Je sociální médium lepší než to „normální“?

Facebook a Instagram se staly nedílnou součástí našich životů, a pokud jde o marketing, jsou dnes jedním z jeho nejmocnějších nástrojů. Není divu, za minimum vynaložených prostředků a s trochou invence lze zacílit na spoustu nových potenciálních zákazníků. V kultuře, která je věčně na štíru s financemi, ale invence jí nechybí, to platí dvojnásob. A taky se jí to dost vyplácí. Můžou ale v poskytování informací sociální média zcela nahradit ta „normální“?

Petra Dotlačilová. Foto: Michal Hančovský.

Petra Dotlačilová. Foto: Michal Hančovský.

Zpočátku jsem byla sama nadšená, že jakožto cílové skupině se mi soubory, umělci a jejich plánované aktivity sami připomínají. Pokud tedy sleduji správné subjekty. Jenže s rostoucími lajky a množením akcí online a obecného digitálního přehlcení mé nadšení postupně odpadlo. V rámci duchovní očisty a nutnosti koncentrace jsem se snažila si od sociálních médií odpočinout. Jenže z profesního hlediska je opuštění virtuálního prostoru nevýhodné, pokud ne zcela nemožné. V poslední době se navíc stává, že mnoho souborů téměř nebo zcela rezignovalo na tradiční rozesílání tiskových zpráv do relevantních médií – například k nám do Tanečních aktualit. Tím se naše schopnost informovat o dění v tanečním světě výrazně snižuje. Dokonce ani na jejich internetových stránkách se člověk nedobere nejaktuálnějších informací, pro které si pak musí dojít na sociální média. Někdy je jediný popis představení k nalezení u facebookové události, či nově na stránce Gooutu, přes který se divák na dané představení dostane.

Jistě, informace se k fanouškům dostane rychle a efektivně, jenže co když si právě oni, dávají nutný facebookový detox, nebo jejich fanoušky nejsou? A co diváci, kteří Facebook nemají? A vůbec všichni ti, co se o událostech raději dozvídají z klasických médií, které informacím dodávají určitý řád a strukturu? Zkrátka, sociální média komunikaci s diváky zcela nespasí a PR manažeři souborů by si měli uvědomit, že jejich výhradním použitím možná míjejí důležitou skupinu diváků mimo jejich „sociální bublinu“. Zvlášť pokud jde o virtuální události, dostupné teoreticky neomezenému počtu diváků po celé republice i v zahraničí, bylo by smutné o publikum i propagaci přijít kvůli zvoleným komunikačním prostředkům.

Další sloupky si můžete přečíst ZDE.

Témata článku

sociální média

Tanec

DIÁŘ PŘEDSTAVENÍ

leden 2021

Po Út St Čt So Ne
28 29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
DEJTE NÁM TIP NA PŘEDSTAVENÍ

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: