Camille
reportáže
V divadle Alfred ve dvoře mělo v prosinci premiéru „poetické fyzické divadlo“ tandemu Veronika Riedlbauchová a Lucia Škandíková. První z autorek vystudovala režii-dramaturgii na DAMU, druhá tamtéž studuje scénografii. Nechaly se inspirovat osobností sochařky Camille Claudel, jejímž učitelem nebyl nikdo menší než Auguste Rodin. Vztah těchto dvou osobností je centrálním tématem celého představení, ve kterém účinkují dva herci – Veronika Riedlbauchová jako Camille a Robert Janč jako Rodin. Setkáváme se s nimi v koláži fragmentů ze života Camille, nejdříve jako mladé studentky chtivé sochařství, později zralé umělkyně zmítané vnitřními běsy.
Jakýmsi třetím hercem, plnohodnotným partnerem těchto dvou, je scénografie Lucie Škandíkové, jejíž výtvarné cítění a styl zanechává největší dojem. Umně použité „sochy“, tedy hlavy soch, propracované do detailů i co se týká jejich vnitřního obsahu, který se odhalí až v závěru při jejich rozbíjení; povedené kostýmy a spolupracující light design Adama Uzelace a hudba Michala Cába přispívají k velmi dobrému vyznění celého díla, ač taneční příznivce může být malinko zklamán. Performeři nejsou profesionálními tanečníky, a tak i akce na scéně je především „pohybová“, avšak plně využívající možnosti obou (na pohybu spolupracovala Lucia Kašiarová). Herecky malinko přesvědčivější je Robert Janč, avšak Riedlbauchová ho zase dohání křehkostí, rozhodností i šarmem francouzské sochařky. Jejich vzájemný nenaplněný milostný vztah je motorem celého představení. Pohybově ho doprovázejí vzájemnými dynamickými duety, odloučením a opětovnými srážkami dvou bouřlivých umělců.
V představení se velmi šťastně sešlo více dobře zpracovaných složek, navíc výborně spolupracuje s prostorem Alfréda ve dvoře, včetně chvilkového zapojení diváků či stínohry na zdi divadla. Je dobré, že takovýto typ pohybového divadla je možné na našich prknech zahlédnout; pro ty, kteří by třeba nešli na samotný tanec či potřebují více příběhu a zároveň ocení dobrou scénografii, rekvizity a kostým, je Camille ideálním představením, na kterém je vidět práce i nadšení, které do něj autoři investovali. Psáno z premiéry 6. prosince 2009
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
dnes
Josef Bartoš
Dobrý den, pane Slavický,rád bych se vyjádřil k Deníku přání - bohužel jsme od vás nedostali žádnou tiskovou zprávu k…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 9 dny
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
před 14 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Jana Bohutínská
Hezký den,lidé, kteří píší o tanci se většinou, to je moje zkušenost, poctivě snaží chápat, jak u nás baletní soubory…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média