Resonance
reportáže
Práce Michala Záhory působí dvoudílně. V začátku hledání sebe sama, svého místa, své polohy. Dynamika pohybu možná svou akcí až převyšuje myšlenku a stává se skoro zdlouhavou, nebýt zvláštně nastavené atmosféry nevyřčeného tajemství. O to více zůstává v paměti druhá část, která rozehrává výrazy tanečnic, originální možnosti vkusně pojatého kostýmu a zobrazuje trojjedinost ženského elementu. Tři tanečnice, každá jiná, osobitá a přece dohromady jedna. Choreograf výborně vystihl rozkol ženského nitra, dokázal ho najít a definovat do jednotlivých rolí, ve kterých postupně měnil tanečnice z jejich zažitých frekvencí. Právě tahle nuance celé choreografie ji natolik odlišují od všech jí podobných. Michal Záhora nebere standardy tanečnic (jak pohybové, tak výrazové), ale našel jim nové roviny vyjádření. Nutno podotknout, že všechny tři – Lea Čapková, Dagmar Chaloupková i Andrea Lamešová – je přijaly, a tím obohatily rejstřík výrazových poloh vlastní osoby. Změna, kterou po celou dobu představení procházejí, je skoro fascinující. Choreografie Resonance jen potvrdila to, co už bylo naťuknuto předchozí Synchronicity. Michala Záhoru představila v jeho další umělecké úrovni velice nadějně.
Součástí večera 23. a 24 listopadu 2007 byla i Gradina Dagmar Chaloupkové, která působila o něco menší tajemností, než například na Tanci Praha. Druhá choreografie programu Hechizada de Luxe, jejíž autorkou je Lea Čapková, a která počítá s momentem překvapení diváka, oproti své loňské prezentaci v Duncan Centre o toto překvapení diváka mírně ochudila. Jinak samozřejmě obě choreografky v taneční rovině nezaváhaly. Dramaturgie divadla Ponec velice moudře zařadila jakou součást večera tyto dvě starší autorské choreografie dvou interpretek tančících v Resonance. Tím dala pozitivně vyniknout právě premiérové choreografii. Recenze psána z večera 24. listopadu 2007
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média