Úryvek z baletu z Korzár nastudovali pedagogové scénické praxe podle tradičních choreografií Maria Petipy a Vasilije Medveděva. Najít pro každého z absolventů odpovídající taneční part není vůbec jednoduchá záležitost. Mezi brněnskými absolventy tentokrát vynikla mužská část. Václav Lamparter, který poslední rok zdokonaloval své taneční umění v rámci studijního pobytu v American Ballet Theatre Studio v New Yorku v USA, je jistě nejnadanějším z nich. Drobný chlapecký typ s čistou klasickou technikou, z jehož projevu byl cítit klid a jistota. To dokázal jak v roli Aliho z Korzára, tak ve variacích z Dona Quijota a Giselle. V současné době dostal nabídku z baletního souboru v Drážďanech, kam odchází do angažmá. Dalším výrazným talentem je Martin Segeťa, který podal zralý výkon v postavě Konráda. Jeho mužně působící korzár vynikal hlavně silou skoku a partnerské jistoty, kterou prokázal i v současné choreografii Ranní intermezzo, stejně jako v duetu s Kristýnou Svítilovou v muzikálové Pomádě.
Poměrně vyrovnaný výkon ve všech částech večera odvedl i Martin Knihař, který zaujal zejména v tanci Back to you v souznění s Kristýnou Kmentovou (žákyně 6. ročníku) v citlivé choreografii Jana Fouska. Z dívčí skupiny přesvědčila o svých kvalitách Eliška Kropáčková smyslem pro styl a preciznost klasického tance jak v roli jedné z odalisek, tak ve variaci z Esmeraldy.
Blok lidového tance představil absolventy v jednoduchých, ze základních krokových a prostorových variací složených tancích, domácích i cizích, bez většího náboje a jiskry.
Závěrečná část Pomáda II v choreografii Hany Litterové předvedla absolventky oboru moderní tanec v optimistickém a mladém duchu muzikálu, který zdůraznil hlavně divadelní prvky včetně zpěvu a mluveného slova (i když nedokonalého, ale o to spontánnějšího) a schopnost herecko-tanečního projevu všech účinkujících. Čtyři absolventky zaujaly především v samostatných, spíše komických duetech s nádechem hravosti, veselí a nevázaného projevu. Scénograficky vtipně doplňovaly výrazovou stránku autentické fotografie z nastudování ze sálu, které byly promítány na zadní horizont. Škoda, že tato děvčata nedostala prostor ještě v jiném žánru v rámci druhé části koncertu.
Brněnští absolventi mají za sebou své závěrečné vystoupení a odcházejí do života. Přímo do profesionální praxe pouze dva tanečníci – a to je překvapivě málo.
Psáno z 27. absolventského koncertu žáků Taneční konzervatoře Brno 22. června 2014, Mahenovo divadlo.
Absolventi a absolventky – studijní zaměření klasický tanec
Petra Havlíčková
Terezie Jurnečková
Martin Knihař
Eliška Kropáčková
Václav Lamparter
Martin Segeťa
Petra Šimberová
Absolventky – studijní zaměření moderní tanec
Johana Beranová
Veronika Koutná
Kristýna Svítilová
Milina Veprentsová
Od Korzára k Pomádě
reportáže
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média