kritikou z listu The Washington Post budeme moci pracovat už během veletrhu scénických umění APAP, který proběhne v lednu 2013 v New Yorku. Česká centra budou již třetím rokem zajišťovat prezentační stánek a koordinovat účast českých divadel, uměleckých agentur, festivalů a institucí. Součástí programu veletrhu bude i showcase Miřenky Čechové v České národní budově produkovaný Českým centrem New York a podporovaný Institutem umění – Divadelním ústavem.“
Úspěch podtrhuje další nadšeně reflektující recenze od mladého kritika Dona Michaela Mendozy z DC Metro Theater Arts, který ohodnotil představení nejvyšším možným počtem hvězd.
Miřenka Čechová navazuje na úspěchy, kterých dosáhla na přelomu 2010/11, kdy jako držitelka prestižního Fulbright stipendia hrála ve Studio Theater v Katzen Art Center představení Hlas Anne Frankové od Spitfire Company, nebo zazářila v roli šaška v Králu Learovi divadelní skupiny Synetic Theater, za niž byla navržena na cenu Helen Hayes Awards.
V prosinci budou S/He is Nancy Joe spolu s Hlasem Anne Frankové uvedeny v divadle i-camp / Neues Theater München. V květnu 2013 se připravuje zájezd v Jižní Koreji. Domovskou scénou S/He is Nancy Joe je ale Divadlo Ponec v Praze. Zdroj: Spitfire Company
České umění na titulce Style v The Washington Post
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 33 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 35 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 36 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 37 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 51 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 53 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?