Čára přes rozpočet?

Čára přes rozpočet?

Čára přes rozpočet?

Josef Bartoš Autor: Josef Bartoš

Je to typický český paradox, který beze zbytku zapadá do událostí posledních dní a týdnů (ať už je to relativizování Babišovy estébácké minulosti nebo Kajínkova „prezidentská“ kampaň). Řeč je o nedávno zveřejněném programu České taneční platformy – nechybí vám tam také už několik let jedno konkrétní jméno?

Ono to možná bude tím, že významný domácí soubor odmítl hrát podle pravidel zmíněného festivalu. V jeho dramaturgii pak najednou chybí talent, který poutá pozornost zahraničí jako na běžícím páse. Mám na mysli Lenku Vagnerovou a její několikaletou absenci ve výběru „toho nejlepšího“ z českého tance.

Choreografka se své účasti sama zřekla a už třetím rokem se do soutěže nepřihlašuje. Vzhledem k jejímu, podle mého názoru, zásadnímu významu pro domácí scénu vyvolává takové rozhodnutí mnoho otázek: Proč Vagnerová nechce být spojována se jménem této významné tuzemské organizace? Není to snad náznak volání po obměně dramaturgické rady či vedení přehlídky? Po změně pravidel i kritérií výběru? Do jaké míry je volba „toho nejlepšího“ skutečně relevantní? A koho tedy platforma reprezentuje?

Za danou situaci částečně mohou rozkolísané osobní vztahy mezi choreografkou a festivalem, částečně ale i touha vzepřít se monopolu, který si platforma u nás stále drží. Samozřejmě, Vagnerová nerovná se český současný tanec. Nemohl jsem si však odpustit na ten podivný paradox, který se line nejenom českou společností, ale i naší malou taneční komunitou, neupozornit. Zdá se totiž, že „něco“ není v pořádku a je na čase to změnit.   

Témata článku

Tanec

DIÁŘ PŘEDSTAVENÍ

únor 2020

Po Út St Čt So Ne
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
1
DEJTE NÁM TIP NA PŘEDSTAVENÍ

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: