Romeo a Julie z Brna
reportáže
Scénu tvoří jednoduché dřevěné konstrukce, které dovolují poměrně rychlé střídání prostředí, představení také značně využívá hloubku jeviště (autorem scény je Vladimír Soukenka, kostýmním výtvarníkem Josef Jelínek). Zhuštění děje by někomu mohlo připadat až příliš zkratkovité, skutečně chvíli trvalo, než člověk tempo vstřebal, příběhu ale nic podstatného nechybí a hlavní představitelé mají dostatek prostoru. V úterý 30. října vystupovali v titulních rolích Richard Kročil a Andrea Smejkalová, dále jako Merkucio Jan Fousek, Tybalt Michal Pimek, Benvolio Petr Kondler, Paris Luděk Mrkos, Chůva Vanda Skopalová, Kapuletovi Jana Ruggieri a Ivan Příkaský, Montek Zdeněk Kárný, Páter Lorenzo Petr Přibyl, Cikánky Monika Pimková a Markéta Habalová.
Největší pozornost si po zásluze získali Richard Kročil a Jan Fousek. Kročilův Romeo byl zahrán s opravdovou vroucností, kterou doprovázela suverenita a maximální využití dispozic (málokterý tanečník se třeba při grand pas de chat opravdu „otevře“ až do přímého úhlu), lehké skoky a elegantní paže – přestup Richarda Kročila do Prahy není tajemstvím, soubor v něm rozhodně získá vítanou posilu. S jemnou Andreou Smejkalovou zde předvedli přesnou partnerskou práci. Fousek už díky své lehkosti získává jistou proslulost a ani tentokrát nezklamal, ať už jde o čisté piruety či skoky. Jeho rozverný Merkucio si diváky jednoznačně získal. Jedině postava Tybalta nebyla výrazově přesvědčivá, vyzníval příliš chlapecky. Trochu stinnější stránkou představení bylo hudební provedení, možná kvůli nezvyklému prostředí. Obzvlášť tanec dívek s liliemi byl doprovázen mimořádně neslyšitelnou melodií, přitom akustika budovy SOP by měla být pro standardní produkci více než vyhovující. To je však spíše detail. V brněnském Romeovi a Julii se naše publikum setkalo s prověřeným kusem, na kterém je znát péče domácích repetitorů i zaujetí interpretů. Navštívit jedno ze dvou těchto představení (první se uskutečnilo 9.10.) se pražským divákům jistě vyplatilo.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média