Česká taneční platforma: Několik otázek pro Natašu Novotnou ze 420PEOPLE
rozhovory
Od Moskvy, přes Kypr až do Pekingu - vyjíždět na hostování do zahraničí se souborem plným osobností je v podstatě pravidelně zážitek už sám o sobě. V mnoha případech také ještě před tím, než vůbec ze země vyjedeme. Počínaje organizací potřebných dokumentů, konče telefonátem z meeting pointu souboru na letišti, a to sice v době odletu, jen o den dříve. Samotné představení je pak stejně jako doma připraveno tak, abychom každé extra překvapení spíše eliminovali a mohli reprezentovat na dané úrovni. Vím, že jste spustili "Klub 420PEOPLE", kde vás můžou diváci přímo podpořit. Jaký je ohlas? Fungují podobné aktivity v zahraničí a myslíte, že přesvědčíte českého diváka, který není na mecenášství příliš zvyklý?
Právě proto, že český divák byl odvyknut, máme zato, že je jen dobře oprášit zapomenuté a znovu je uvést ve funkčnost. Podpora a péče o umění z privátních financí není vlastně žádná novinka, stejně jako udržování bližšího kontaktu s vlastním publikem. V západním světě, především v USA, by bez takovéto přímé podpory lidé sledovali už asi jen amatérské rádio. Práce tanečníka není volnočasová aktivita a éteričnost tanečnic nepadá z nebe, což se dovtípí spíše jen ten, který nějak nahlédnul pod pokličku. Tu se právě i klubem snažíme poodkrýt. Cesta do Klubu 420PEOPLE je v celku jednoduchá, a to i uživatelsky, nejlépe přes web stránky souboru. Vyzkoušeli to sice prozatím ne mnozí, ale někteří přeci a my jim za to srdečně děkujeme. Plány 420PEOPLE na tento rok?
Rok 2013 se rýsuje pilně už od začátku. V lednu jsme prezentovali dosavadní práci 420PEOPLE na veletrhu APAP v New Yorku, v únoru pak vyjeli do Austrálie spolu se Sylvií Guillem a jejím gala 6000 miles away. Mimo premiéry tanečního filmu na motivy textu Heinera Müllera – Hamletmachine, který jsme natáčeli koncem loňského roku v pražské Trafačce, uvedeme do podzimu řadu repríz z dosavadního repertoáru souboru jak doma tak v zahraničí, odkud vyberu například důležitou prezentaci ve Francii nebo nově hostování v Mexiku. Na říjen pak připravuje Václav Kuneš se 420PEOPLE zcela novou celovečerní choreografii Mirage, kde se svým způsobem dotkne žánru stand-up comedy, premiéra se uskuteční v Praze v rámci festivalu 4+4 dny v pohybu. Já se vydám opět do regionu, tentokráte do baletu Národního divadla moravskoslezského, kde v listopadu, ve večeru spolu s choreografií Jiřího Kyliána Po zarostlém chodníčku, uvedu svou představu Škrtiče zkomponovaného Bohuslavem Martinů. Nataša Novotná
Výkonný šéf 420PEOPLE, tanečnice, choreografka
Po absolutoriu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě získala v roce 1997 angažmá v nizozemském juniorském souboru Nederlands Dans Teater 2 pod vedením Jiřího Kyliána. V letech 2000–2002 působila v souboru Göteborgs Operan Ballet ve švédském Göteborgu, kde mimo jiné obdržela ocenění za roli Julie v inscenaci Romeo & Juliette od M. Müllera. V létě 2002 se vrátila do Nizozemí a stala se členkou Nederlands Dans Theater 1. Měla možnost tvořit a pracovat s předními světovými choreografy: J. Kyliánem, W. Forsythem, O. Naharinem, M. Ekem, P. Lightfootem nebo Crystal Pite. Nizozemskými kritiky byla dvakrát nominována jako 'nejlepší tanečník' za interpretaci děl Duo (W. Forsythe) a Pneuma (J. Inger). V letech 2004–2006 připravovala benefiční představení NDT Choreographic Workshop.
Od roku 2006 pracuje nezávisle, především jako tanečnice hostuje v souborech a představeních po celém světě. Spolupracuje s předními tanečními scénami a jejich tvůrci (Tero Saarinen Company ve Finsku, Copenhagen International Ballet, Korzo Theater, Station Zuid a C-scope v Nizozemí, sólistou italské La Scaly Robertem Bollem nebo s japonským choreografem S. Teshigawarou). Příležitostně působí jako pedagog a taneční mistr, asistuje při nastudování choreografíí Jiřího Kyliána a Václava Kuneše. Na přelomu roku 2006/2007 založili s Václavem Kunešem v Praze vlastní soubor současného tance – 420PEOPLE.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média